Sterilisatie vrouw

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door 1981Mama, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ladies,

    Zijn er ervaringen met een sterilisatie bij de vrouw?

    Op internet lees ik dat dat via een sneetje in de buik gaat. Maar kan dit ook "onderlangs"?

    Ik was in de veronderstelling eigenlijk dat het via de vagina ging maar was nogal teleurgesteld dat het een nieuw litteken zou worden.

    Kan zoiets ook onder plaatselijke verdoving?(bij uitzondering)
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dat zou anatomisch vrij lastig worden. Dan moet je je hele baarmoeder door om dan ook nog eens de ingang van je eileiders te vinden. Dus nee het kan niet onderlangs.

    Ik ben niet gesteriliseerd maar heb wel dezelfde ingreep ondergaan (laprascopie) ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het zijn maar kleine littekens maar het zijn inderdaad wel littekens. Hier is het inmiddels 3,5 jaar geleden en 2 van de 3 zie je goed. Die in mijn navel zie je niet echt dat het een litteken is, maar mijn navel is ook niet meer wat het geweest is.

    Ik vond de ingreep zelf niet veel voorstellen , lichamelijk dan. Wel lang last gehad van de narcose. Ik denk zelf niet dat ze zoiets met een plaatselijke verdoving doen want het is gewoon een buikoperatie en je buik wordt ook nog eens gevuld met gas. Maar je kunt het altijd vragen natuurlijk.
     
  3. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Een sterilisatie kan alleen via de buik gedaan worden en gebeurd onder narcose (meeste ziekenhuizen is ruggeprik ook niet mogelijk).

    Ik sta op de wachtlijst om ingepland te worden.
     
  4. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Het kan alleen via je buik, en een buikoperatie onder ruggenprik of plaatselijke narcose is erg ingewikkeld en wordt bijna niet gedaan. Dit is precies de reden dat in de meeste stellen de man aan de beurt is.. dat is 2 minisneetjes en een half uurtje werk. En veel lager risico op complicaties. Wordt zelfs door huisartsen uitgevoerd.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik vind zelf de littekens te verwaarlozen. Ik heb er 2, 1 in mn navel, die zie je alleen als je het weet, en 1 horizontaal boven mn schaamheuvel op mn bikini lijn. Ik kan hem zelfs niet eens meer vinden.

    Via je vagina kan dus niet.

    En onder plaatselijke verdoving voor zover ik weet ook niet. Waarom zou je dat willen?
    Voor mij is het nu 5 maand geleden. En ik kan het je echt aanraden. Ik heb 2 dagen wel flink pijn gehad. Toen nog een week pijnstillers geslikt en echt rustig aan gedaan. De week erna enkele nog pcm wanneer nodig en gewoon mn ding gedaan en toen ging alles al goed.

    Ik ben er onwijs blij mee.
     
  6. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik heb het laten doen tegelijk met een schoonmaakoperatie voor endometriose. Dat werden dus 4 sneetjes maar normaal maar 2. Degene op mijn schaamheuvel zie je niet door de haargoei. De twee op mijn buik zie je heel licht als je weet dat ze er zitten maar anders niet. In mijn navel zie ik hem alleen als ik mijn huid heel strak trek, Dus voor de littekens zou ik het niet laten.. Ze zijn ook echt maar maximaal 1 cm en heel dun.
     
  7. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Via je vagina kon 10 jaar geleden nog wel. Dit was sterilisatie d.m.v. de Essure. Ik heb hier destijds voor gekozen en ben er zeer tevreden over. Men is echter met deze methode gestopt, omdat veel vrouwen last van bijwerkingen hadden. Ik ben een van de weinige vrouwen die nergens last van heeft.
     

Deel Deze Pagina