Strakke klamboe om ledikant, veilig of niet?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Micera, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Het zomerseizoen is weer begonnen, en dat betekent dat we ook last krijgen van muggen. Om mijn zoontje te beschermen, is mijn oog gevallen op een klamboe die precies om een ledikantje past. Bijvoorbeeld *deze* van de babydump.

    Een tijd geleden was er een veiligheidswaarschuwing voor hangende klamboe's en hemeltjes boven een babybedje. Hoe zit dat met deze rechthoekige strakke klamboe's. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn deze wel veilig?
     
  2. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Micera,

    Het is inderdaad heel belangrijk dat de klamboe altijd goed strak om het bedje vastzit, zodat je kind er niet bij kan en niet verstrikt kan raken.

    Daarnaast verschillen klamboes o.a. in materiaal, manier van ophangen en maaswijdte. Losse materialen in en om een babybed kunnen het gevaar voor verstikking met zich meebrengen. Dit geldt met name voor koordjes. Let daar dus op. En om goed doorheen te kunnen ademen moet een klamboe natuurlijk dun zijn.

    Groet,
    Annet
    VeiligheidNL
     
  3. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bedankt voor de informatie. Het gaat dus om 2 punten, strak om het bedje en voldoende luchtventilatie. Dan let ik daar op bij het kopen van een klamboe.
     

Deel Deze Pagina