tepelkloof

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by namoli, Oct 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. namoli

namoli Bekend lid

Jan 27, 2012
    697
    0
    0
    Beste, ik heb sinds de geboorte last van tepelkoven niet door het verkeerd aanleggen maar doordat de baby te hard zuigt. ik smeerde dan pure lanoline langs de ene kant is die perfect genezen maar de andere kant niet. daarom gebruik ik ook langs die kant een hoedje want als ik de borst zo geef hangt alles vol bloed... heb al laten drogen aan de lucht, insmeren met lanoline, insmeren met eigen melk maar niets helpt..wat kan ik doen voordat die gaat genezen??alvast bedankt

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Vervelend voor je dat je hier last van hebt.

Tips:
    - Blijf voeden zoalng het gaat. Bij veel pijn geef je je borst een pauze van ongeveer 24 uur. Probeer dan wel met de hand je borst leger te kolven zodat hij wel gestimuleerd blijft.
    - Blijf voorlopig met het tepelhoedje voeden.
    - Blijf pure lanoline smeren of purelan.
    - Blijf aan de lucht drogen en moedermelk erop doen. (hier zitten anti-bacteriële stoffen in)
    - Draag in je BH gelpads van bijv. Mother mates. Hierdoor gaat je tepel niet aan je BH plakken waardoor je het wondje niet elke keer opnieuw opentrekt. Ook zit hier een anti-bacteriële werking in.

Blijf je hier last van houden, ga dan voor de zekerheid even langs bij de huisarts om uit te sluiten dat er geen verborgen infectie zit die het genezen tegen houd.

Groetjes Saskia

Share This Page