stoelgangproblemen dochter. Overloopdiarree?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amethist, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Mijn dochter is plaszindelijk, maar poepen is al vanaf het begin een probleem. Dit was al zo voordat we met de zindelijkheidstraining begonnen.

    Op een gegeven moment begon ze haar poep op te houden, waardoor ze constant, soms tot wel 8x op een dag, kleine beetjes poepte en dus doorlopend kapotte billen had. Dat was voor ons aanleiding om met de zindelijkheidstraining te beginnen. Plassen ging al snel goed, maar op poepgebied bleef en blijft het een drama'tje. Nog steeds hield ze haar poep op en poepte ze kleine beetjes, tot ze het niet meer op kon houden en er een drol uitkwam die qua formaat niet onderdeed voor een olifantendrol :cool:.

    Maar nu is er een ander probleem. Het is, realiseerde ik me vandaag, al een tijdje geleden dat de laatste "olifantendrol" is geweest. Sinds een kleine week heeft ze meer poepongelukjes dan anders en de laatste dagen is de ontlasting die er dan komt een stuk dunner. Vanavond was het zelfs een paar druppels waterig.

    Uiteraard bel ik morgen de huisarts om te overleggen, maar ineens dacht ik aan overloopdiarree en vraag ik me af of iemand bovenstaande verhaal bekend voorkomt. Ze klaagt overigens niet over buikpijn, maar ze is nogal een bikkel, dus het ontbreken van geklaag over buikpijn hoeft niet iets te zeggen.
     
  2. theeleut

    theeleut Actief lid

    19 aug 2008
    314
    2
    18
    Helaas klinkt het erg bekend en kan idd overloop diaree zijn.
    Even overleg met de huisarts is verstandig
     
  3. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Hm, ja ik ben er ook een beetje bang voor. Eigenlijk twijfel ik nu of ik haar morgen naar school zal laten gaan...
     

Deel Deze Pagina