stomme huisartsen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Visje86, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visje86

    Visje86 Lid

    22 jun 2010
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    ben nu dik 8 weken zwanger en heb in week 5 al een schimmelinfectie gehad, ben hier heel vatbaar voor.. normaal doe ik even een vaginale douche en is het weer over, maar heb gehoord dat dit niet mag bij een zwangerschap, dus doe ik het niet.
    Nu heb ik vorige week griep gehad... minder weerstand... en ja hoor nu ist weer raak.. heb er ontzettend last van, doet helemaal zeer en t voelt alsof het helemaal open licht daaronder...
    Ik vanmorgen de dokter bellen... vakantie, praktijk hele week gesloten.. vervanger bellen en vraag of ik er iets voor kan krijgen zegt de assistente, nou dat is ook wel normaal hoor bij een zwangerschap wacht het nog maar even af! echt op een snauwerige manier...
    Ik heb het nu helemaal gehad met die stomme huisartsen!!

    Sorry ik moest even mn frustraties kwijt.. heeft iemand misschien nog een huismiddeltje?

    liefs visje
     
  2. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    nee daar is geen huismiddeltje voor..
    BElachelijk dat de assistente dat zegt.. Want het is waar dat je als zwangere vatbaarder bent voor de infectie, maar niet dat dat niet erg is..
    Met afwachten gaat het echt niet over!
    Is er niet een andere arts?
    Of de hap (na 5en vanaaf)
    Of gewoon weer bellen en eisen dat je de dokter te spreken krijgt of een kuurtje..
    En eventueel kan je vk misschien even bellen met de arts en zeggen dat er echt een kuurtje moet komen..

    'k weet het niet! Maar sterkte meis!
     
  3. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ja er moet echt een kuurtje komen. Wel kun je alvast voor je schaamlippen ( waar het zo kapot is) zelf miconazolzalf halen bij de apotheek. Daar heb je geen recept voor nodig, nl.
     
  4. ingef

    ingef VIP lid

    30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    pff...wat een belachelijke reactie zeg! dit gaat niet zomaar over! weet er helaas uit eigen ervaring van.... wat je eventueel bij de drogist kun halen is een zalf..weet zo de naam even niet...staat op de zelfde plek als lactacyd...wit doosje, paarse letten..gyn...nog wat... ik gebruik dat nu steeds wanneer ik weer wat jeuk heb en op die manier blijft de echte schimmel weg. Je mag het tijdens de zw onbeperkt gebruiken....
     
  5. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Wat idioot zeg!! Je moet wel een kuurtje hoor. Gaat echt niet vanzelf over. En het is ook helemaal niet goed voor de baby als je er niks aan doet.
    Ik zou terug bellen als ik jou was en erop staan dat je wat krijgt.
     
  6. Visje86

    Visje86 Lid

    22 jun 2010
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reacties! lag dus niet aan mij... ik dacht al dat ik een zeur werd...
    Ik ga maar es even die creme proberen die ingef zegt.. en volgende week is mijn eigen huisarts er weer dus dan bel ik dan wel weer..
     
  7. Sabrina1984

    Sabrina1984 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    wil je niet ongerust maken meid maar ik zou de ha bellen dat je wat moet hebben.
    het kan namelijk ook na binnen slaan je bm in.
    en dat is gevaarlijk voor je kindje en zw.
    dus eisen dat je wat krijgt.

    aaarrrrggg word helemaal opgefokt van je berichtje niet normaal dit.
    dat er zulke mensen bestaan.
    ze heb het zelf zeker nog nooit gehad ........ aaarrrgggg
     
  8. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Bellen voor een receptje. Heb het even opgezocht (in farmacotherapeutisch kompas), maar Gyno-Daktarin mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap. Eventueel even via de HAP laten lopen. Niks vervelender dan een schimmelinfectie!

    Andere tip wat wel eens wil helpen als je er heel veel last van hebt is een tampon met joghurt inbrengen, klinkt vies, maar helpt wel...
     
  9. spinnekop

    spinnekop Niet meer actief


    vervelend hoor , ik heb ook een paar keer een schimmel gehad tijdens zwangerschap

    ik heb meteen voor 2 x gyno daktarin aan mijn huisarts gevraagd en dit kreeg ik ook , kun je de volgende keer meteen ermee beginnen

    en wat bij mij ook hielp condooms gebruiken om het te voorkomen dan natuurlijk :)



    spinnekop
     
  10. Visje86

    Visje86 Lid

    22 jun 2010
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    @spinnekop: haha heb de afgelopen 4 weken nog geen sex gehad... zo beroerd... t komt gewoon van weinig weerstand nu omdat ik griep had...
     
  11. maanvrouwtje

    maanvrouwtje Bekend lid

    26 dec 2010
    884
    0
    0
    Zo'n schimmel slaat niet naar binnen hoor. En schimmel hoort in je vagina en als ie overgroeit doordat de natuurlijke flora wordt verstoord (door bv minder weerstand, antibiotica etc) kun je er klachten van krijgen. En klachten zijn een reden om er iets aan te doen, niet omdat het dus gevaarlijk is.

    En ik zou vooral zeggen wat een stomme assistent, ipv de huisarts.
     
  12. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Inderdaad, schimmel slaatr je baarmoeder niet in, je hebt hooguit als je een schimmel hebt tegen de tijd dat je bevalt, kans op spruw!

    Miconazol is de naam van het middel wat dus ook in gyno-daktarin zit. Dat laatste is een merknaam ;)

    Wat bij mij als kuur het beste hielp was zo'n eitje ( ovule) van gynodaktarin.

    En over de condooms: zolang je die zalf gebruikt, gaan ze stuk ;)
     
  13. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    vraag je vk even contact op te nemen met de assistente. Hier zeiden ze bij de intake al dat je gewoon medicijnen kunt krijgen voor dit en blaasontsteking, zonder dat ik klachten had/ er naar vroeg. Ze gaven aan als je het niet krijgt hen even in nte schakelen.
     

Deel Deze Pagina