stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sasjuh, zo gaan ein t ook doen met de kratten en idd hier is t ook grolsch

2. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Rose.. je zult het inderdaad moeten accepteren, maar leuk is het niet. Wel fijn dat het qua misselijkheid de betere kant op gaat!

JBG.. hoe was de reünie van de babycursus?

Kreeg net een mailtje van een meisje die bij mij op de cursus zat. Was na mij uitgerekend en is eergisteren bevallen.. ik wil oookkkkk :p

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Rose fijn dat je iig weer iets aan het werk bent. Goed naar je lichaam luisteren, daar heb je het meeste aan. En show ons eens een buikfoto, hebben we van jou nog niet gezien :)

Samantha jij bent vast ook snel aan de beurt! Wie weet komt jullie meisje precies op de uitgerekende datum haha.

Pff ik krijg steeds meer last van maagzuur, zo irritant. Het doet gewoon pijn. Had er een drankje voor gekregen maar dat werkt echt maar 5 minuten ofzo. Ga zo maar naar bed haha.

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Carly.. hoe was het gister bij de vlos?

JBG.. succes met de eerste prikjes van Nienke vandaag! Ben benieuwd hoe ze er op reageert. Heeft ze weer zo lang geslapen vannacht?

Sasjuh.. hoe was jouw nacht? Nog veel last gehad van maagzuur?

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Saxia 24-01-2012: vlos controle
    JBG 24-01-2012: consultatiebureau + eerste prikjes Nienke
    Samantha1 25-01-2012: controle vlos
    Pooh 26-01-2012: rondleiding kinderdagverblijf
    MenP2010 30-01-2012: 19.15h controle vk
    Hip1983 30-01-2012:eerste fm
    Sasjuh83 31-01-2012: Liggingsecho verloskundige
    Tazzie06-02-2012 : controle verloskundige en eventueel prikken
    MenP2010 07-02-2012: 15.40h 20-weken echo
    Sasjuh83 07-02-2012: Voorlichting borstvoeding lactatiedeskundige
    Tazzie21-02-2012 :eek:ndertrouw en erkenning
    Tazzie23-02-2012: intake kraamzorg
    Tazzie13-03-2012 : geregistreerd partnerschap

Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)
    Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP
    Suusje1979-Saxia

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha mijn nacht was prima! Heb nu een extra kussen onder mn hoofd, dat helpt wel iets. Er ook niet uitgeweest om naar de wc te gaan, dus helemaal fijn.
    Nu wel weer last, jus d'orange bij het ontbijt is geen goed plan meer :D
    Hoe was het bij jou? Morgen is het D-day ;)

Ik ga even wat in huis doen en vanmiddag werken, fijne dag allemaal!

7. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Fijn dat je nacht goed was Sasjuh!
    En geen jus d'orange meer voor jou dus ;)

Mijn nacht was weer slecht. Vaak wakker.. en last van mijn bekken. Morgen idd DE DAG.. ben echt zo benieuwd haha.. ben ook benieuwd of de vlos me morgen inwendig gaat controleren. Ze had het 2 week terug over strippen als ik al ontsluiting had.. dus spannend!

Werkse vanmiddag!

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Balen van je nacht! Vanmiddag nog maar weer even bijslapen dus.
    Ben benieuwd morgen, je controle. Doen ze dan standaard een inwendig onderzoek als je 40 wkn bent?

9. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik heb geen idee of dat standaard is. Ze had het er toen over..

Weet wel dat het bij ons standaard is dat als er met 41 week nog niks is dat je dan door word gestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg/hartfilmpje. En ze laten je vaak ook niet doorlopen tot de 42 weken..

10. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Samantha, begint nu echt wel spannend te worden he? Komt steeds dichterbij.....

Bij de vk was alles goed,alle controles waren netjes dus dat is weer mooi

11. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    meiden, even een vraag:

Ben net gebeld door mijn werk, afd. personeelszaken.

Ik ben 6 weken vantevoren met verlof gegaan en 5 dagen eerder bevallen. Volgens mij gewoon 10 weken na je uitgerekende datum verlof. dus heb dan zeg maar 5 weken zwangerschapsverlof gehad en 11 weken bevallingsverlof, totaal 16 weken!

Dit zou voor mij betekenen dat ik 6 februari weer moet beginnen. Nu bellen ze op dat is a.s. maandag moet beginnen, omdat ze zouden tellen vanaf de bevallingsdatum! Maar dat is toch niet zo, het is toch in totaal 16 weken?!!

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en wacht op jullie reactie! Ik was zo geschrokken toen ze belde, moest ervan huilen omdat ik nog niet verwachtte te moeten gaan werken! Ik heb me echt ingesteld op 6 februari.

Ik reageer later weer even op iedereen!

12. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Jbg, je hebt wettelijk recht op minimaal 16 weken, je kan t uwv bellen die hebben je gegevens zo bij de hand en kunnen je met zekerheid vertellen wanneer je zou moeten werken.

13. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Ik ben 3,5 week eerder bevallen. En heb gewoon 16 weken verlof gehad. Je hoeft niet eerder te beginnen hoor.

14. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @samantha: Spannend hoor, de kleine meid mag zich gauw gaan aandienen! Nienke huilt af en toe van de krampjes maar het is geen huilerd gelukkig. Ze is echt lief en lacht zo vaak!

@hip: fijn dat er eindelijk weer een ongi is, dan kan je straks weer aan de klus! Hopelijk is het gauw raak meid!

@tazzie: Goed dat je zelf in de gaten hebt dat je niet teveel moet werken, goed naar je lijf luisteren!

@sasjuh: fijn dat de afscheidsdienst mooi was. Inderdaad wat je zegt, soms liggen leven en dood dicht bij elkaar. En als je weer met de dood geconfronteerd wordt, merk je hoe kwetsbaar je eigenlijk bent. Daarom is genieten van alle mooie momenten zo belangrijk! Leuk trouwens die traktatie die je gaat maken en wel vertellen wat je allemaal weer shopt bij de wibra hé! Hopelijk gaat de maagzuur gauw over!

@menp: bijna de 20 weken echo, spannend!

De reünie van de babycursus was erg leuk! Leuk om al die kleintjes bij elkaar te zien! Nienke heeft vandaag haar eerste prikjes gehad, oh ze moest zo huilen, kreeg gewoon tranen in mijn ogen. Daarna is ze vrij snel in slaap gevallen en ook nog even in de box. Ben wel benieuwd of ze er later vandaag nog op reageert. Ze heeft ook al weer een paar dagen niet gepoept, dus zit haar sowieso niet lekker.

Bedankt voor jullie reacties suus en pooh.. ik vond het al raar dat ze 10 weken telde vanaf de bevallingsdatum, want dan zou ik minder als 16 weken verlof hebben. Heb iets gevonden op de site van het uwv en naar personeelszaken toegestuurd. Ben benieuwd naar hun reactie.

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Heb je geen brief gekregen van het uwv dan JBG? wanneer je weer aan het werk moet? Je hebt sowieso recht op 16 weken verlof.. maakt niet uit of je eerder bevalt dat je uitgerekende datum. Wanneer je over tijd gaat..dan heb je altijd nog recht op 10 weken verlof is mij verteld..dus dan zou je wel op bijv. 18 weken verlof uit kunnen komen..maar ze mogen je niet minderen.

16. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Nou, pff.... opgelost, ze hebben net gebeld en ze had het verkeerd gezien. Want ze dacht dat het anders was omdat ik eerst voor het verlof in de ziektewet zat. Maar blijkbaar als je eerder bevalt dan is er niets aan de hand, heb je gewoon de 16 weken... Maar als je na je uitgerekende datum bevalt, en je zou eerst in de ziektewet hebben gezeten dan zou je niet extra tijd erbij krijgen (normaal wel, maar door die ziektewet niet).. Dus ze had verkeerd gekeken, maar of dit laatste klopt wat ze zei weet ik ook niet... ik ben al lang blij dat ik gewoon 6 febr ga beginnen en niet a.s. maandag!

17. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Volgens mij klopt dat laatste ook niet hoor JBG. Ik ben zelf 2 week voordat mijn verlof in zou gaan in de ziektewet gegaan. En kreeg een brief van het uwv dat ik 5 april weer moet werken. En dat is 10 week na 25 januari.. Het is wel zo dat als je voor je verlof in de ziektewet zit dat je dan verplicht bent om 6 week van te voren met verlof te gaan ipv 4 week bijvoorbeeld.

18. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Uhu sam hoe ken dat je kan toch pas een brief krijgen als je ben bevallen met wanneer je weer moet gaan werken....

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    JBG fijn dat het opgelost is, kan me voorstellen dat je dan ineens schrikt.
    Ik heb verder ook geen idee hoor hoe dat gaat met te vroeg/te laat bevallen. Ik stop 5 wkn van te voren en heb er dus 11 na die tijd. Die 11 wkn heb ik dus altijd, ongeacht wanneer ik beval? Of is het zo dat als ik te vroeg beval ik die weken van voor die tijd er nog bij krijg?
    Ik heb nog niets gehoord trouwens van het UWV over mn verlof, ga er maar vanuit dat alles goed is.

Nog maar 1 werkdag te gaan, voelt echt zo raar he.. Morgen verder met mn traktaties. Vrijdag hebben we nog nieuwjaarsborrel dus dan zie ik iedereen voor het laatst, wel gezellig!

Aah arme Nienke haar 1e prikjes.. vond je het moeilijk om te zien? Wbt mn maagzuur.. dat lijkt met de dag erger te worden. Net mn warme eten op en voel het nu alweer, blegh niet fijn!

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik heb nu al een brief gehad waarin dat stond als ze uitgaan van de 25e. En mocht ik later bevallen dan sturen ze me weer een brief met de gewijzigde datum.

Sasjuh.. jeetje nog maar 1 dag werken.. wat is de tijd snel gegaan he!

Deel Deze Pagina