Stress voor de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vlinder29A, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder29A

    23 jul 2018
    8
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben 29 weken zwanger van de derde, maar eerlijk gezegd stress ik nu al best erg over de bevalling. Mijn vorige (thuis)bevalling was vreselijk, kruinligging, 24 uur weeën, op een stoel zitten bij 9 cm ontsluiting en bijna in de ambulance eindigden. Ik zie er nu zo erg tegenop, ik ben bang dat ik door het trauma niet zal kunnen inspannen en gestresst aan m'n bevalling zal beginnen. Hebben jullie tips, wat hielp bij jullie bevallingen om te ontspannen? Ik dacht nog aan een geboorte tens, heeft iemand daar ervaring mee? Helpt dat ook om te ontspannen? Graag tips!
     
  2. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Ik heb niet zo zeer stress en ook geen traumatische bevalling gehad maar heb door gebeurtenissen uit het verleden wel een heftige bevalling en kraamtijd gehad.

    Ik heb tijdens deze zwangerschap daarom gekozen om een doula in de arm te nemen. Ze is nu 3x geweest en het is echt zò fijn! Een doula kan je begeleiden op het gebied van angsten, ontspanning en samen met je toe werken naar een mentaal goed voorbereide bevalling.
    Misschien dat dat een optie voor je is?
     
  3. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of dit het advies is wat je zoekt maar bij mijn eerste bevalling was ik zoooo zenuwachtig dat ik de ontsluiting tegenhield. Uren op 4 cm. in een weeenstorm gelegen. Uiteindelijk een ruggenprik gehad en toen van 4 naar 10 in een uur. Bij mij was pijnbestrijding dus de manier om te ontspannen.
    Nu dik 40 weken zwanger en hopelijk zonder pijnbestrijding. Ik ga proberen in bad te bevallen (wellicht is dat nog iets voor je?)!
     
  4. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    Bij mij op de verlosafdeling zie en hoor ik veel positieve verhalen rondom de Tens. Een doula zie ik weinig maar de keren dat er een doula bij is heeft de vrouw daar veel baat bij, maar het moet wel bij je passen.
    Pijnstilling zie ik verreweg het meeste en helpt iedereen altijd ontspannen.
    Tot slot vooral praten met heb verloskundige of gyn en je angsten delen. Erover praten helpt. Daarnaast afspraken maken tot waar het voor jou oké is en wanneer er ingegrepen moet worden
     

Deel Deze Pagina