Stopcontacten beveiligen.

Discussie in 'Maak je huis kindveilig' gestart door Victoria30, 2 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    In onze kinderkamer komen wij er niet meer omheen om het ledikantje van onze peuter binnen het bereik van het stopcontact te zetten. Nu had ik afdekplaatjes, maar die vliegen er zo van af. Wij wonen in een huurhuis en mogen niks onomkeerbaar toevoegen. Die pinnen kan hij er makkelijk uitpikken als hij zich verveeld. Hoe kunnen wij dit het beste oplossen? En vanaf welke leeftijd hoef je de stopcontacten niet meer te beveiligen?
     
  2. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    #2 VeiligheidNL, 4 jan 2017
    Laatst bewerkt: 16 jan 2017
    Hoi Victoria30,

    Dit is inderdaad een lastig probleem. Je hebt het echter over pinnen die je zoontje er makkelijk uit kan pikken als hij zich verveelt. Ik weet niet precies welke afdekplaatjes je gebruikt, maar er bestaan ook plaatjes die je in het stopcontact kunt plakken. Deze zijn gewoon te koop bij de bouwmarkt en mijn ervaring is dat deze goed blijven zitten. Mocht dit toch ook niet de oplossing zijn voor jullie probleem dan is het misschien een idee om het stopcontact (als je het niet gebruikt) af te dekken door er iets voor te zetten of te hangen. Zorg er in ieder geval voor dat het voeteneind bij het stopcontact staat en niet het hoofdeinde. Dan is er al minder verleiding wellicht.

    Ik hoop dat je iets hebt aan onze adviezen.

    Groetjes Marlotte,
    VeiligheidNL
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je kan de wandcontactdoos er ook afhalen en vervangen voor een afdekplaatje, dat is als je gaat verhuizen zo weer omgedraaid.
     
    Frieke vindt dit leuk.
  4. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dat klinkt goed. Is dat dan alleen die bovenste kunsstof plaat die je vervangt met een dichte? Of moet de hele doos eruit?
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik meen dat bij ons de hele doos er uit moest... bij een doe-het-zelf-zaak kunnen ze vast advies geven!
     
  6. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    We woonden ook in een huurhuis en mijn man heeft bij de gamma een afdekplaatje gekocht.Zo gebeurt! Staan ook filmpjes over op YouTube. We moesten het ook doen om dezelfde reden als julie. We zijn inmiddels verhuisd en het stopcontact zat er ook zo weer op. En mijn man is absoluut geen klusser. Dat is toch een super veilig idee! Kost ook niks trouwens!
     

Deel Deze Pagina