starten iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door PlG, 5 apr 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PlG

    PlG Lid

    31 mrt 2021
    6
    2
    3
    Hallo allemaal,

    het lijkt er op dat we na deze ronde gaan starten met IUI. Eindelijk durven we de stap te zetten.

    Onze kinderwens is er al een aantal jaren. Er zijn geen aanwijzingen waardoor het evt niet lukt. Vorig jaar onverwachts toch spontaan zwanger geworden, maar helaas is dit uitgelopen op een gemiste miskraam.

    Deze maand ben ik begonnen utrogestan, maar de vraag is of ik wel echt een eisprong heb gehad. Ovulatietesten waren wel positief. Maar door het nemen van utrogestan kunnen ze niet vanuit het bloed halen of er een eisprong was. Zit nu ongeveer op 11 a 12 dpo, test vanmorgen negatief.

    Inmiddels veel 'verstand' van het hele proces. Alleen dus voor het eerst echt een medisch traject.

    Dus ook nog niet welke en hoeveel medicijnen erbij komen kijken etc. Hoe vaak moeten jullie naar het ziekenhuis enzo? Misschien kunnen jullie me alvast een beetje wegwijs maken. :)

    Deze week de afspraak in het ziekenhuis! Fingerscrossed.
     
  2. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Spannend. Misschien iets voor je om mee te schrijven met een MMM clubje. Daar worden ervaringen uitgewisseld. Sterkte in het traject!
     
  3. PlG

    PlG Lid

    31 mrt 2021
    6
    2
    3

    Leuk! Waar kan ik het vinden? :) ik ben nieuw hier.
     
  4. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf iui gedaan zonder extra hormonen. Mijn cyclus was gewoon goed dus vonden ze dat niet nodig. Bij de laatste wel utro gebruikt omdat ik steeds te vroeg ongesteld werd na een iui. Het kan dus ook zonder hormonen:)
     
  6. PlG

    PlG Lid

    31 mrt 2021
    6
    2
    3

    Bedankt voor je reactie. Hier is het wisselend. Meestal wel een eisprong, soms niet... dus ik hoop eigenlijk wel op medicatie.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah okee! Ja dan is medicatie wel handig. Je leest wel vaak dat een ziekenhuis gewoon medicatie geeft om voor zichzelf beter te timen... dat lijkt mij niet echt een goeie reden:eek: Maar als er daadwerkelijk iets is in de cyclus is het wel wenselijk denk ik!
     
  8. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier voor de eerste iui gehad met hormonen. Hormonen waren niet nodig geweest aangezien ik gewoon een eisprong had. Prikte gonal f vanaf dag 3 of 4 (weet ik niet meer) Ik moest vanaf cyclus dag 8 om de dag naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken hoeveel eitjes ik had. Bij de eisprong kreeg ik pregnyl. Daarna 2 wachtweken tot ik ongesteld werd of zwanger was.

    Succes
     
  9. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    Ik moet even diep graven, maar volgens mij moest ik alleen op dag 10 en dag 14 nr het zkh. Dag 10 om de follikelgroei te controleren, en dag 14 (als het er goed uit zag) voor de daadwerkelijke IUI. En dan dus eerste 14 dagen met gonal-f spuiten.
     
  10. deentjepeentje

    deentjepeentje Bekend lid

    20 jan 2009
    677
    624
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    de Kempen
    Hoihoi!

    Hier een verhaal wat lijkt op het jouwe. Wij starten na deze ronde (ik zit nu net op het wachtbankje) met IUI. Mijn cyclus en alle onderzoeken waren ok, het zaad van mijn vriend was niet op orde. Ondanks dat was ik heel snel in verwachting, maar dit werd een vroege miskraam. In eerste instantie zouden we door de zaadkwaliteit voor ICSI moeten gaan, maar het is door een behandeling van een spatader in zijn testikel weg te halen iets verbeterd de afgelopen maanden. Zodoende uiteindelijk gekozen om te starten met IUI.

    Ik heb gisteren een instructie gekregen voor het prikken van de hormonen. Ik ga Fostimon 75 gebruiken vanaf dag 3 tot dag 10, dan een echo en vervolgens bepalen we of we nog door stimuleren voordat ik een spuit Pregnyl moet zetten (5000 meen ik).

    Ik ben ook heel benieuwd hoe we het gaat ervaren. Had jij al een clubje gevonden om mee te schijven? Dan sluit ik denk ik ook aan. Ik schrijf ook mee op de NOD lijstjes :)
     

Deel Deze Pagina