Stekende pijn tussen schouderbladen

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoffelheldin, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ik heb sinds vannacht last van een stekende pijn tussen mijn schouderbladen.
    Af en toe bij beweging even een felle steek, dacht zal wel iets overbelast zijn ofzo.
    Maar nu zit ik te eten en ik ga zo'n beetje door de grond.
    Als ik gewoon slik is er niks aan de hand maar als ik mijn eten door wil slikken krijg ik echt een hevige steek in de rug tussen mijn schouderbladen.

    Beetje warrig verhaal misschien maar herkend iemand dit ??
     
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Heb je ook last als je je hoofd naar links of rechts draait? Want ik heb eens in de zoveel tijd dat ik er doorheen ga (tussen mijn schouderbladen) en dan kan ik ook helemaal niks meer. (Eten doet dan ook zeer) Dat is een stekende pijn en het gekke is dat ik daarvoor geen rare beweging heb gemaakt maar soms gebeurd het gewoon opeens. Ik weet niet of je de plek letterlijk kan aanwijzen? Hier namelijk altijd wel.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief


    Ik heb geen last als ik naar links en rechts draai , wel als ik de kin op de borst wil leggen of mijn hoofd naar achteren doe.
    De pijn zit echt op 1 plek.
    Drinken en vloeibare dingen voel ik wel maar dan valt de pijn mee
    Maar met eten echt steeds hele pijnlijke steken bij slikken
     
  4. Sunnygirl79

    Sunnygirl79 Actief lid

    11 jul 2018
    214
    59
    28
    Vrouw
    lastig te zeggen wat het kan zijn zo. Het kan ook ribfractuur zijn of longontsteking. Moet je hoesten, heb je pijn bij het ademen?
     
  5. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ik moet af en toe hoesten en dat doet zeer ( kriebelhoest )
    Heb geen pijn bij ademen.
    Ik zit ook al te bedenken of ik een rare beweging gemaakt heb ofzo
    Maar kan echt niks bedenken waardoor ik nu die pijn heb tussen de schouderbladen
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Doet het ook zeer als iemand op die plek drukt? Want dan zou het een spier kunnen zijn. Als het longontsteking kan zijn, zou ik wel (als je nu geen koorts hebt) maandag even bellen en overleggen met de huisarts.
     
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Maagpijn kan ook tussen je schouderbladen zitten en volgens mij long problemen ook. Anders gewoon even de hap bellen en advies vragen?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Zit de pijn vast aan de ademhaling?
    Ben je benauwd en of kortademig?
    Is het antwoord op een van deze vragen ja, dan direct de hap bellen, mag op de spoedlijn dan!
     
  9. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Nee niet bij ademhaling en ben ook niet benauwd gelukkig
    Echt met slikken van voeding en bepaalde bewegingen.
    Ik kijk het nog even aan en anders bel ik de hap.
     
  10. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik had het in mijn zwangerschap heel erg en nu soms nog. Denk dat het bij mij echt een spier of zenuw is in verdrukking ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen. Soms gaat het even weg en dan komt het zo weer op.. heel vaag.
     
  11. kim90

    kim90 Actief lid

    8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Geen idee, misschien dat je slokdarm ontstoken is ? Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon lekker de hap bellen , misschien kunnen zij je gerust stellen.
    Sterkte!
     
  12. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    705
    78
    28
    Misschien is het maagzuur? Probeer eens een Rennie om te zien of dat werkt. Ik heb zelf last gehad van pijn door maagzuur (wel zwanger nu) en dat voelde ik ook op een andere plek dan verwacht. Niet in mijn keel maar in mijn zij en uitstralend naar mijn rug. Ik was echt verbaasd dat het maagzuur was. Nu leef ik op Rennies :p
     

Deel Deze Pagina