Studeerkamer inrichten

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 30 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Oh help, ik kom er niet uit..

    Voor elke ruimte in huis heb ik wel passende oplossingen maar voor deze ruimte dus niet. Resultaat is dat er 2 jaar bijna geen gebruik van gemaakt is omdat het gewoon niet lekker ingericht is. En we gebruiken het nu voor opslag :oops: van alle spullen waarvan ik niet weet wat ermee moet.

    Alle meubels die er nu staan moeten vervangen worden. Maar om een idee te geven heb ik ze er even ingetekend.
    Wat er in moet:
    - Bureau waar 2 mensen kunnen werken/leren waarvan 1 vaste computer.
    - relax stoel (waaruit je ook tv kan kijken)
    - boekenkast of plank.
    - grote dichte kast voor administratie en speelgoed.

    De ruimte is een doorgang naar onze bijkeuken (bij deur) en ik wil de studeer kamer graag bij onze woonkamer/zithoek betrekken.
    Het bureau kan niet tegen de 2.90 muur omdat mijn man tijdens videocalls geen fijn licht heeft. Het grote raam ertegenover is niet handig. Gordijnen dicht is dan weer te donker ;) onder het raam past hij ook niet omdat deze te laag is.

    wie heeft DE oplossing? Bekijk bijlage 702145 Bekijk bijlage 702146
    deze foto is om een indruk te geven van de ruimte. Zoals je ziet gebruiken we hem als opslag:oops:, doen we er huiswerk en hebben we gewoon te weinig kastruimte. Het behang gaan we vervangen maar qua kleuren wil ik er donkerder hout/zwart en neutrale tinten.
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    misschien dat je de tafel een slag kunt draaien geen idee hoeveel ruimte je dan over houdt. voor nog stoelen en een kast, zoals op de bijgevoegde tekening
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Luna86 vindt dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Deze optie heb ik ook bekeken.. het past voor nu, staat ook veel beter omdat het de ruimte beter vult. Hij komt alleen wel heel erg naar de woonkamer.
    De tafel mag weg en er mag een kleiner en iets smaller formaat voor terug komen. 2 losse bureaus zou ook mogen dan kunnen we ze eventueel nog anders neerzetten.
    maar dan, tegenover elkaar werken kan handig zijn voor mijn man maar met uitleg huiswerk is het weer fijner om naast elkaar te zitten.. ik denk dat als we naast elkaar gaan zitten de tafel of het bureau net te lang is.. 120 per zitplekken heb je wel nodig en dan hou ik maar 50cm loopruimte over.
     
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Gewoon de kant waar de tafel tegen de muur staat voorzien van opbergruimte voorzien.
    Leuke lamp op de plek waar het speelgoed staat en hier en daar een plant.
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    dus waar nu de tafel tegenaan staat een kast, en dan de tafel of bureaus? En ik wil graag een fijne relax stoel zodat we echt in die ruimte gaan zitten. Planten staan inderdaad op het lijstje, ik wil veel planten!!
     
  6. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Is de rechterkant van je woonkamer? Of is dat een hangplek? Zou je het bureau niet naar die kant kunnen verplaatsen?
    Als niet zou ik het bureau tegen een muur schuiven om meer ruimte te creëren. Dat kan ook de linkermuur zijn.
    Of je zou nog kunnen kijken naar andere zonnewering.. lamellen, folie, luxaflex om het licht beter te krijgen en de tafel tegen de achtermuur te schuiven.
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Ik zou denk ik de 2.90 meur gebruiken voor meer opbergruimte. Een grote kast met vakken of juist dicht.

    De smalle kant van de tafel tegen 2.85 muur of juist een bank tegen de muur 2.85 en dan de tafel met de brede kant richting de muur. Dan heb je meer loopruimte.
    Je kan er ook nog iets van een poef neerzetten om lekker te lezen.

    Betreft licht je kan er ook een extra lamp plaatsen:)
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  8. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    En als je 3 Ikea Besta kasten bovenop elkaar zet waar nu je 4-vakken kastje staat en dan een hoekbureau maakt? Niet zo'n lelijke met afgeronde hoeken, maar een mooie plank op schragen of ladekastjes? Eventueel boven je bureau nog kastjes/boekeplanken ophangen waaronder je spotjes kunt aanbrengen voor beter licht. Op de plek waar nu je boekenkastje staat kan dan een relaxte stoel staan, of je hangt zo'n hangstoel op.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    .
    Ja je doet kasten rondom de tafel. Dus tafel blijft tegen de muur staan en dan eventueel net boven tafel legplanken voor wat boeken of papieren die snel terug nodig zijn .
    Voor het raam en het deel van de boekenkast gebruiken voor een leuke chaise lounge.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    op de tekening zie je onze woonkamer waar bank en tv staat. Dan zitten er tussen de woonkamer en studeerkamer schuifdeuren.
    het bureau moet echt in de studeerkamer staan omdat mijn man soms thuis werkt. Ook hebben we anders geen andere invulling voor deze ruimte.
    Zonwering zou eventueel aan de buitenkant geplaatst kunnen worden, dat is wel een goede tip!
    De gordijnen die daar zitten hebben we door het hele huis dus kunnen we niet vervangen.

    het bureau zou wel goed tegen de 285 muur kunnen, moeten we alleen iets verzinnen voor de videocalls, anders kijken man zijn werknemers/collega’s door de schuifdeuren heen in onze woonkamer :confused: :p
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    langs die 2.90 muur wilde we in eerste instantie een kast op maat laten maken en dan het bureau er in verwerken. Maar doordat het lichtval niet fijn was en je dan met je rug naar het raam/uitzicht zit viel die optie eigenlijk af.
    Hoe @Neuzeke hem bedoelt is dan met de smalle kant tegen de 2.90 muur zetten. Dus eigenlijk hoe de tafel is afgebeeld op onze foto. Daaromheen dan kasten, bedoel jij dat ook? spotjes onder de planken is inderdaad een hele goede, dank! Dat zal tegenlicht geven waardoor het licht vanuit het raam weg valt.

    een hangstoel is ook een goede hè! Volgens mij is dat een perfect plekje voor zo’n stoel!
     
    siets vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Zoiets bedoel ik.
    Het zwart is dan hoe ik jullie tafel of bureau zou zetten.
    Dus een L vorm met werkplek.
    De kant tegen de muur ook zwevend houden.
    20210930_114422.jpg
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Ik merk dat ik eigenlijk best heel veel opties heb :p:D bedankt voor het meedenken! Zo fijn om op deze manier even wat dingen tegen elkaar weg te strepen en andere ideeën te lezen.
     
    owly vindt dit leuk.
  14. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.356
    113
    #14 Jessi79, 30 sep 2021
    Laatst bewerkt: 30 sep 2021
    Mijn werkkamer, die grenst aan de woonkamer, is ongeveer even groot. Ik heb een plafondhoge dichte Ikea Besta kast van 120cm breed, en daarnaast een open zwevend Besta deel van 1.28m hoog, en 120cm breed tegen het plafond aan. Daar staan de leesboeken en spelletjes in. De kastenwand is dus 2.40 breed bovenaan. Eronder heb ik een plank met de printer erop, en haaks erop mijn bureau. Zo heb ik veel bergruimte en een groot werkblad.

    Ik zou de wandkast dan tegen die 2.90m wand zetten en het kleine vakkenkastje weghalen. Die is erg onefficient qua opbergruimte. Op de plek waar je nu het boekenkastje hebt naast het raam zou ik dan een stoel neerzetten.

    Mijn kast en bureau lijken een beetje op dit plaatje, alleen is een deel van de kast dan dicht.
    https://pin.it/1oPJpc9
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  15. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    oh heel gaaf dit! Het voordeel is dat je naast en tegenover elkaar kunt werken. Man kan naar buiten kijken, collega’s niet in de woonkamer en zo hebben we voldoende kastruimte.

    heb je dan eventueel nog een idee wat ik met de 2.85 muur kan doen? Ik vind het wel gaaf om er iets tegenaan te zetten/hangen zodat ik dat vanuit de woonkamer kan zien.
     
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Idd naast en tegenover elkaar en echt ook de plek om bij elkaar te zitten. Krukje onder het zwevende deel en klaar (geen verhuis met stoelen)
    Bij huiswerk en toch nog wat werk voor uw man,kunnen ze dan samen zitten. Moet uw man bellen, dan gaan ze gewoon eventjes uit beeld naar de andere kant met hun spulletjes.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    dat kleine vakkenkastje was even een noodoplossing in de Corona periode. Ik had een lang werkblad op 2 van deze kastjes gelegd zodat de jongens een eigen werkplek hadden. Toen we een nieuwe eettafel kochten heb ik de oude in de studeerkamer gezet. Eigenlijk is hij te groot maar voor werk/huiswerk ook wel weer handig. En de puzzels kunnen blijven liggen :D
    Jouw idee is denk ik wel de meest praktische oplossing. Ook kunnen we dan alles kwijt en blijft de ruimte wel groot ogen.
    De stoel is denk ook wel handig op de plek van het boekenkasten. Het is maar 1 meter maar ik vind het niet erg als ik de stoel vanuit de woonkamer zie staan. Je draait hem makkelijk richting de tv maar kan ook lekker naar buiten kijken.
     
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Voor de andere muur vind ik de volgende zaken leuk. Ik zie graag wandtapijten, riet, landkaarten enzo. Niet te fel van kleur, wat aardetinten en zachte kleuren.
    20210930_120854.jpg
    Screenshot_20210930-120351_Samsung Internet.jpg 20210930_120304.jpg 20210930_120256.jpg
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  19. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.035
    1.139
    113
    Centrum België
    Domme vraag maar kan hij de achtergrond tijdens een call niet blurren? Hier kan je blurren of gelijk welke achtergrond installeren (strand, space, balonnen, bedrijfslogo,..) zodat je niets van inkijk hebt in de ruimte waar je zit. Dan heb je toch weer een voorwaarde minder op je lijstje om rekening mee te houden. :)
     
  20. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 702166 Bekijk bijlage 702168 Bekijk bijlage 702169

    Ik heb nu 3 opties gemaakt met 2 losse kasten en 2 losse bureaus.
    bij optie 2 en 3 vult de ruimte denk ik het mooiste en er blijft nog wat ruimte over voor planken, verlichting en planten. Het voordeel als we met losse onderdelen gaan werken is dat we het altijd kunnen omgooien :D
     

Deel Deze Pagina