Status "verkocht" op Funda, maar nog niks gehoord van de bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door EsmeraldaS, 14 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EsmeraldaS

    5 nov 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben eindelijk ons droomhuisje gevonden en we wachten nu alleen nog op akkoord van de bank, de rest is allemaal al geregeld. Nu zag ik gisteren ineens dat het huis dat wij "gekocht" hebben niet meer op "verkocht onder voorbehoud" staat, maar op "verkocht" (sinds 12-05-2016). Wij hebben alleen nog helemaal niks gehoord van onze financieel adviseur die het contact onderhoudt met de ABN (de bank waar wij onze hypotheek willen afsluiten) en ook niks van de ABN zelf. Hoe kan Funda het huis dan al op status "verkocht" zetten, weet iemand dat?

    Note: wij hebben wel uitstel van de ontbindende voorwaarden aangevraagd voor 7 dagen, omdat de uiterlijke datum 11 mei 2016 was. Kan het zijn dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden en dat het huis daarom nu al op "verkocht" staat, ook al hebben wij nog geen akkoord gekregen?
     
  2. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Dat geeft de tegenpartij door
    Wat is de uiterste datum dat jullie alles rond moeten hebben?

    Edit
    Ah zie nu je note
    Dus waarschijnlijk daarom , omdat de 1 e officiele datum de 11e was
    Als zij dit gelijk al hadden doorgegeven , wordt dit waarschijnlijk automatisch omgezet bij geen tegenbericht?

    Kan me dat zo voorstellen
     
  3. EsmeraldaS

    5 nov 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha ok, dan is dat het waarschijnlijk dus :)
     
  4. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    De makelaar zet de woning op verkocht maar omdat er verlenging is gevraagd zouden ze hem nog op verkocht onder voorbehoud moeten laten staan. Omdat er dus nog geen finaal akkoord is van de bank.

    Waarschijnlijk heeft de makelaar hem te vroeg afgemeld.

    Ik werk bij een makelaar trouwens 😉
     
  5. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    De makelaar geeft inderdaad de status door aan Funda. Blijkbaar heeft de makelaar van de verkopende partij dit zo doorgegeven aan Funda. Een beetje voorbarig in dit geval ;)
     
  6. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Klopt.
    Ik werk ook in de binnendienst van een makelaarskantoor trouwens. :)

    Wel een beetje dom van die makelaar overigens :). Want wat als de verkoop onverhoopt toch niet doorgaat......dan heeft het huis wel al als verkocht op Funda gestaan. Niet zo handig en leuk voor de verkoper. Want men zal zich dan toch gaan afvragen waarom het huis dan plots weer te koop staat als het al als verkocht gemeld stond op Funda. Bovendien valt de koopsom dan ook vaak nog makkelijk te achterhalen. Geen handige actie dus.
     

Deel Deze Pagina