Vandaag is mijn zoontje met zijn achterbuurjongen gaan spelen. Helaas heeft hij een stift in zijn handen gehad en nu zitten zijn hele handen en trui onder de stift. Ik denk dat ik zijn trui niet meer schoon krijg en zijn handen zijn na 5x wassen met flink wat zeep nog steeds niet schoon. Heeft iemand een tip of moet het ervan af slijten en kan ik de trui weg gooien.ik kan er niet met chloor ofzo over want het is een fel blauwe trui.
Weet je wat je met die trui kunt doen? Inweken met melk. Dan gaan de stiftvlekken eruit. En die handjes, met babybillendoekjes schoonmaken? Of nagellakremover misschien?
Stift vlekken zijn te verwijderen door ze te deppen met spiritus. Daarna op de gebruikelijke manier wassen. Of in melk deppen werkt ook. Van de handen kan je ook spiritus gebruiken en daarna handjes goed wassen. of nagellak remover haha zelfde tips als Waardevol geplaatst.
Dat met die melk? Ja dat zou ik wel een nachtje in laten weken. Ik weet nog dat ik vroeger (toen ik een jaar of 12 was) van een oude spijkerbroek een korte broek had geknipt. Toen heb ik er met stiften op gekleurd en die broek deed ik toen aan met feest op school of zoiets... Later had ik spijt van die stift op de broek dus toen heb ik het naar een tip van mijn moeder in melk gezet. Ook een nachtje ongeveer. En de volgende dag waren alle vlekken eruit! En mijn vader had een keer een pen zitten in zijn borstzak van zijn overhemd en die is inkt gaan lekken en er zat een grote inktvlek in uiteindelijk. Heeft mijn moeder in melk gezet en weg was de vlek. Dus melk werkt erg goed.... Daarna nog even uitwassen maar dat lijkt me logisch. Succes!
Ik ga het meteen uitproberen.Ik vind het nl zo jammer want het is zo`n mooie trui. zie je meteen als ze met wat oudere kinderen gaan spelen.Dioe hebben speelgoed wat niet voor die dreumeltjes geschikt zijn.Hij heeft het trouwens wel heel leuk gehad