stuit of geen stuit

Discussie in 'De bevalling' gestart door mup, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Ik heb misschien een beetje een gekke vraag.

Ben 2 weken geleden voor het laatst bij de vk geweest, was toen 29 weekjes.
    Nu kon de vk toen niet goed voelen hoe uk lag ivm veel vruchtwater.
    Ikzelf denk dat uk in een stuit ligt omdat ik alleen maar stampjes voel rechts onderin. kan ik me hierin vergissen?
    Je zou het normaal gesproken toch bovenin je buik moeten voelen?

Ik krijg 11 mei een groei/liggings echo, maar hoop dat de mama's die een stuitligging hebben (gehad) mij mischien al wat meer kunnen vertellen.

2. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Mijn kindje ligt in stuit en ik voel inderdaad vooral schoppen onderin. Maar ik zie dat je nog maar 31 weken bent, dan heeft het kindje nog alle ruimte om te draaien, helemaal als je veel vruchtwater hebt.

gr Suzanne

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hoi,
    Mijn zoontje bleek tijdens de 3D-echo met 28 weken zwangerschap in een stuit te liggen. Hij is de gehele zwangerschap zo blijven liggen en een draaipoging baatte niet. Uiteindelijk een geplande keizersnee gehad.
    Hij lag in een onvolkomen stuit, d.z.w. met de voeten voor het gezicht. Ik voelde dan ook de schopjes bovenin. Soms voelde ik beneden wel iets 'kriebelen', maar ik denk dat dit de handjes waren ofzo.

Succes met je zwangerschap!

4. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hier een volkomen stuit (soort kleermakerzit: voetjes onderin) en ik voelde inderdaad altijd laag onderin getrappel (nogal lastige plek om mensen dit te laten voelen haha).
    Zoonlief heeft vanaf week 20 zo gelegen en is niet meer gedraaid. Op een gegeven moment voelde ik ook heel duidelijk het hoofdje rechts onder m'n ribben.

Als jouw uk op 11 mei inderdaad in een stuit ligt, zal de vk misschien voorstellen om (na weer een echo) em in week 36 te laten draaien. Bij mij is dit overigens niet gelukt en heb ik een geplande keizersnee gehad.

Succes!

5. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Mijn dochtertje lag ook in stuit, een voetligging om precies te zijn.
    Ze kwamen hier pas achter toen ik ruim 36 weken zwanger was, maar achteraf gezien denk ik dat ze al heel lang in deze positie lag. Want schopjes heb ik vrijwel altijd beneden gevoeld, in mijn blaas (au!) of vlak boven mijn liezen. Haar hoofdje kon ik vaak duidelijk tegen mijn ribben aan voelen drukken.

Een draaipoging wilde ik niet aangezien ik er totaal geen goed gevoel bij had. Een slagingskans van 40% overtuigde mij niet genoeg en daarbij geloofde ik dat mijn kindje niet voor niets deze positie had gekozen. Ik ben ontzettend blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb. Afgelopen zondag ben ik middels een keizersnede bevallen. Toen bleek dat ze een hele lange navelstreng heeft die om haar heen gewikkeld zat en bovendien had ik niet zoveel vruchtwater meer als men aanvankelijk dacht.

Mijn advies, mocht jouw kleine in stuit blijven liggen: volg je gevoel!

6. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    hoi allemaal bedankt voor jullie reactie.

Mocht het 11 mei nou echt in een stuit liggen dan moet dat zo zijn.
    Nou Ik wacht maar geduldig af of hij/zij vanzelf draait, maar heb me idd voorgenomen om mijn gevoel te volgen.

Wij hebben vorig jaar ons lieve meisje verloren dus ik wil geen enkel risico lopen!
    Draaien van het kindje zie ik ook absoluut niet zitten ivm de risico's.
    Dan maar een keizersnede.

Liefs!

Deel Deze Pagina