Stokke play tray en tuigje handig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marlena, 6 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.520
    1.676
    113
    Hoi allemaal,

    Onze baby is nu 7 maanden en zit nog in de newborn set van Stokke. Binnenkort kan hij waarschijnlijk over naar het peuter/baby zitje. Nou zag ik bij een vriendin zo een tafelblad voor aan de stokke stoel. Dit leek mij erg handig. Iemand hier ervaringen mee? Is het ook daadwerkelijk handig of zit het eerder in de weg omdat er dan een afstand is tussen de daadwerkelijke tafel en de stoel (geen idee of dat vervelend is)?

    Daarnaast is onze baby extreem druk en beweeglijk en probeert zich altijd overal uit te wringen. Zelf dacht ik daarom dat zo een tuigje ook handig/veilig is. Ik lees niet per se goede reviews op het internet, maar vrienden van ons hadden er 'spijt' van dat ze deze niet hadden gekocht omdat hun kindje dus altijd uit de stoel probeert te klimmen. Wat denken jullie? Iemand die tips heeft?
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Zonder tuigje vond ik het geen doen. We hebben het 3x met een goedkoop tuigje gedaan. Maar dat was wel behelpen. Deze keer heb ik het tuigje gekocht. Maar ik heb hem nog niet gebruikt.

    Die tray hadden we 2x niet. Dat is te zien aan de eettafel. Putjes van vorken ed. Ook konden we met kerst dan bijv geen tafelkleed gebruiken. Bij de derde heb ik hem wel gekocht. Mijn dochter kon daardoor makkelijker mee met stoel zodat zij kon kleuren terwijl ik wat dingen in huis deed.
     
    Marlena vindt dit leuk.
  3. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik vond de play tray in ons vorige huis echt onmisbaar, maar toen hadden we een heel onhandige indeling van ons huis (eettafel begane grond, keuken en woonkamer 1e verdieping. De stoel stond meestal op de 1e verdieping dus niet in de buurt van de eettafel. We hadden wel een kleine tafel en 2 stoelen in de keuken maar dan stond de stoel los van de tafel). Dit keer zonder play tray omdat we de stoel nu gewoon aan tafel hebben staan. Tuigje nooit gemist maar ik had geen klimmer. Je kunt ook eerst even kijken wat hij doet en altijd nog bestellen.
     
    Marlena vindt dit leuk.
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik vond het blad erg handig.

    Tuigje van prenatal jippie of zoiets.

    Hier zit ze aan het paasontbijt. :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Krv en Marlena vinden dit leuk.
  5. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Beide gehaald en enorm blij mee tuigje gebruik ik nog steeds
     
  6. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.520
    1.676
    113
    Bedankt allemaal voor de reacties, en @aicirtap wat een super schattige foto zeg!

    Ik denk dat ik beiden dan maar aanschaf. Zo een tray vinden de meesten dus super handig wat ik hier zo lees, en mijn zoontje kennende gaat hij sowieso eruit proberen te klimmen (probeert hij nu ook al uit de newbornset).
     
    Krv vindt dit leuk.
  7. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Play tray erg handig. Wel aan 1 kant binnen 6 maanden kapot gegaan. Omdat ik vaak daar met mijn arm op leun. Dus niet super stevig, goed op letten dat je niet steeds met je gewicht erop zit.
     
  8. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik heb het beide en vindt ze onmisbaar. Zonder tuigje klimmen ze bij ons uit de stoel en de tray vind ik juist heel handig. Bordje erop zetten en lekker zelf aan modderen met eten. Wat hierboven ook al genoemd wordt is dat mijn eettafel bespaard blijft :)
     
  9. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hier beide en echt onmisbaar wat mij betreft. Dus zou het zeker aanschaffen. :)
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Dank je. Ze was hier 10 maanden en ontdekt een ei :roflmao:
     
  11. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Hier sinds een week de tray in gebruik en nu al onmisbaar. Super handig!
     
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik zou ook beiden aanschaffen. Tuigje vind ik belangrijk voor de veiligheid en daarbij klom met name onze dochter hier zelfs binnen 1 minuut uit de ikea kinderstoel en stond ze bovenop de tafel.
    Tafelblad vind ik ook onmisbaar, die mogen ze lekker onder smeren en dan blijft onze eettafel tenminste een beetje schoon. :roflmao:
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ik ben echt voor de tray, zodat ze juist niet aan je eigen tafel zitten ;)

    geen troep op je eigen tafel, geen kleden die van de tafel afgetrokken worden of andere spullen.
     
    Marlena vindt dit leuk.
  14. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.520
    1.676
    113
    Nou ik heb ze inmiddels beiden besteld via marktplaats! Heb hem vandaag even geprobeerd in het zitje te zetten maar gaat nog wel even duren voordat hij overeind blijft zitten:roflmao: Zwiebert met zijn 7 maanden nog alle kanten op! We zijn in elk geval inmiddels voorbereid en voorzien van de spulletjes!
     
  15. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Ik rolde een handdoek op en deed die tussen buik en playtray voor stabiliteit in het begin. Dan is de ruimte nog zo groot.
    Bij de eerste geen tuigje, was niet nodig. Bij de tweede daarentegen... :roflmao: Hij is nu 2,5 en gebruiken het tuigje nog steeds soms bij eten. Maar dus ook bij verven enzo. Dan kan ik tenminste ook even weglopen ofzo. Playtray is er al geruime tijd vanaf. Maar eerste 1,5 jaar zeker handig!
     

Deel Deze Pagina