Steeds minder uitgenodigd worden voor kinderfeestjes

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mari83, 29 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

    mari83 Actief lid

    1 mrt 2012
    145
    30
    28
    Mijn dochter (8) werd vroeger nog best vaak uitgenodigd voor kinderfeestjes, maar dit jaar ineens niet meer.
    Volgens mij ligt ze verder wel goed in de groep, maar ze is wat meer op de achtergrond. Misschien speelt dat mee.
    Ze vindt het zelf wel jammer dat ze niet vaak meer uitgenodigd wordt.
    Hoe vaak hebben jullie kinderen feestjes? Is dit herkenbaar voor iemand?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Kinderen en vriendschappen veranderen. Ze is 8, dan zit ze waarschijnlijk in groep 5? Dat vond ik best wel weer een groep waar het hard gaat met alles qua sociale ontwikkeling.

    Het maakt niet zoveel uit hoe vaak andere kinderen feestjes hebben, denk ik, er zijn zoveel factoren die daarbij mee spelen. Ik zou vooral kijken naar hoe het met je dochter gaat, vooral ook los van de feestjes, dus op school en buiten school met afspreken ed.
     
  3. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Wordt ze wel terug uitgenodigd door diegene die zij heeft uitgenodigd?
    Ik merk dat er hier met 5/6/7 nog vaak thuis feestjes zijn en vanaf 8 jaar buitenshuis waarbij er gekeken moet worden hoeveel er in auto past. Dus dat geeft wat minder ruimte qua kinderen uitnodigen.
     
  4. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Hier ontstonden toen de vaste vriendschappen en was het minder: ik spreek met iedereen af, die vandaag kan. Met als gevolg ze ook hun vaste vriendinnetjes gingen vragen voor feestjes en niet meer de halve klas
     
    Havermout en Jessi79 vinden dit leuk.
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Ik denk dat dan ook meer vriendschappen ontstaan.
    Bij mijn dochter was het de gewoonte om alle meiden uit te nodigen (eerst 7 incl dochter, later 8). Maar eigenlijk was ze met de helft niet bevriend, dus vanaf groep 5 hakte ze zelf de knoop door en vroeg alleen nog haar 3 vriendinnen. Sindsdien heeft ze dus 3 feestjes per jaar.
    Zoon ook zoiets denk ik, die heeft ook vaste vriendjes en is geen allemansvriend.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  6. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.263
    2.437
    113
    Vrouw
    hier inderdaad ook het vaste vriendinnenclubje.
     
  7. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Hier nog maar 1 kinderfeestje per jaar van zijn beste vriendinnetje. Andere meisjes vindt hij leuk op school en nodigde hij ook steeds uit, maar hij werd nooit terug uitgenodigd. Inmiddels is er 1 jongetje dat hij wel rustig genoeg vindt, dus waarschijnlijk viert hij zijn feestje met 2 andere kinderen. Hij vindt het prima, houdt ook niet van drukte dus je doet hem ook niet overal een plezier mee. Discobowlen vond hij vorige week geweldig: er waren verder alleen maar meisjes inclusief de jarige en haar ouders voelen hem perfect aan dus alles ging perfect. De vriendschap is ook volledig wederzijds, meisje had geregeld dat hij overal naast haar zat:thumup:

    Oudste had op deze leeftijd 14 kinderfeestjes per jaar maar is nu ook veel selectiever in vriendschappen. Dus dat zegt ook niet veel...
     
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Spreekt ze veel af met kinderen uit de klas? En inderdaad, heeft ze zelf al haar feestje gegeven?
     
  9. mari83

    mari83 Actief lid

    1 mrt 2012
    145
    30
    28
    Ze spreekt niet vaak af met kinderen uit haar klas, dus dat zal vast ook meespelen. Het gaat in periodes, soms speelt ze wel meer en dan weer een tijdje niet. Dan lijken de schooldagen haar al voldoende sociaal contact te geven en wil ze daarna liever op zichzelf zijn.
    Ze heeft zelf een feestje gegeven en ongeveer de helft van de kinderen die ze had uitgenodigd heeft zelf geen feestje gegeven voor zover ik weet. Bij de anderen is ze deels wel en deels niet uitgenodigd.
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Wanneer ze jong zijn merk je vaak Dat ze flexibel zijn in met wie ze spelen. Jongens en meisjes spelen nog meer samen

    Daarna krijgen ze een vast groepje.

    Zoon is 8 en zit in gr 6. Op zijn oude school is hij 1 keer op een feestje geweest. ( gr 1 tot en met 4) de meisjes kozen geen jongens uit.

    Sinds zijn nieuwe school is hij 2 keer op een feestje geweest ( zelfde kind).

    Hij heeft weinig klik met de kinderen. Vorig jaar zelf geen feestje omdat de jongen die hem uitnodigen op dat moment niet lag.

    Verder dus niks. Binnenkort jarig maar weet nog niet of we wat doen. Er is een nieuwe in de klas en vandaag het doel om te vragen hoe oud hij is.

    Aan de ene kant wil hij heel graag aan de andere kant is school al voldoende. ( wonen allemaal verder weg van de school dus je spreekt ook niet snel een kind en ouder)
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Dat had onze zoon ook. Er ware vast 3 kinderen bij wie hij sowieso werd uitgenodigd. De rest verschilde erg. Meestal ligt dat aan de ouders. Tenminste bij ons wel.
     
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Mijn oudste (gr 6) had vorig jaar 14 kinderfeestjes. Ze wilde zelf een zwemfeestje en heeft daardoor maar 2 kinderen terug uitgenodigd.
    Dit jaar staat de teller al op 7 en dan moeten de meeste feestjes nog komen.

    Middelste (groep 2) had er vorig jaar een stuk of 8. Nu staat de teller paar op 2. Maar ook bij haar geld dat de meeste feestjes nog moeten komen.
     

Deel Deze Pagina