Steeds problemen met Babboe bakfiets...

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door MinnieJ, 15 aug 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Ik wou toch even mijn ervaring delen, omdat je regelmatig voorbij ziet komen dat mensen vragen welke bakfiets te kopen. Ik raad de Babboe sterk af. Ik heb hem al 3 jaar, ik ben blij met het idee "bakfiets", maar deze bakfiets heeft me een hoop geld en gedoe gekost.

    Ik raad aan een bakfiets gewoon in een winkel te kopen waar je regelmatig terug kan komen bij gedoe met remmen, lekke band, etc.

    Al 3 jaar ben ik elke 2 a 3 maanden aan het mailen met Babboe, omdat er een onderdeel stuk is (2 keer de accu ook), maar ik ben er nu al zoveel geld aan kwijt dat een nieuwe bakfiets kopen geen optie meer is. Maar mocht je dus nog aan het kiezen zijn, dan zou ik voor wat betere kwaliteit gaan.

    De klantenservice is heel slecht bij Babboe, en de reparatieservice kan op z'n snelst pas na 3 weken komen, en als je onderdelen hebt die nagekeken moeten worden duurt dat ook weer 3 weken.

    Voor iemand met knieklachten en telkens gedoe met accu heel vervelend dus...
     
  2. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Jeetje wat balen zeg!! En slecht ook.valt dat dan niet in garantie omdat je zegt veel geld kwijt te zijn?

    Ik vind de service juist heel goed. Mijn ervaring dan. Vrijdags gebeld, maandag monteur. Geen grote dingen kapot gelukkig. Maar netjes nieuwe band op de fiets gezet, nieuwe rubbertjes omdat er wat piepte, etc.
     
  3. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Joh ik zit al 7 weken zonder werkende accu, ik heb al 3 jaar lang constant mankementen. Stuurindicators die kapot gaan, tent die telkens scheurt, tentstokken meerdere malen moeten vervangen, elke paar maanden iets. Voor de zomervakantie vroeg ik of er niet iemand met spoed kon komen om na te kijken wat er mis was met de accu, en toen zeiden ze nee dan moet je 3 weken wachten.

    Nou in de zomervakantie heb ik dus niks kunnen ondernemen met bakfiets en kinderen. Wij zijn er zo klaar mee. Ik denk dat je geluk hebt gehad want ik hoor het van best wel veel mensen
     
  4. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    accu heb ik eind januari dit jaar gekocht trouwens en begaf het dus in juni/juli
     
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ohh echt wat waardeloos allemaal zeg!
    Wij gebruiken de fiets heel intensief dagelijks met ongeveer 25 km 5 dagen in de week minimaal, weekend kortere stukjes. Accu doet het nog prima.
    Tent nog maar een half jaar in gebruik.

    Maar wat een waardeloze service dan en wat een verschil hoe het bij ons is gegaan. Je wilt toch lekker kunnen fietsen met dit mooie weer!

    Wij hebben de 2 wieler city mountain. Vriendin heeft de 2 wieler city en ook nog geen problemen.
    Ik hoop dat dit zo blijft dan.
     
  6. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Oh zeker nieuwere modellen... misschien betere kwaliteit. Babboe curve e heb ik in 2015 gekocht
     
  7. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    En idd ook intensief gebruiker want geen rijbewijs . Psz op en neer 30 min elke sag eb school op en neer zeker 40 min
     
  8. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Wij ook een City Mountain en heel intensief in gebruik (nu 1 jaar en 3000 km gereden). Alleen een klein onderdeeltje van het stuur vervangen, niet omdat het kapot was, maar omdat manlief niet tegen het gekraak bij het sturen kon. Deze besteld en er zelf op gezet.

    Laatst de eerste controle gehad en dat viel ook mee, alleen een spaak gebroken en de remmen even afgesteld. Ik ben er dus best blij mee voor nu, maar even zien hoe dat over een paar jaar zal zijn!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  9. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Klinkt als nieuw model.. daar zal t em in zitten. Misschien verbeterd
     
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Hmm ik hoop dan dat deze nieuwere versie betere kwaliteit is ja!
     
  11. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Heb inderdaad vaker gehoord dat als het eenmaal fout gaat met een babboe het snel vaker fout gaat. De service is voor mij ok. Kan echt veel beter maar heb ook slechter gehad. Wij hebben na 2x een foute keus, de meest simpele bakfiets bij hun gekocht en zelf verder verbouwd.
     

Deel Deze Pagina