Stel ik me aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door soortje, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soortje

    soortje Actief lid

    2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 soortje, 13 nov 2012
    Laatst bewerkt: 13 nov 2012
    1 dag in de week past mijn schoonmoeder op.
    Op zich gaat dit best prima, al merk ik dat het met bepaalde dingen niet eens ben. Zo vind ik dat ze hem te veel te snoepen geeft, maar goed, daar wil ik niet al te moeilijk over doen.
    Maar onlangs gebeurde er wel iets waar ik van baal:

    Mijn schoonmoeder vertelde me dat mijn zoon zo genoten had van "een zachtgekookte eitje" waar hij zo "lekker zijn brood in kon deppen".
    Toen ik vervolgens aangaf dat dat wordt afgeraden i.v.m salmonella, reageerde ze nogal gepikeerd. Zij had immers meerdere kinderen groot gebracht en altijd zachtgekookte eieren te eten gegeven. "Dan snap ik niet dat zij zo gezond zijn opgegroeid"
    Ergens maak ik me hier best ongerust over. Niet over het feit dat dit nu een keer gebeurt is, maar wel over haar houding en het feit dat ze dus vindt dat ik me aanstel, met het eventuele risico dat zij het gevaar niet ziet en dit vaker zal doen....

    Mijn zoon is nog geen 1,5 jaar oud. Stel ik me nu inderdaad aan? Of hoe zouden jullie hiermee omgaan?

    graag advies!!
     
  2. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Ja ze heeft zich aan jouw'n regels te houden .... Ik zou dit met man bespreken en samen met haar gaanpraten hoor...

    Lees het zo vaak hier op het forum...is toch moeilijk oma en opa die oppassen...
     
  3. pinguin

    pinguin Bekend lid

    8 apr 2011
    974
    0
    0
    somewhere
    ik zou niet blij zijn als mijn dochter zachtgekookte eitjes ktijgt!
    potverdorie..
    jouw kind, jouw regels en anders maar niet meer oppassen hoor!
     
  4. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Of een zacht gekookt eitje kwaad kan doet er niet eens toe, jij wil het niet hebben...zou een volgende keer weer even vermelden dat jij dat toch liever niet hebt maar zou er niet meteen een heel drama van maken of het oppassen stop zetten ;)
     
  5. inkie86

    inkie86 Bekend lid

    27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    idd ze moet zich aan JOU/JULLIE regels houden

    mijn schoonmama is helaas ook zo :( gelukkig zegt mijn
    vriend er wat van tegen haar aangezien ik zelf niet zo goed
    er wat van durf te zeggen:)
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat ze nu zo reageert, wil niet zeggen dat ze het volgende keer weer doet. Als het even bezonken is, kan het best zijn dat ze het nóg niet met je eens is, maar je wel respecteerd en het niet meer doet.
    Ik zou zelf alleen wel aangeven dat het voor die ene keer echt geen ramp is geweest- dingen veranderen en je kan niet alles weten tenslotte. En misschien is het wel overdreven van je, maar jij vind het prettiger dat hij het nog niet krijgt, dus het zou fijn zijn als ze daar rekening mee houd.
    (in die trant) .

    Mijn ouders zijn het ook niet altijd eens met de dingen die ik doe of juist laat - en dat laten ze ook weleens blijken. Maar dat wil niet zeggen dat ze het verder niet respecteren. Zij geven alleen óók hun mening. Wat ze daarna doen, dat telt en hier merk ik dat ze rekening houden met wat ik wil (oke, m'n vader heeft er nog weleens moeite mee om niet wéér wat lekkers te geven :p , ook al zeggen wij 'het is genoeg') .
     
  7. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou het ook niet fijn vinden. Ik heb het geluk dat mijn moeder op past en als ik iets niet wil respecteerd ze dat. In jouw geval zou ik het later nog eens met je schoonmoeder bespreken. Gewoon rustig zeggen dat jij t liever niet hebt en vragen of ze dat aub wil respecteren. Ik mag toch hopen dat ze t dan wel doet. Zo niet dan kan je altijd nog andere actie ondernemen....
     
  8. Emmarijn

    Emmarijn Fanatiek lid

    21 jun 2011
    2.548
    1
    0
    Dat is de reden waarom opa en oma hier niet een oppasdag hebben. Ze zijn superlief, maar heb geen zin in dit soort problemen...
     
  9. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Nee, je stelt je absoluut niet aan! Ik wordt zo moe van mensen die eigenwijs gebaseerd op hun eigen ervaring ;). Natuurlijk is de kans op salmonella besmetting relatief klein, maar het gaat erom dat jij niet wilt dat je kind überhaupt die kans loopt. Het is echt niet aan je SM om hier over de oordelen. Wat zij vroeger deed moet ze lekker zelf weten, dit is jouw kind en zeker bij zulke relatief belangrijke beslissingen die betrekking hebben op de gezondheid van jouw kind heeft zij hier in mee te gaan.
     
  10. soortje

    soortje Actief lid

    2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties!! Ik vind inderdaad soms ouders/schoonouders laten oppassen best lastig, juist om dit soort kwesties...al moet ik zeggen dat die bij mijn schoonmoeder er helaas meer zijn dan bij mijn ouders.
    Ik hoop dat ze dit inderdaad niet meer zal doen in de toekomst, wat haar eigen visie hierin ook is. Ik zal het onderwerp aankomende week eens rustig aansnijden...:)
     
  11. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Succes!
     
  12. Son1980

    Son1980 Bekend lid

    2 jun 2012
    689
    1
    0
    De kans op een salmonella besmetting is vrij groot ! Alleen wij volwassenen hebben veel meer weerstand. Ik wil niet betweterig doen maar mijn ouders hebben twee fabrieken allebei met de verwerking van eieren en of pluimvee.

    Zon kleintje kan er dood en dood ziek van worden, en zelfs erger ! Wij zullen nooit rauwe eieren krijgen thuis. Bij de meeste pluimveehouders word niet getest op salmonella dit gebeurt meestal alleen bij opfok bedrijven en niet bij de leg voor consumptie.

    Vind dat je groot gelijk hebt en je mag je S moeder hier echt wel op aanspreken. Ik zou zelf uit mijn plaat gegaan zijn. Eieren zijn heel gezond ook voor kinderen ! Alleen wel hard en niet zacht! Eiwitten bouwen de spieren op en het bevat maar 75 cal. En vult goed.

    En dat geven van snoep, tja daar kan ik ook niet zo goed tegen mijn Ex schoonmoeder en mijn eigen oma hadden daar een handje van. En niet een snoepje maar gevulde koeken chips en weet ik nog meer. Ik pakte t gewoon af, zielig op dat moment voor de kleine maar een 2 jarige met zon reuze koek ! Nee absoluut niet.
     

Deel Deze Pagina