Stoppen met pil na 1 week

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Roetje08, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik heb vorige week dinsdag een curretage ondergaan. Vandaag nog een tuurstreepje op zw-test. Moest van de gynaecoloog nu een maand de pil nemen, en daarna konden we weer verder. Heb van dinsdagavond tot gisterenavond de pil genomen. 3x daarvan was te laat en pas de volgende ochtend ingenomen. In die week tijd heb ik 3 migraine-aanvallen gehad en ik mocht direct stoppen met de pil van de gynaecoloog. Nu vroeg ik mij af wat ik kan verwachten van mijn cyclus. Zal ik eerst direct een ontrekkingsbloeding krijgen, of eerst nog een eisprong? Of moet ik geen eisprong meer verwachten door de pil? Wanneer begin ik best met ovutesten?

    Ik heb al 6 jaar geen hormonale ac genomen, dus ken er eigenlijk niets van.
     
  2. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Wat vreemd dat de gyn je voor 1 maand de pil aanbeveelt. Ik maak uit je verhaal op dat je juist graag weer zwanger wil worden? Door het nemen van hormonen gooi je je lijf alleen maar in de war. Had ik persoonlijk niet voor gekozen.

    Antwoord op je vraag: je zou een lichte ontrekkingsbloeding kunnen krijgen door het stoppen, maar het kan ook niet omdat je nog maar net gecurreteerd bent en je bm slijmvlies nog niet heel dik opgebouwd zal zijn. Een eisprong zou je deze cyclus kunnen krijgen, maar het kan ook dat je over een aantal weken weer ongesteld wordt terwijl je geen eisprong krijgt. Door de hormonen gooi je je lijf overhoop.
    Je zou kunnen testen met ovutesten, je zou ook af kunnen wachten tot je ongi bent en dan die cyclus weer ovutesten gebruiken. Als je deze ronde wel ovutesten wil gebruiken, zou je, indien je nu een lichte onttrekkingsbloeding krijgt, die als cd 1 kunnen tellen (en dan op bijv cd 10 beginnen met ovutesten)
     
  3. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik denk dat de gynaecoloog de pil gaf, omdat mij cyclus dan terug rapper op gang zou komen? Wij willen inderdaad graag terug zsm zwanger worden.

    Ik heb maandagavond om 19u de laatste pil genomen. Sindsdien terug bloedverlies die roder en roder wordt. Had tijdens de pil ook wat rozig bloedverlies, donker, maar zeker geen rood. Geen idee of dat nu door de pil komt of nog door de curretage. Bedankt voor je antwoord :)
     
  4. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Je kunt nog wel een paar weken na de curretage bloedverlies hebben. Dat kan dus zeker daarvan komen.

    Ik heb na mijn curretage 3 weken bloedverlies gehad en daarna een ongi. Ik heb ovutesten gebruikt maar die gaven niks aan tussen curretage en ongi dus ik ga er vanuit die ronde geen eisprong te hebben gehad. Mijn zs test was pas 2 maanden na de curretage weer wit. Zolang je met hcg nog boven een bepaald niveau zit onderdrukt dat in je lichaam de eisprong.
     
  5. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik vind het ook een beetje vreemd dat je een maand aan de pil moest. Veel meer dan je cyclus 'platgooien' doet het volgens mij niet. Ik denk dat het niet echt te voorspellen is hoe je lichaam op deze tijdelijke hormonen gaat reageren. Misschien eerst een onttrekkingsbloeding maar kan ook dat je cyclus nu op gang komt zonder bloedverlies. Ovu testen is ook een beetje lastig nu natuurlijk. Ik zou er gewoon 1 doen en dan over een paar dagen weer. Of wanneer je vruchtbaar slijm hebt of andere tekenen van een eisprong?
     
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Zw-test is ondertussen bijna wit, had gisteren nog een heel licht streepje, maar weet natuurlijk niet hoelang het duurt voor het laatste beetje eruit is. Volgende week dinsdag doe ik de tweede.


    .
     
  7. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig van je miskraam!

    Ik zou echt geen idee hebben wat je aan cyclus moet verwachten, maar ik zou gewoon met ovu testen beginnen zodra je bloedverlies stopt. En dan gewoon elke dag...
     
  8. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Als de test wit is kun je er vanuit gaan dat het hcg laag genoeg is om weer een eisprong te krijgen. Sterkte, ik hoop dat je snel weer zwanger bent!
     
  9. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Bedankt iedereen, ik hoop dat ik alsnog snel m'n eisprong vind.
    Tot wanneer zou ik een ontrekkingsbloeding kunnen krijgen? Nu kom ik toe met een inlegkruisje, maar zoveel als een gewone menstruatie zal niet kunnen zeker, door de curretage?
     

Deel Deze Pagina