Stoelgang na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Danjella0104, 12 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjella0104

    Danjella0104 Nieuw lid

    31 okt 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Ik was even benieuwd of hier moeders zijn bij wie de stoelgang ook is verandert na de bevalling.
    Ik ben 7 maanden geleden bevallen via een keizersnede en mijn stoelgang is sindsdien helemaal anders.
    Voor mijn zwangerschap had ik altijd moeite met naar de wc gaan. Ook had ik vaak last van een opgeblazen buik, buikpijn en obstipatie (prikkelbare darm) Nu moet ik sommige dagen wel meerdere keren naar het toilet.. mijn ontlasting is ook niet meer echt vast.. sorry voor de details!
    Ik lees vooral verhalen van moeders die last hebben van obstipatie na de bevalling ..
    Ik maak me een beetje zorgen dat mijn ontlastingspatroon zo drastisch is veranderd..
     
  2. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ben je misschien anders gaan eten, meer water of vocht drinken of meer vezels?
     
  3. Danjella0104

    Danjella0104 Nieuw lid

    31 okt 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    ja ik ben wel anders gaan eten.. vooral meer snaaien! Ik had voor mijn zwangerschap ook wel slechte dagen hoor wat betreft voeding, alleen raakte ik dan juist heel erg verstopt. Het lijkt nu juist laxerend te werken..
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn hele darmflora is volgens mij veranderd door twee zwangerschappen. Ik ben nu inderdaad gevoeliger voor verstopping, maar als ik goed op m’n voeding let - en vooral hoeveel ik drink - dan gaat het wel goed. Voor de zwangerschappen had ik vooral regelmatig darmkrampen, dat is gelukkig vrijwel helemaal over! Ik had het echt wekelijks eerst, nu is 4-5x per jaar al vaak...

    En ik weet niet of je borstvoeding geeft? Dat had bij mij ook merkbaar invloed, door de hormonen denk ik.
     
  5. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Misschien ligt daar dan je antwoord? Teveel suikers, E-nummers en rommel kan ervoor zorgen dat je darmen niet meer goed werken/functioneren. En ja dat kan laxerend doorwerken.
     

Deel Deze Pagina