statische electriciteit auto - wat hielp?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik word er letterlijk knettergek van... Telkens als ik uit mijn auto stap krijg ik een optater... is het niet m'n hand, dan m'n arm en bij een ongelukkige aanraking zelfs mijn gezicht.. aargh!

    Schoenen of kleding maakt geen verschil in elk geval. In de auto van mijn man heb ik het ook niet.
    Ik twijfel of zo'n rubberen 'slip' achter de auto werkt. Het ontladen wat ik online lees -krijg ik niet voor elkaar. Hoe kwamen jullie er van af? Wat werkte?
     
  2. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.023
    2.415
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb het ook altijd. Ik duw de deur dicht met mijn schoen haha
     
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik heb dat ook altijd. Iedere keer weer.

    De autodeur dichtgooien met mijn hand in mijn mouw helpt.
     
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.515
    7.310
    113
    Ik had dat vroeger ook altijd.
    Heb toen een sleutelhanger gekocht die je (voordat je de klink aanpakt) tegen de auto aanhoudt.
    Zat soort van lampje in waar de energie naar toe ging geloof ik. Het hielp in ieder geval wel!
    Nu gelukkig bijna geen last meer van.
     
    Athina vindt dit leuk.
  5. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Sleeplint onder je auto hangen, dan is het over ( tenminste bij ons dan)
     
  6. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Geen rubber maar leren zolen dragen. En bij het uitstappen het metaal van de deur pakken en dan pas een voet de grond zetten, zo ontladen auto en jezelf tegelijkertijd.

    Waarschijnlijk wek je in je eigen auto mmee statische elektriciteit op dan in die van je man, misschien zit daar andere bekleding of matten in?
     
  7. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Ik raak tegenwoordig alle metaal eerst met een sleutel of een euro aan . Dan hoor je de klap wel maar je voelt hem niet. Ik ben het type dat zelfs van de komkommer in de winkel een schok krijgt maakt bij mij niet uit welke auto het is, of welke komkommer of wat dan ook. Winkelwagen , deurklink , mijn man, mijn kind alles..... komt door de droge lucht. Alleen bij mijn wetkschoenen heb ik het niet. Maar die zijn natuurlijk niet zo charmant voor dagelijks gebruik. Maar wel praktisch op het werk waar alles metaal en plastic is. Daar heb ik wel eens schokken gekregen op afstand, daar zag je de vonk overslaan.
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dit had ik dus ook gelezen - maar -en dit voelt dom- welk deel moet ik dan wél aanraken???
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    [QUOTE="mama suus, post: 22330248, member: 22684"]Ik raak tegenwoordig alle metaal eerst met een sleutel of een euro aan . Dan hoor je de klap wel maar je voelt hem niet. Ik ben het type dat zelfs van de komkommer in de winkel een schok krijgt maakt bij mij niet uit welke auto het is, of welke komkommer of wat dan ook. Winkelwagen , deurklink , mijn man, mijn kind alles..... komt door de droge lucht. Alleen bij mijn wetkschoenen heb ik het niet. Maar die zijn natuurlijk niet zo charmant voor dagelijks gebruik. Maar wel praktisch op het werk waar alles metaal en plastic is. Daar heb ik wel eens schokken gekregen op afstand, daar zag je de vonk overslaan.[/QUOTE]

    ga ik dát eens proberen... die sleutel heb ik natuurlijk in m'n hand.... en euro's zwerven ook nog weleens ;) .
     
  10. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Ik pak altijd de bovenkant van de deur maar overal waar je niet het rubber vastpakt maar het metaal is goed. Rubber isoleert dan kun je niet ontladen.
     

Deel Deze Pagina