Steeds kortere cyclus

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door zeilbootje, 11 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Hoi allemaal,
    Ik weet niet precies waar ik dit topic moet plaatsen, dus hopelijk zit ik goed.

    Na de geboorte van onze jongste (nu bijna 2) zijn we condooms gaan gebruiken. Ik reageer heel slecht op hormonen en ben een schijterd die geen spiraal durft te plaatsen. M’n man durft geen knoop te laten zetten. Lekker stel zijn we ;).

    Maar goed, ondanks dat we dus geen hormonale anticonceptie gebruiken, merk ik wel dat mijn cyclus enorm aan het veranderen is. Ik werd altijd na 28-30 dagen ongesteld en sinds 3 maanden wordt dat drastisch minder. Deze maand zelfs maar 20 dagen! Iemand ervaring mee? Een idee waardoor dit ineens kan komen?
     
  2. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    En je hebt geen kinderwens meer begrijp ik? Als je richting overgang gaat worden je cycli eerst steeds korter. Dus dat zou het kunnen zijn. Maar misschien is er een andere hormonale ontregeling? Hoe oud ben je?
    Is een implanon niks voor je? Zelfde werking als hormoonspiraal, maar dan in je arm.
     
  3. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Ik ben 35 en heb geen kinderwens meer. We hebben er drie en zijn er erg blij mee, maar liever geen vierde meer.

    Implanon ga ik me eens in verdiepen! Maar zijn denk ik ook hormonen? Ik kreeg van de diverse pillen altijd enorme migraine en hartkloppingen dus ben daarmee gestopt.
     
  4. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    In een implanon zit net als in een mirena en een Kyleena spiraal alleen een afgeleide van progesteron, geen oestrogenen, dus je eigen oestrogeenproductie door de eierstokken blijft. De meeste vrouwen die van de hormonen in de pil zich niet goed voelen, voelen zich beter bij spiraal en implanon, maar goed, de lijst bijwerkingen is ook lang..... en komt deels overeen met de pil. Maar anders een keer een gesprek aanvragen met je huisarts? Wat is precies je angst voor spiraal? Als je huisarts ervaring heeft duurt het hooguit 10 minuten met een paar vervelende onderdelen die wisselend worden ervaren en bij vrouwen die al bevallen zijn meestal meevallen. Daarna ben je 5 jaar overal vanaf! En als je toch een spiraal laat plaatsen kun je ook hormoonvrij voor een koperspiraal gaan, blijft 10 jaar zitten! (Wel heviger bloedverlies helaas)
     
  5. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Mijn vriendin had dit ook maar bij haar was dit een fase naar de overgang toe.
    Nu word ze niet meer ongesteld, jij bent nog erg jong dus ik zou me inderdaad verdiepen in een anti conceptie die bij jullie past.
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zou eens langs de gyn gaan hiervoor. Het kan een voorteken zijn van de vroege overgang namelijk. Is wel fijn om te weten denk ik, als zoiets gaande is.

    Het kan natuurlijk ook helemaal niks zijn!

    Qua anticonceptie: je hebt kinderen gekregen, een spiraal zetten is daar niks bij denk ik:roflmao: ik was altijd heel blij met de mirena! Had nergens last van, zelfs jarenlang geen menstruatie. Heerlijk! Heb er 2 na elkaar gehad. Beide laten plaatsen/verwijderen bij de gyn.
     

Deel Deze Pagina