Steken/tintelende pijn na borstontsteking

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tessss, 17 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    In de tweede week na de geboorte van mijn dochter heb ik borstontsteking gekregen. In eerste instantie dacht ik dat het een steriele ontsteking was omdat de koorts afzwakte na een dag. Na 3x een nieuwe ontsteking te hebben gekregen dacht de lactatiekundige toch aan een bacteriƫle infectie. Dus heb antibiotica gehaald. Na de eerste kuur dacht ik dat de ontsteking niet weg was en zag de ha op de echo inderdaad nog ontstekingscellen zitten. Zit nu 4 dagen in mijn tweede kuur (andere met een breder spectrum) dus je zou denken dat de ontsteking inmiddels wel weg moet zijn. Borst is in ieder geval een stuk geslonken en minder rood (nog wel een beetje lichtroodaan de onderste helft van mijn borst).

    Maar waar ik me zorgen over maak is dat ik eigenlijk continu nog pijn heb in de aangedane borst. Na voedingen en tussen voedingen in heb ik steken en tintelingen. De plek wisselt ook soms. Heb niet echt harde plekken alleen bij teveel stuwing. Als ik njet binnen korte tijd kan voeden kolf ik soms 4 minuutjes af. (Ook niet te lang ivm productie). Maar goed, heb de pijn ook als mijn borsten leeg gedronken zijn. Is dit iets wat bij de ontsteking hoort of heeft iemand dit normaal ook? Ben zo bang om het weer terug te krijgen. Iemand ervaringen?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.325
    113
    Spruw misschien?
     
  3. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Er is niets te zien in haar mondje en ze drinkt ook prima dus lijkt me niet toch?
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Ik zou haast zeggen Candida (spruw) in de borst... maar vraag je lactatiekundige even wat zij denkt.
    Extra antibiotica die je hebt gehad, en de steken....
    heb je al geprobeerd je borsten warm te houden de hele dag? Of juist te koelen na voeden? Misschien helpt dat voor comfort
     

Deel Deze Pagina