Wij zijn op zoek naar een nieuwe bank en ik wil vanmiddag even bij de ikea gaan kijken. daar is de karlstadbank nu met 20 % korting. Alleen die is dus wel stof. wel losse hoezen, maar maar eentje ervan is wasbaar en de rest meot chemisch gereinigd dus toch minder makkelijk. Ik twijfel wat nou wijsheid is, leer of stof met straks 2 kinderen en 3 katten. Leer is dan makkelijker schoon te houden, maar er staat weer wel bij leer dat je m niet in de directe zon mag zetten en dat kan hier dus niet. we hebben flink veel zon in de kamer. daarnaast geloof ik dat ik van deze karlstad de leren ook niet mooi vind, dus dan zouden we weer verder moeten zoeken. Wat vinden jullie de voor en nadelen van stof en leer?
Leer! Wij hebben zo'n leren bank waarvan het leer 3 cm ofzo is ( beetje overdreven, maar het is heel dik ) Wij hebben 3 katten, 1 peuter en 1 onderweg. Daarnaast ook nog een Amstaff reu, maar die mag niet op de bank. Er zitten wel wat krasjes op, maar die vallen niet op. De banken hebben trouwens altijd in de zon gestaan, en nergens is dat te zien. Ik zet ze 2 x per jaar in de lederwas. En hoeveel drinken/rotzooi er al overheen is gegaan, nu kan ik er gewoon een doekje over heen doen en het is weg.
Wij hebben twee honden en een kindje.. Hebben ook voor leer gekozen.. Onze honden mogen namelijk wel op de bank en straks als de kleine wat groter is en een keer een beker drinken bijvoorbeeld omgooit kan ik het zo wegvegen met een doek.. eens per week doe ik er een vochtige doek over en 2x per jaar spuit ik hem over met lederspul.
wij hadden eerst een stoffen maar wat een hel! elk haartje bleven vast zitten op de bank.. ook met de stofzuiger bijna niet weg te krijgen! gelukkig hebben we nu een leren
Ik zou absoluut leer nemen.. Ik heb ook een stoffen gehad,maar heb hem toen kunnen ruilen bij de neckermann voor leer,ben blij dat ik dat gedaan heb!! in die andere bank zaten allemaal kringen.. kon trouwens omdat er daarvoor al een beschadeging op zat! Ik heb nu nepleer..Ik zou niet anders meer willen.
wij hebben leer gehad (nepleer) maar daar zag je veel beter dat de katten zaten te krabben op de bank als op de stoffen bank die we nu heben. Leer kan je misschien wel makkelijker afnemen. Wij hebben nu stof en bevalt beter.
Wij hebben nu een lederlook, maar krijgen binnenkort een kruising van echt leer en stof. Weet dus nog niet wat beter zal zijn, maar denk toch leer.
T ligt eraan wat je neemt... Neem je nepleren bank zal dit snel gaan slijten door t erop zitten. Vooral als je honden/katten erop zitten krabben etc.. Echt leer is natuurlijk wat dikker en steviger ( betere kwaliteit) en zal langer meegaan en idd makkelijk schoon te maken/houden. Stoffen bank vind ik zelf persoonlijk warmer zitten, comfortabeler. Maaer idd niet handig met kinderen die gaan morsen, honden/katten die krabben of verharen en zoals hierboven al aangegeven: trekt veel stof aan. Heeft beidden dus wel voor en nadelen
als je het goed bijhoudt hoeft dit niet het geval te zijn ... Wij hebben ook een stoffe bank en iedere dag een stofzuigertje erover en je hebt geen last van stof / haren ed .. Ik vind met een leren bank het juist lelijk als je scheurtjes en krabbeltjes ziet van bv die kat ... Ik zou dus voor stof gaan ..
wij hebben een leren en wat ben ik daar blij mee. vieze handjes haren enz gaat er zo af. honden mogen hier ook op de bank. als je een iets donkerder leren bank hebt vallen de krassen niet zo op. we hebben ook een hele lichte leren bank gehad maar die is met jonge katten toen helemaal naar de fillisteinen gegaan
Ik vind leer koud Zelf heb ik een hele grote stoffe bank(2.40m bij 1.20m). In het wit Met een puber ,een peuter, een hond, een rat en 3 katten Ik stop mijn hoezen gewoon in de wasmachine Er weer om heen doen moet ik wel met zijn 2en doen wat dat doe je niet zo 1 2 3 Ik wil echt geen leer
wij hadden leer wat een dramamet 3 katten, hele scheuren van het erop springen enzo. nu een stoffe ideaal, gewoon 1x in de week stofzuigen(de bank dan he )
leer, we hebben de banken al ruim 8 jaar en bij een outlet gekocht. ze zitten en liggen heerlijk, we hebben 2 katten. nog niks beschadigt en vochtige doek erover en hij is weer schoon.
Ik zou voor leer gaan. Hiervoor hadden we stof, dat was een stuk meer werk (1 hond en een 1 kat), werd er gek van! Leer vind ik echt makkelijk, ik zwabber er af en toe even met een nat doekje over heen en klaar, met kleine kinderen en huisdieren vind ik het gewoon erg handig. Al komt onze hond niet op de bank, dat scheelt ook.
Ik heb zelf stof gekozen, zeker omdat we een kat hebben. Nageltjes in leer lijkt me echt heerlijk voor een kat. Verder vind ik leer koud en glad, niet fijn om op te zitten, zeker niet met blote benen. Ik heb afneembare hoezen die in de wasmachine kunnen, ze zijn donkerbruin, dus je ziet ook niet alles erop Stofzuigertje over de kussens en het is weer schoon.
LEER.. Heerlijk, gewoon doekje er overheen, en hij is weer als nieuw! Aantal x per jaar invetten met speciale leer was. Enne, als er hier ooit weer een kat of een hond komt, dan mogen die niet op de bank.