Steeds bloedverlies voor NOD, wie toch zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Venividiamavi, 23 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Venividiamavi

    24 mrt 2021
    30
    6
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik merk dat ik even wat vertrouwen en hoop kan gebruiken. Misschien helpt het om wat verhalen te horen.

    Afgelopen maand was het bij ons raak, helaas bleek dit een biochemische zwangerschap. Ik gebruik momenteel Letrozole voor ovulatieinductie en krijg nu geen echo's meer, omdat de arts aangeeft dat het goed ingesteld is. Ik heb steeds voordat mijn menstruatie echt doorzet, al een aantal dagen wat roze en bruinverlies en soms ook een klein beetje rood bloedverlies. Ook vorige maand, ondanks de positieve test, begon op ongeveer 10/11dpo alweer het lichte bloedverlies. Mijn progesteron waarde was een week na vermoedelijke eisprong hoog genoeg, maar ik vraag me af of het bij mij wellicht een duik maakt.

    Ik maak me dus best wel zorgen over dat bloedverlies en vraag me af of dat bij ons maakt dat het nog niet gelukt is. Ik heb de vraag bij de gynaecoloog gelegd voor mogelijk Utrogestan, maar nog geen reactie ontvangen. Mijn vraag aan jullie is vooral: zijn er hier vrouwen die ook steeds voor menstruatie al bloedverlies hadden en waarbij het toch is gelukt om zwanger te worden en blijven? Was het bruin/bloed verlies er ook aan het begin van de goede zwangerschap?
     
  2. Vlindermama93

    Vlindermama93 Actief lid

    10 okt 2021
    107
    108
    43
    Vrouw
    Ik volg even mee! Ik heb hetzelfde
     
  3. Venividiamavi

    24 mrt 2021
    30
    6
    8
    Vrouw
    Vervelend die onzekerheid hè..
     
  4. Venividiamavi

    24 mrt 2021
    30
    6
    8
    Vrouw
  5. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.482
    1.441
    113
    Ja, ik bij de 2e.

    Ik had al een korte LF van 9 of 10 dagen en dan een paar dagen voor de menstruatie al bruinverlies.

    Het duurde 10 maanden, maar toen was het toch een keer raak.
    Ik had het niet verwacht, omdat ik ook toen vooraf weer bruinverlies had, toen mijn LF ineens voorbij de 12 dagen ging ben ik gaan testen en was het dus raak.
     
    Venividiamavi vindt dit leuk.
  6. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met letrozole, wel met een korte LF (de tijd van eisprong naar menstruatie) bij een gemiddeld persoon is die 14 dagen. Mijn lf was 8. Momenteel ben ik zwanger van ons 2e kindje dus het is wel mogelijk om zwanger te worden als je menstruatie eerder begint. Mijn menstruatie begon wel altijd met meteen helder rood bloed. Heb begin zwangerschap 1x bruin verlies gehad, was waarschijnlijk nog een innestelingsbloeding. Hopelijk snel raak bij jullie!
     
    Venividiamavi vindt dit leuk.
  7. Venividiamavi

    24 mrt 2021
    30
    6
    8
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe lang het bij jullie heeft geduurd, voordat je zwanger was van je twee kindjes? Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  8. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Ja hoor dat mag je vragen! De eerste was binnen 3 maanden en de 2e na 6 maanden, nu heb ik wel beide corona vaccinaties gehaald in die 6 maanden tijd.
     
  9. Dutchgirl1991

    Dutchgirl1991 Fanatiek lid

    4 jun 2021
    1.542
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee! Heb namelijk hetzelfde..
     
  10. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Bij mij begon dit nadat ik begonnen was met IUI in natuurlijke cyclus. Ineens dagen voor echte begin menstruatie al lichtroze verlies terwijl daarvoor m’n menstruatie meestal direct begon zonder zo’n aanloopje. Had zelf het idee dat het misschien ook een beetje psychisch was: het enorme gefocus op de cyclus enzo. Geen idee. Wel zwanger geworden. In de 6e ronde. Ben 41.
     
  11. Dominique87

    Dominique87 Bekend lid

    28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    Had je bij die innestelingsbloeding ook menstruatiekrampen of niets?
     
  12. Venividiamavi

    24 mrt 2021
    30
    6
    8
    Vrouw
    Wat fijn dat je zwanger bent geworden! Ik heb het eigenlijk al jaren op deze manier, ook toen wij nog niet bezig waren met zwanger worden. Ik heb wel het idee dat periode van licht bloedverlies van tevoren langer is geworden..
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  13. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Ik denk dat het niet per sé een belemmering hoeft te zijn maar goed dat je het met je gyn hebt overlegd. Duim voor je dat jij ook snel zwanger mag worden!
     
    Venividiamavi vindt dit leuk.
  14. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Nee nergens last van gehad, schrok ook best wel toen ik wat oud bloed in m'n onderbroek vond, t was ook niet veel, beetje bruin bloed en dag erna nog 1x met afvegen
     
  15. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook gehad, korte lf van 11-12 dagen en dagen ervoor al bruinverlies, denk soms zeker 4 dagen.

    was toen ik dit had de 6e ronde zwanger. De ronde dat ik zwanger was had ik het niet, testte toen 10dpo positief. Lijkt bij mij dus geen invloed te hebben gehad op de innesteling.

    Nu een kind verder heb ik dit niet meer. Duurt altijd wel even tot mijn menstruatie doorzet, dat wel. Maar start dan pas rond 11-12 dagen na eisprong. Zet twee dagen later echt door. Hiermee 2x zwanger geweest (en 2x miskraam)
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik had het bij de eerste pas 12/13 dpo,, dus dat was prima. Na de bevalling begon de spotting al op 8 a 9 dpo. Ik raakte wel zwanger, maar werd bbz. Uiteindelijk kreeg ik 2x pregnyl en raakte blijvend zwanger: zonder spotting.
    Nu met clomid al op 7 dpo spotting, 8 dpo brak alles door. Deze ronde 2x ovitrelle: hopelijk is mijn lf nu weer rustig.
    Ik ben er dus wel voor behandeld
     
  17. Venividiamavi

    24 mrt 2021
    30
    6
    8
    Vrouw
    Wat naar dat je die miskramen mee hebt moeten maken.. in de maand dat ik zwanger bleek, had ik wel ook spotting. Dat ging niet goed, dus misschien zou het bij een goede zwangerschap bij mij ook wegblijven.
     
  18. Venividiamavi

    24 mrt 2021
    30
    6
    8
    Vrouw
    Ik hoop met je mee dat het rustig mag zijn en blijven! De gynaecoloog gaf bij mij aan dat ik Utrogestan zou mogen gebruiken, mocht ik dat willen. Voor nu nog besloten dat even te laten, maar merk dat ik daar ook wel aan blijf twijfelen.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  19. Redrose28

    Redrose28 Actief lid

    6 jun 2021
    225
    142
    43
    Vrouw
    Ik heb dat ook altijd gehad, ik heb sowieso een korte lf van 11 dagen en meestal vanaf 8 dpo bruin of roze verlies. Ik ben 8x zwanger (plus 4 vmk) geworden. Bij 1 zs rond 4 weken een paar dagen iets bloedverlies gehad, bij de andere zs’en bleef de spotting voor nod weg.
    Ik lees bij veel dames van spotting voor nod, ik denk niet dat het een negatieve invloed heeft op zwanger worden. Ik ben in het verleden daar ook weleens onzeker over geweest, vooral als je gaat googlen en je uitkomt op te lage progesteron waardes enz, dus snap je onzekerheid. Maar weet dat veel vrouwen dit hebben en er ook zwanger mee worden!
    Tarwekiemolie helpt een goede innesteling mee en schijnt een goede uitwerking op het langer maken van een te korte lf, dus dat kun je in ieder geval proberen.
     

Deel Deze Pagina