Stoppen als gastouder

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Marielle31, 24 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle31

    Marielle31 Actief lid

    14 dec 2016
    221
    30
    28
    Gastouder
    hallo allemaal,

    Ik zit met een groot dilemma ik pas nu 3 dagen op een meisje. Ik ben gastouder maar nu wil ik daar helemaal mee stoppen. Het meisje gaat naar school en ik heb met mijzelf afgesproken dat het ik het totdat ze naar school gaat zou doen..
    Ook wil ik nadat ik bevallen ben iets heel anders gaan doen.
    Nu vroeg haar moeder laatst of ik nog wel op kon blijven passen en met mijn stomme hoofd heb ik te snel antwoord gegeven terwijl ik al wist dat ik ermee wil stoppen. Nu wil ik het deze week tegen haar vertellen en haar 3 maanden de kans geven om een oplossing te zoeken.. ben er erg nerveus over en hoop dat ze het uiteindelijk zal begrijpen..
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Ja, gewoon eerlijk zijn! Ik snap het dilemma niet zo? Geef gewoon aan dat je gaat stoppen als gastouder om X reden en dat je je gaat focussen op iets anders. Structureel oppassen gaat dus niet meer, maar mogelijk af en toe nog wel.

    Als die moeder kiest voor een andere gastouder cq opvang dan krijgt ze daar ook gewoon toeslag over. Ik snap wel dat het mogelijk makkelijker is om je kind bij een bekende achter te laten, maar verder veranderd er voor aan weinig. Ze moet alleen op zoek naar andere opvang, toch?
     
  3. Marielle31

    Marielle31 Actief lid

    14 dec 2016
    221
    30
    28
    Gastouder
    Ja klopt.. maar moet zeggen dat als het een vreemde was geweest het makkelijker is. Maar zakelijk gezien heb je helemaal gelijk ;)
     
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Voor mij maakt dat weinig verschil, maar goed ik ben ook vrij lomp daarin:D

    Maar goed, je zal het toch moeten vertellen. Heb je nog meer gastouder kindjes?
     
  5. Marielle31

    Marielle31 Actief lid

    14 dec 2016
    221
    30
    28
    Gastouder
    Nee ik heb op dit moment alleen dat meisje maar merk gewoon dat het mij iets teveel word zeker als de baby er dalijk is en nog 2 kindjes van mijzelf..
    idd ik zal het moeten vertellen
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik vind t juist super netjes als je aangeeft dat ze nog 3 maanden heeft om op zoek te gaan naar wat anders.
    Hoe naar t ook is om dit te vertellen, je hebt alle recht om aan te geven dat je ermee wil stoppen.
    Ik zou ook proberen je zelf sterk te voelen en dat t oké is dat je nu stopt. Je hebt een hele tijd opgepast en dat is voor hen heel fijn geweest. En nu ben je toe aan iets nieuws. En dat mag!
    Wat fijn dat ze ook nog even tijd hebben om wat te zoeken.
    Mocht ze er naar vragen waarom je op haar vraag, of je blijft oppassen, 'ja' hebt gezegd. Dan kun je aangeven dat je er wel al over nadacht om mogelijk te stoppen. En dat je door haar vraag wat overrompeld was en daardoor te snel ja antwoordde, ook omdat je t nog niet zeker wist. En nu is dan wel t moment om te stoppen. Tijd voor nieuwe dingen.
     
  7. Marielle31

    Marielle31 Actief lid

    14 dec 2016
    221
    30
    28
    Gastouder
    Hoi hoi

    Bedankt voor deze lieve reactie :) ik vind het echt super moeilijk en kijk er erg tegenop maar heb besloten om het morgen te gaan vertellen.
    Ik hoop echt dat de reactie goed zal zijn of in ieder geval begripvol ik begrijp dat ze teleurgesteld zal zijn maar heb er echt lang over nagedacht en dit is nou eenmaal mijn keuze.

    Xx
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  8. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.647
    75
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou het zeker zo snel mogelijk zeggen.
     
    Marielle31 vindt dit leuk.
  9. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Gewoon zo snel mogelijk zeggen! Als jij ermee wil stoppen, moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten. Gewoon eerlijk zijn dat je het straks te druk gaat vinden en iets anders wil gaan doen. Op sommige plaatsen is er een lange wachtlijst voor opvang, dus ik zou er echt niet mee wachten, dan kan je zus misschien nog iets anders regelen.
     
    Marielle31 vindt dit leuk.
  10. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113

Deel Deze Pagina