Stuitje issues

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Pluis90, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis90

    Pluis90 Lid

    14 dec 2016
    78
    9
    8
    Vrouw
    Een vraagje aan mama's met een pijnlijk of gevoelig stuitje na de bevalling.

    Vanochtend wilde ik mijn dochter gaan helpen met iets van de vloer pakken. Hierbij "stootte" ik met mijn stuit op de hoek van de tafel. Auw! Hij doet nu dus al de hele dag echt zeer bij zitten/bukken en voelt beurs aan.

    Na mijn bevalling (nov. '17) lijkt mijn stuit sowieso een stuk naar boven te zijn verplaatst, hij steekt zelfs een klein beetje uit. Na veel belasting van mijn bekken(bodem) merk ik dat naast mijn bekken, mijn stuit ook gevoelig is/wordt. Ik ben t/m 3 maanden na de bevalling regelmatig naar de bekkenfysio geweest voor geschikte oefeningen en triggerpoint therapie. Dit is fijn en werkte goed, alhoewel het uitvoeren van de oefeningen toch een moeilijk dingetje blijft op de lange termijn (ik denk er niet aan, vergeet ze dus te doen).

    Hebben jullie hier ervaring mee? Ervaring met hoe lang de pijn na dit ongelukje ongeveer gaat duren? En zouden jullie met mijn klachten (ongeacht het ongelukje) opnieuw naar de bekkenfysio gaan? Even benieuwd... thanks!
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Is je stuitje niet weer rechtgezet na de bevalling?
    Heeft hier de bekkenfysio wel gedaan. Stelde weinig voor, maar hielp zooooveel.

    Maar ik zou gewoon ff bellen of de fysio wat voor je kan betekenen nu, of dat het beter is even af te wachten. Onnodig met pijn lopen moet je niet willen.
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier al bijna 2 jaar stuitpijn na de bevalling. Enige wat hier helpt is de osteopaat
     

Deel Deze Pagina