Steeds kortere LF

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fee89, 4 mrt 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hoi

    ik ben op zoek naar ervaringen en gewoon even van me afschrijven. wie zit in hetzelfde schuitje? ben je naar de huisarts of gyn gegaan en wat zeiden ze? wat deden ze? kreeg je iets van testen of onderzoek of medicatie bij de huisarts of moest je verder aanzien en na X maanden teruggaan?

    Ik heb een afspraak bij de huisarts ivm steeds korter wordende LF

    Ben nu ongeveer een halfjaar van de minipil af en ik heb info verzameld van mijn laatse 4 cycli adhv ovulatietesten. Ik heb telkens gerekend dat mijn ei de dag na de positieve test sprong, maar kan dus zijn dat dit nog een dag later was en dat de LF dus nog een dag korter was.

    1: 35 dagen, ei op dag 22, LF 13 dagen
    2: 30 dagen, ei op dag 21, LF 9 dagen
    3: 28 dagen, ei op dag 22, LF 8 dagen
    4: 26 dagen, ei op dag 20, LF 6 dagen

    Vooral de neerwaardse trends baart me zorgen.
    Afgelopen ronde is het bloedverlies al begonnen op 7 dpo, dus LF 6 dagen. Niet veel. Gewoon bij vegen. Nu 10 dpo de ene keer wel nog een veeg, andere keer niet. krampen wel volop aanwezig.

    - al enkele dagen spotting en moet het nog doorbreken?
    - superlichte menstruatie door korte LF en weinig bm slijmvlies?
    - innesteling ga ik niet van uit. Duurt me te lang en bij vorige twee zs geen drup gezien.

    10dpo trouwens negatief getest vanmorgen met action early

    Benieuwd of de arts iets voor me kan betekenen.
    iemand in het zelfde schuitje? Wat zijn je ervaringen? (ik weet dat het bij iedereen anders is , wil gewoon wat ervaringen lezen)
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik verwacht dat de huisarts je gaat vragen of he temperatuurt. Dit is de enige manier (naast echo's ) om te weten of je een eisprong heb gehad.
    Hopelijk wil hij je wel doorverwijzen want idd lf van 6 dagen is wel erg kort.
    Succes!
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Ik zit ook met een korte lf (8 dagen).
    Dacht eerst dat het van het ontpillen zou zijn maar nu inmiddels 7 maanden verder en het is nog steeds zo.
    Ik gebruik ovulatietesten, en ben er daardoor achter dat ik een korte lf heb en een hele korte lh piek. Nu deze ronde ga ik proberen te temperaturen. Heb wel het idee dat ik een eisprong heb, maar misschien geen goede eisprong of te weinig progesteron....
    Ik wil van de week ook ff de huisarts bellen. Geen idee of ze wat kunnen doen hiervoor.

    Wanneer heb je de afspraak staan? Laat je nog weten hoe het was? Ben daar wel benieuwd naar.
     
  4. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    de (mannelijke) huisarts was geen hulp.

    "de tijd tussen je eisprong en ongesteldheid is echt altijd exact 14 dagen. Het is de tijd VOOR je ei dat varieert. Je zet je eisprong een week te laat, je info klopt niet & ovulatietesten dat is nooit juist." hork :o:

    dan maar naar de gyn, maar dat zal een lange wachttijd hebben. hopelijk al lang zwanger dan. deze week neem ik contact op.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Meen je dat?? Vind ik heel raar dat hij dat zo zegt... een korte lf kan wel degelijk een probleem zijn. Ik vind dat hij op z'n minst op progesteron waarde kan prikken om te achterhalen of het daaraan ligt
     
  6. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    ohh ja...
    hij heeft bloed geprikt uiteindelijk :roflmao: ik was voldoende mondig/overtuigend om hem te doen twijfelen aan zijn 14 dagen verhaal denk ik.
    binnen enkele dagen weet ik resultaat. maar tja ik bloed al 4 dagen (licht weliswaar), daar komt vast uit dat ik tussen ongesteld zijn en eisprong ben. denk dat vorige week bloedprikken tijdens lf nuttiger was.

    maar hij heeft het al 'verprutst' voor me. denk dat hij de resultaten via zijn eigene visie zal interpreteren, niet open minded zeg maar. ik zal sowieso twijfelen aan wat hij zegt over de waardes tot ik een gyn kan spreken.
    tenzij ik op miraculeuze wijze hoor dat er beginnend hcg zit in mijn bloed :roflmao::roflmao:
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Maar dan heb je toch een doorverwijzing nodig om bij een gynaecoloog te komen?
     
  8. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    nee in belgie niet, je kan gewoon bellen en een afspraak maken, of online boeken, sommigen hebben ook gewoon vrije consultaties elke week
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Ohhzo je woont in België ;)
    Ik hoop dat ik van de week wel wat wijzer word bij de huisarts, of dat hij misschien zelf iets voor me kan doen (bijv utrogestan om de lf te ondersteunen)
    Afwachten maar..
    Hopelijk heb jij ook snel meer duidelijkheid.
     
    Fee89 vindt dit leuk.
  10. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Kan ook 'gewoon' spotting zijn (heel licht bloedverlies). Dan nog wil je het liever niet zo vroeg uiteraard. Ik heb elke maand spotting, soms 1 of 2 dagen voor ongesteldheid, maar soms ook wel eens een week.
     
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Omg wat een hork zeg... o_O

    Op hoeveel dpo heb je nu bloed geprikt? Neem aan dat er geprikt is op progesteron?
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Om een betrouwbaar resultaat te krijgen moeten ze op verschillende dagen in je cyclus prikken op progesteron.
    Ik hoop dat m'n huisarts dit wil doen. Morgen een afspraak.
     
  13. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hoe was het?
     
  14. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik ben geprikt op 10 dpo (als ei sprong de dag na positieve ovulatietest)

    Progesteron was 1,54 ng/ml

    Bij het prikken had ik al 4 dagen bloedverlies op en af, maar zag hij aan andere waardes dat ik toch eerder nog in mijn LF zat. Ondertussen vandaag nog bloedverlies 13 dpo.

    Ik kan binnen enkele weken naar de gyn, daar even bespreken.

    Naar wat ik lees, had ik beter 2-4 dagen eerder geprikt en zegt bovenstaande waarde niet zoveel.Maar ik ken er verder niet veel van & was al blij dat de huisarts wou prikken.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  15. Mopsie83

    Mopsie83 Actief lid

    18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh dat is echt een 'hork'. Nog netjes gezegd! Ik hoop dat je snel bij de gynaecoloog terecht kan en die je verder kan helpen. Ik blijf dit even volgen, want mijn lf is meestal ook niet zo lang. Fingers crossed voor jou.
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Zou een telefonisch consult hebben tussen 1 en 2. Ik wachten en wachten maar werd niet gebeld. Was ook gewoon aan het werk dus na 2uur niet meer in de gelegenheid om te bellen :confused:gemiste oproep dus... k ga ff terug bellen om een beter moment in te plannen wat voor mij uitkomt.


    Fijn dat je nu doorgestuurd wordt!
     
  17. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Weet je al meer?
     
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Nope, huisarts was vandaag niet aanwezig haha. Maar geeft niet ik heb gezegd het is niet perse dringend. Volgende week woensdag een nieuwe afspraak. Dan ben ik ook thuis dus veel handiger
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou eens gaan temperaturen om te kijken of je uberhaupt wel een ei hebt, wanneer die precies valt en hoe lang je lf precies is ;)
     
  20. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    De gyn laat me 6 maanden utro proberen. Daarna langsgaan voor extra onderzoeken als dat nog nodig is. Spannend.
     
    Luna86 en Spectre vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina