Steelstofzuiger.. Philips of AEG?

Discussie in 'De lounge' gestart door MiQ, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiQ

    MiQ Lid

    15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik twijfel tussen 2 steelstofzuiger.. de Philips Speedpro Max XC8049 en de AEG FX9. Beide heel goed beoordeeld. Heeft iemand 1 van deze stofzuigers en kan mij er meer over vertellen? Alvast bedankt!
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.595
    10.487
    113
    Ik heb een andere Philips, de Philips FC6727_01 en daar ben ik heel erg tevreden over, hij doet wat hij moet doen en de accu gaat voldoende mee om het huis door te gaan.
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
  4. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Ik heb een Philips waar ik echt megablij mee ben. Hij heeft ledlampjes waardoor je elke zandkorrel ziet liggen (soms wel irritant want je blijft aan het zuigen :D). Ik heb ook nog een gewone stofzuiger maar die heb ik al maanden niet meer aangeraakt.
    Maar hij heeft een sterke motor, ik kan er het heel huis mee zuigen en met de haren van de huisdieren weet hij ook raad. Wat mij betreft een aanrader!
     
  5. Anne09

    Anne09 Fanatiek lid

    11 aug 2011
    1.290
    57
    48
    Ik heb de AEG FX9 nu een paar weken en ik ben er echt zo blij mee. Nu stofzuig ik beneden elke dag, omdat het zo makkelijk is om hem er even bij te pakken.

    De redenen om voor deze te kiezen
    - Beweegbare motor. Als de motor beneden zit kan hij blijven staan. Dit was een must omdat de plek waar de stofzuiger staat er niks aan de muur gemaakt kan worden. Ook heel handig tijdens het stofzuigen dat je hem even neer kan zetten om wat aan de kant te zetten.
    Als de motor beneden zit is het ook veel lichter stofzuigen. Op vakantie hadden we een Dyson en dat was best zwaar stofzuigen. En de motor kan je naar boven schuiven als je onder meubels wil of bijvoorbeeld een hoge plek wil bereiken.
    - Goede zuigkracht + accu. Hij is echt net zo goed als mijn oude normale Phillips stofzuiger. Ik stofzuig op de normale stand en hij daar kan ik met gemak de begane grond en eerste verdieping mee doen. Het hele huis heb ik nog niet geprobeerd.

    - Geen snoertjes. Er zit een grond standaard bij waar je hem na het stofzuigen inzet en dan laad hij automatisch op. Je krijgt twee lichtjes ter bevestiging dat hij gaat opladen.

    - Verder nog super handige led lampjes (je ziet alles goed liggen), stofbak heel gemakkelijk legen, verstelbaar handvat (daardoor ook heel compact op te bergen)

    Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij als kruimeldief voor de trap en meubels wel zwaar is. Dan moet je hem met twee handen bedienen, maar dat weegt voor mij echt niet op tegen alle voordelen.

    Ik heb er via ING rentepunten 299,- voor betaald en dat vind ik voor zo'n fijne stofzuiger echt een goede prijs! Ik heb echt lang getwijfeld over deze aankoop, maar ik ben er echt zo blij mee. Dus hopelijk heb je wat aan mijn ervaring :D.
     

Deel Deze Pagina