Stelling: Mag jouw partner het zeggen als je te zwaar wordt

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag je partner tegen je zeggen dat je te zwaar bent geworden

  1. Ja

    257 stem(men)
    93,1%
  2. Nee

    19 stem(men)
    6,9%
  1. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    N.a.v. een artikel dat ik toevallig tegenkwam op Facebook. Ik merk dat hier altijd heel eenzijdig antwoord op wordt gegeven, als in: Als je partner je niet neemt zoals je bent dan moet je wegwezen.

    Mag jouw partner bij je aangeven dat je teveel bent aangekomen?

    Ik eerst: Mijn partner mag het best tegen me zeggen als ik een beetje teveel ben aangekomen. Het is natuurlijk wel de toon die de muziek maakt. Constant naar beneden gehaald worden om je coronakilo's is natuurlijk not done, maar als ik mezelf iets teveel heb laten gaan en je gaat dit ook echt zien dan mag er best iets over gezegd worden. Zeker als ik mezelf er ook niet prettig bij voel. Daarnaast: zegt mijn partner het niet. Dan zegt mijn moeder het wel :roflmao:.

    Ben benieuwd wat jullie hier van vinden!
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.198
    18.937
    113
    Ja, maar dat doet hij dus niet. Ik denk dat hij bang is dat hij me ermee kwetst oid. Terwijl ik het zelf juist liever wel heb.
    Maar nu ben ik 14 kg afgevallen en dan geeft hij wel complimenten, dat is iig al iets. :roflmao:
    Moet wel zeggen dat mijn man nogal van curvy houdt... :rolleyes: De enige keren dát ik opmerkingen kreeg was toen ik net op het randje een gezond BMI had, dat ik maar beter niet nog meer kon afvallen.
     
    Tootsie, Magnolia29, trulyhappy en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Cedi

    Cedi Niet meer actief

    Ja, en andersom zou ik het ook zeggen.
     
    Warboel vindt dit leuk.
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja zolang het respectvol blijft heb ik liever dat mijn partner het tegen mij zegt als dat er achter je rug om wordt gesmoest. Ik zeg het nl ook gewoon tegen hem.
    En inderdaad, anders zeggen mn ouders het wel.....
     
    Warboel vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.528
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Natuurlijk mag hij dat zeggen en omgekeerd zou ik dat ook doen. Wel op een respectvolle en opbouwende manier! Wij vinden werken aan onze gezondheid heel belangrijk en een gezond gewicht is voor mij helaas niet vanzelfsprekend. Mijn man support mij heel erg om te sporten en gezond te eten, daar hoort ook bij dat je het eerlijk zegt als het even wat minder gaat.
     
    Warboel vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Eens, man zou er wel wat van mogen zeggen (doet hij niet), maar als hij zijn leven veilig wil zijn, moet hij wel uitkijken welke tijd van de maand hij dit soort dingen wil bespreken. :roflmao::roflmao::roflmao:


    Grapje he! Nou ja, van dat “leven veilig”, misschien dat “als hij getrouwd wil blijven” wel redelijk accuraat is ;)
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, maar op een respectvolle manier natuurlijk. Andersom heb ik hem er op gewezen dat zijn gewicht zichtbaar toe nam en inmiddels is hij 15kg afgevallen :)
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Hier net zo. Ik moet echt uit hem trekken dat hij me nu toch wel een beetje te zwaar vind. Wat ik niet vervelend vind, want dat is ook zo. Gewoon realistisch. Hij is te bang dat hij me dan kwetst.
     
    GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. Koon

    Koon Niet meer actief

    Ik zou het niet snel zeggen en mijn partner ook niet tegen mij. Althans, niet als het om een paar kilo gaat.
    Als kleding vervangen moet worden omdat het niet meer past, dan zouden we dat beiden wel aanleiding tot gesprek vinden.
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik vind van wel, zolang het op een respectvolle manier en een klein beetje subtiel gebracht word :roflmao:
     
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Absolute ja.
    Met liefde en respect.

    Gelukkig is onze relatie daarop gebaseerd en niet op uiterlijkheden.

    Ik zeg ook tegen hem dat hij te dik is. En de keer dat ik niet meer uit het campingstoeltje van zoon kwam omdat mijn billen klem zaten hebben we daar samen vreselijk om gelachen. (Was weer ern goede start voor een nieuw dieet :roflmao:)

    Of toen we samen gingen trainen. Ging hij planken. Kwam zijn buik aan de grond! Dus ik: hee dat is niet eerlijk!!
     
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja zeker, wel op een nette manier. Ik zou dat andersom ook doen. Niet per se omdat ik bang ben dat we snel op elkaar af zouden knappen maar omdat we het beide belangrijk vinden dat we gezond/goed in ons vel zitten. Tijdens onze 1e 2 jaar samen beide best flink aangekomen (van het goede leven zullen we maar zeggen ;) ). Toen hebben we beide wel aan de bel getrokken, we aten echt te ongezond en sportte beide niet meer. We zijn best wat afgevallen en toen ook afgesproken dat we proberen om onze levensstijl beter in de gaten te houden. Dus eten/sporten etc komen nog wel regelmatig te spraken. Van 5 kilo meer of minder liggen we beide niet wakker, maar we zijn wel bewusten van wat we beide voor onszelf en elkaar willen :)
     
  13. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Ik vind het belangrijker dat hij vraagt naar hoe het met mij gaat of me laat weten als hij denkt dat het niet zo goed gaat met mij dan dat hij het over dik zijn heeft. Bovendien, whats the point, gewicht is niet voor iedereen maakbaar en ik ga mijn gezondheid niet nog meer vernachelen door op dieet te gaan.
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dit vooral!!!

    Ik ben sinds de winter flink aangekomen door corona mocht ik niet meer kickboksen ik had met vriendinnen de vrijdagmiddag borrel (hapjes) thuis ontdekt en toen ging het snel. Mijn man heeft niets gezegt terwijl hij altijd (als grapje!!!) zei, als je zo een kont krijgt als je moeder bind ik je vast aan een loopband :p
    Het stomme is, aan mijn kleding heb ik het nauwelijks gemerkt maar toen mijn moeder het zei en ik op de weegschaal ging staan bleek het plus 10 kilo te zijn en toen zag ik het zelf wel ineens.
     
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.198
    18.937
    113
    Tja, tegenwoordig niet bepaald een populaire mening geloof ik, maar dik zijn is ook niet bepaald gezond toch? Ik geloof er, als persoon die zelf veel te dik is, echt niet in dat er zoiets bestaat als gezond dik zijn.
    Op dieet gaan is inderdaad biet altijd een goed idee, leefstijl aanpassen is veel effectiever.
     
    Tootsie, GossipGirlxoxo, Loveloes en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Maar dat staat niet los van elkaar toch? Ik snap wel wat je zegt, ik heb liever wat kilo's te veel dan dat er nog meer aan mijn lichaam gaat mankeren, dan het nu al doet, maar te dik zijn gaat daar ook wel voor zorgen, omdat het gewoon niet gezond is (en ja, ben zelf veel te zwaar).
     
    Mapje en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.177
    386
    83
    Ja, maar t ligt aan de toon. Hij zegt t wel,maar zegt ook: ik hou niet minder van je.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Nou ja, dat dus idd. Ik ben helemaal voor body positivity en ik ben ook echt niet heel ongelukkig ofzo met mijn kilo's teveel, maar gezond is anders, dat is gewoon een feit.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Mee eens. De toon maakt wel alles.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja hoor, hij mag dat zeggen. Ik zeg t ook als hij te mager wordt.
    (Altijd leuk, ik ben de enige in het gezin die wel makkelijk aankomt. De rest hangt tegen ondergewicht aan en moet juist volle producten etc eten. Diëtiste heb ik daarom erbij, want met 2 slechte eters kan ik niet aan bakje yoghurt zitten en zeggen dat t een volwaardig ontbijt is bv, ik moet gewoon brood eten)
     

Deel Deze Pagina