Stress tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kabouter Klus, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zit nu bijna op de helft van mijn zwangerschap en vooralsnog verloopt e.e.a. voorspoedig. Nu hebben we vorige week slechte berichten gehad over de gezondheid van een familielid en dat trek ik me erg aan. Ik liep gelijk de hele dag met buikpijn rond en mijn hoofd zeurde van het malen en piekeren. Vanmorgen kregen we weer wat nieuws; bovenop de ongeneeslijke ziekte was er een hartinfarct gekomen... En auwtsjjjj, dat schieten er weer meteen steken door mijn buik.... Hoe kan ik hier het beste mee omgaan???
    Ik ben op dit moment erg bang voor het overlijden van dit familielid; merkt mijn baby hier iets van?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kabouter Klus,

    als je zwanger bent en je hebt om wat voor reden dan ook stress, slaat dit vaak op de buik. Is op zich niet erg, want het kindje kan daar wel tegen. Je moet er wel voor zorgen dat je gedurende die tijd af en toe een beetje ontspanning voor je buik zorgt, dus bv een warm bad of douche. En je moet zorgen dat je af en toe zelf ook je gedachten verzet dor bv een boek te lezen. Waarschijnlijk zul je je nog een tijde zorgen maken en wellicht een heftige tijd tegemoet gaan, maar ook daar kom je wel doorheen. Die dingen gebeuren nu helaas wel eens in een zwangerschap, maar de kunst is om het soms even proberen los te laten. Warmte en rust/slaap helpen daarbij. Gun jezelf dat dan ook.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Thanks! We gaan ons best doen, meer kunnen we helaas niet doen.
    In elk geval fijn dat je zo snel hebt geantwoord!
     

Deel Deze Pagina