Stint buiten gebruik. Hoe doet jullie BSO nu het vervoer?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Fietwordtmama, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Vanwege het afschuwelijke ongeluk in Oss en het onderzoek naar de veiligheid van de stint is onze BSO voorlopig gestopt met het gebruik van de stint.
    Nu is het bij ons vrij dichtbij school en kunnen ze dus gewoon lopen met de kinderen. Er is 1 drukke oversteek, en ze gebruiken hesjes voor opvallen en herkenbaarheid.

    Ik heb hier dus geen moeite mee. De kinderen vinden het jammer. Want de stint was leuk.

    Hoe gaat dit bij jullie?
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Bij ons zit de BSO in de school. Bij de andere scholen in de wijk is dit ook zo. Alleen de sport BSO verderop had een Stint, en die gebruikt nu een minibusje.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier nu met taxi's; soms een busje, soms meerdere auto's. Kinderen worden in school opgehaald door de chauffeur en lopen dan mee naar de taxi.
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.370
    113
    Hier zag ik vandaag een soort van kruising tussen bolderkar en kinderwagen staan. Dus meer kinderen (ik geloof iets van 8) kunnen erin en leidster moet duwen. Ze zullen vast een naam hebben, maar daar kom ik niet op.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier regelen de meeste bso's taxi busjes. Wat een flinke strop voor ze is,want het kost heel veel geld.

    Jammer vind ik dat mensen op social media zo afgeven op de bso's die aangeven echt in de problemen te zitten. Met opmerkingen als: hoe deden ze dat voor de stint dan?
    Nou hier zijn een aantal bso's dus sinds de stint op meer scholen gaan ophalen, o.a. bij onze school: binnenstad,waar ze auto's en busjes niet kwijt konden. De stint kon op de stoep. En nu dus een probleem. En bso's hier zijn sinds de stint meer service gaan bieden, o.a. heen en weer brengen naar sportclubjes enz. Die service is nu beloofd aan de ouders en ze moeten het maar oplossen.
     
    Cloud9, Champetter, Hopsatee en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nooit geweten dat er zoveel bso's buiten school zitten. Is toch niet praktisch? Hier zit de bso dus in school. Er is nog een agrarische bso in het dorp, aan de andere kant. Die hebben een stint. Maar van school naar daar is alleen fietspad en een paar honderd meter 50km weg. Geen idee of ze die nog gebruiken. Ik heb liever de bso in school.
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.779
    113
    Bij ons gaan ze lopen, daar zullen ze best een tijd over doen. (1.5km)
     
  8. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Zulke gebruiken ze hier :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.359
    113
    BSO van de jongste had stints, nu gaan ze lopen.

    BSO van de oudste heeft busjes en loopt, oudste werd met een busje van school gehaald (ligt aan de school waarop het kind zit en de afstand tov school of het met een busje of lopend wordt gehaald). Hier dus geen wijzigingen.
     
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Hier gebruikten ze voor de uitjes al auto's (ze hebben 3 auto's bij de BSO staan, waaronder een 8 persoon busje). Van school naar BSO is lopend (300 meter denk ik).
    Kdv gebruikte de stint alleen voor uitjes. Dat doen ze nu dus niet meer. Voor uitjes in de wijk wordt de, hierboven genoemde, bolderkar gebruikt.
     
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Bij onze bso werden nooit stints gebruikt. De bso zit hier bij beide scholen ( klein dorp) op nog geen 100 meter lopen. En de rest van de kinderen worden met de auto van de leidster weggebracht.
    De rest van al hun locaties hadden ook geen stints.
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.654
    113
    Afhankelijk van wat meest praktisch is voor dat kind, die school en die leidster: lopen, achterop de fiets of met de tram, bij uitzondering auto. Uitjes wat verder weg met het OV. Die van mij gaan met de tram en moeten dan ook nog een stukje lopen. Ze hebben nooit een Stint gehad.

    Eerlijk, ik vind het met verschillende scholen met de Stint ook maar niks met die kleintjes. Ze moeten bij de klas gebracht/gehaald worden. Dus dan moet het hele zwikkie uitstappen en op een rijtje in de hal van de school zitten terwijl het volgende kind gehaald wordt.
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    De bso Van onze school zit bij een andere school in de buurt, omdat er niet zo heel veel kinderen zijn van beide scholen die er gebruik van maken. Wij hebben zelf overigens ook geen opvang buiten schooltijd, maar mij lijkt in het zelfde gebouw ook handiger ja
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  14. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nadeel van bso in de school is dat ze dan juist weer op datzelfde schoolplein spelen in dezelfde omgeving. Hier zit er ook een in de school maar bewust niet gekozen. Ook wel lekker om juist naar een andere omgeving te gaan. Onze zoon zit op sportieve buitenschoolse opvang bij de sportvelden. Die gaan met een bus (altijd al). Andere bso zit in een natuurtuin die hebben nu een busje maar deden dat inderdaad met stints wat erg lastig voor ze is (om de reden die tuc omschrijft) Ook wel voor de opvang zelf die wat achteraf zit (natuur opvang) en veel met de stint naar “uitjes” ging. Dat doen ze nu uiteraard niet meer maar daardoor is wat ze aanbieden (veel erop uit) ook wel komen te vervallen.

    Maar goed het is nu niet anders uiteraard.
     
  15. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Handig!
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat klinkt wel leuk idd!
    Wij wonen in een klein dorp. Als ze bv in een wat groter dorp op de bso zou zitten, zou dat niet op mijn route van werk naar huis liggen, en red ik het net wel/niet met halen. Maar ik vind t vooral in het begin fijn dat er juist niet gezeuld wordt met haar na school. En de bso heeft een buitenterrein wat niet gebruikt wordt met buitenspelen, dus ze heeft wel meer ruimte dan.
    Ik weet dat ik mn kind nooit voor alles kan behoeden, maar voor nu (als ze wat ouder is, zal dat wel amders zijn) vind ik het prettig dat ze niet door anderen dan ik vervoerd hoeft te worden. Maar miss ben ik daar ook wel een muts in hoor.:oops: En ik groei er natuurlijk vanzelf meer in.
     
    MaMa en Hopsatee vinden dit leuk.
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nee liever niet natuurlijk maar je ontkomt er soms niet aan. Met school worden ze ook wel eens vervoerd naar een uitje. Mijn ouders halen ze op van school.. het is soms niet anders te plannen helaas. Wij vonden persoonlijk het gevoel bij de bso (en dat er meer kindjes uit zijn klas heen gingen) belangrijker dus vandaar dat we niet hebben gekozen voor de bso in de school.

    En je groeit er sowieso meer in kan ik je vertellen haha: oudste zit nu op school en dat is echt even loslaten!
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, ik heb nog 5 maanden om me mentaal voor te bereiden :roflmao:
    Voordeel van deze bso is dat er een hoop wijkgenootjes en vriendinnetjes van Dafne al zitten. En de vakantiebso achijnt echt suoerleuk te zijn, met elk jaar een ander thema met bijpassende tshirts. Die is dan wel een dorp 3 km verder. En dan gaan ze er wel wat vaker op uit. Maar dat is meer op de route van werk naar huis, daar zit ze nu op het kdv. Dus ziet ze ook nog weer eens haar oude 'juffies'. Dat ook wel weer leuk.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  19. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Per bus. Was voor de stint ook zo en nu dus weer.
    Hier 4 scholen die gebruik maken van deze BSO. Er is nog een BSO, die rijdt ook met busjes.
     
  20. yessie

    yessie Fanatiek lid

    27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Onze BSO (en KDV) zit een paar kilometer buiten onze woonplaats en dus ook niet vlak bij school. Ik moet eerlijk zeggen: het lijkt me soms best fijn om via school de opvang binnen te kunnen wippen en zo veel eerder op mijn werk te zijn. Maar deze BSO biedt zoveel voordelen (boerderij, dieren, grote buitenruimte) dat we na het KDV toch zijn doorgestroomd naar de BSO.

    Onze kinderen worden opgehaald met een bus maar bij andere scholen met minder kinderen gebruiken ze ook gewone auto's. De kleintje worden uit school gehaald, de groteren wachten op hun schoolplein tot ze opgehaald worden. Voor ons dus geen veranderingen gelukkig. Moet wel zeggen dat we altijd al reiskosten betaalden. Kan me voorstellen dat het voor mensen vervelend is wanneer ze daar nu opeens ook mee geconfronteerd worden.
    En het lijkt me ook voor de opvang vervelend als ze extra service nu moeilijker kunnen bieden maar dat wel hebben afgesproken met ouders...

    Voor wat betreft loslaten: ik heb er altijd vertrouwen in gehad en ook als ik zelf met ze onderweg ben kan er iets gebeuren... ik vind het eerlijk gezegd wel fijner dat ik zeker weet waar ze zijn. Ik hoor bijvoorbeeld van andere ouders dat hun kinderen op een BSO dag ook buiten de BSO tuin mogen spelen (in een park in de buurt). Dat idee vind ik veel enger: 'alleen' buiten terwijl ik niet in de buurt ben. Dan heb ik ze liever een paar km buiten de stad, wetende dat ze altijd binnen hun eigen ruimte in de gaten gehouden worden. Maar dat is even offtopic!
     

Deel Deze Pagina