stuitligging

Discussie in 'De bevalling' gestart door Moppie, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    Zijn er hier meer meiden die een stuitligging hebben of hebben gehad???
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee???

    Ik wil niet automatisch voor een keizersnee kiezenmaar wil wat ervaringen van een vaginale bevalling...
    Wie kan mij helpen???
     
  2. MamaMarleen

    MamaMarleen Actief lid

    15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    Mijn inmiddels al geboren dochtertje lag destijds in 'n onvolkomen stuit. De vk kwam daarachter met 34 weken en stuurde ons door voor 'n liggings-echo. Daar bleek dat ons meisje in onvolkomen stuit lag.
    Met bijna 36 weken heb ik een draaipoging in 't zh gehad, op aanraden van de vk. De gyn en z'n ass. hebben eerst uitgebreid op de echo gekeken of 't mogelijk was om een versie te gaan doen.
    De draaipoging mislukte helaas, maar de gyn zag 'n nieuwe kans en 2 dagen later was ik weer aan de beurt.
    Ditmaal lag ze bijna helemaal goed en toen de gyn losliet omdat hij dacht dat 't gelukt was, floepte ze weer net zo eigenwijs terug in stuit!
    Daarna heb ik bewust gekozen voor 'n geplande keizersnee, omwille van de gezondheid van onze toen nog ongeboren spruit!
    De dag na de geboorte van Senna zou ik 39 weken zijn, dus heb nog best lang doorgelopen!
     
  3. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    mijn zoontje lag ook in een onvolkomen stuit en ook bij mij is de draaipoging mislukt en heb ik een geplande keizersnede gehad met 38 weken. hier had ik in mijn geval geen keuze in, een bevalling zou nooit goed gegaan zijn. dit is achteraf ook bevestigd.

    mijn tante heeft wel 2 keer een stuitbevalling gedaan, haar dochters lagen in een volkomen stuit en was dit ook mogelijk, beide bevallingen zijn goed gegaan alleen hadden mijn nichtjes hele erge blauwe kontjes en kwamen de eerste paar dagen met het poepen een stuk darm mee naar buiten, dat is niet erg maar ook niet zo prettig natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina