Stokke Tripp Trapp: wanneer van new born set naar de baby set?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flamingooo, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

  2. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Ik heb die tweede, met een tafelblad erbij.
    Ben ook benieuwd, mijn dochter zit ook nog in de newbornset.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dochter is met 7 maanden uit de New born set gegaan. Ze kon toen zitten, maar nog niet zelf gaan zitten dus het was altijd heel erg kort. We hebben de 2e set met dienblad en tuigje. Het tuigje hangt ongebruikt aan de achterkant van de stoel.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  4. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik heb de tweede set, en een tafel blad en tuigje erbij. Hier klimt de kleine man nogal graag (vanaf 7 maanden al haha)
    Weet dus niet of je het tuigje bij het eerste kussen ook kan gebruiken.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dank voor jullie reacties! Ze is nu 7,5 maand. Gaan over 2 wkn op vakantie en denk dat ik daarna om ga bouwen. Ze blijft zitten als ik haar op haar billen zet.

    Dat eerste kussen lijkt mij fijn omdat die wat meer vult en ze is best klein. Maar volgens mij is die relatief nieuw dus denk dat er weinig ervaringen zijn. Ga Stokke maar even contacten of die met riempje kan.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Met 6 maand. Want in de newborn set mag ze niet eten. Het is met eten namelijk belangrijk dat zs rechtop zitten en naar voren kunnen komen om te kokhalzen indien nodig. Daarom worden tuigjes ook afgeraden tijdens het eten.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Met eten gaat ze (heel kort dus!) in de Bumbo. Weet dat de meningen verdeeld zijn over de Bumbo ;).
     
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Mochten er meer mensen zijn die dit willen weten. Het kan aldus Stokke!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wij nemen de bumbo ook altijd mee op vakantie, super handig! Ook in het vliegtuig!
     
  10. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.712
    3.255
    113
    Vanaf dat ze zelf kon gaan zitten.

    Ik zou trouwens geen kussen doen, want het wordt erg snel ranzig.
     
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier zit zoontje er sinds deze week in. En dat gaat goed. Eerder ook al geprobeerd maar toen kon ie nog niet goed zitten.

    Hier zonder kussen... Zoontje is vulling genoeg met zijn 12 kilo.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  12. 1548

    1548 Niet meer actief

    Hier zit Y. sinds een paar dagen in de babyset. Nog geen kussen die ga ik nu even bestellen :thumup:
     
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Beste tip in tijden ;). Zijn nu twee dagen weg en hebben ‘m al heel veel gebruikt!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  14. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Vanaf het moment dat ze een tijdje goed zelfstandig kunnen zitten mogen ze in de baby inzet aldus de kinderfysio, daarvoor zitten ze te instabiel voor een tijdje waardoor ze heen en weer wiebelen en er veel beweging bij de nek/hoofd komt.

    Wij gebruikten in het begin een kussen maar die werd snel vies waardoor we het weg lieten.
     
  15. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Hahaha mooi zo! Wij vinden het heel handig. Nemen hem bijvoorbeeld als we uit eten gaan ook mee in t mandje van de kinderwagen, kan ze aan tafel erbij zitten. En op de grond in t vliegtuig..
    fijne vakantie nog!!
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  16. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Maar passen jullie kinderen zolang ook in de New born sit? Mijn zoontje van bijna 5 maanden lijkt er namelijk in de lengte al uit te groeien. Maarja kan natuurlijk nog lang niet zelfstandig zitten.
     
  17. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Mijn dochter loopt enorm achter qua groei dus past nu nog prima. Maar heeft ook t formaat van een baby van 4/5 maanden :)
     
  18. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Tja wat is passen haha. Dit was 2 wkn geleden en ze is bijna 8 maanden. Bekijk bijlage 578118 Ze zit in maat 62/68. Als we terug zijn van vakantie dan gaat ze er dus echt uit :p.

    Thanks!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  19. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Dankje voor de foto. Mijn zoontje zit al in maat 62/68 met zn bijna 5 maanden. Lange jongen! We gaan dus zien hoelang t past, anders maar weer terug in de wipstoel ofzo
     
  20. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Mijn dochter was 7 maanden toen ze over ging. Ze kon toen goed zelf zitten. We hebben de tweede kussen set en een tuigje.
     

Deel Deze Pagina