Stukje placenta achtergebleven

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door madelein, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Hoi meiden,
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    Ik ben 1 december bevallen van onze Sam*. Omdat hij pas 18 weken en 4 dagen in mijn buik zat, kwam de placenta niet mee.
    Die is op de operatiekamer manueel verwijderd, en er is direct daarna nog een curettage gedaan omdat de arts niet alles weg kreeg. Ik heb 2 liter bloed verloren hierdoor.

    Ik ging met ontslag met het advies mezelf goed in de gaten te houden, de arts was een klein beetje bang dat hij misschien niet alles weg had kunnen halen.

    Nu kreeg ik afgelopen weekend ineens flinke buikpijnen. Bij controle maandag blijkt er inderdaad in de bovenste top van mijn bm nog een stukje placenta te zitten :(.
    De arts wil dit even afwachten, omdat er al zoveel schade aan de binnenkant van mijn bm is ontstaan door al het gerommel. Daarbij zou een nieuwe curettage weer voor veel bloedverlies kunnen zorgen en dat trekt mijn lijf nu niet.

    Ik vraag me af hoe jullie merkten dat er nog een stukje achtergebleven was?
    Ik heb buikpijn, af en toe echt weeen, en bloed af en aan. Soms 2 dagen helemaal niks, en dan ineens weer best heftig.
    Is bij jullie het stukje er ook vanzelf uitgekomen? Zie je dat dan goed, of zijn het meer kleine stukjes?
     
  2. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Madelein,
    Allereerst gecondoleerd met het verliezen van jullie zoon! Wat vreselijk om mee te moeten maken!

    Ik had ook een stuk placenta wat was achtergebleven na de bevalling van onze zoon (en ook bij dochter)

    De bevalling van onze zoon heeft van dinsdagavond tot donderdagochtend geduurd. Uiteindelijk werd onze zoon geboren en bleek dat hij klem zat en verkeerd door mijn geboortekanaal gegaan was. Na de geboorte van onze zoon kwam de placenta ook niet los. Er werd bijna besloten om hem te gaan verwijderen op de ok toen hij toch kwam met wat getrek en geduw op mn buik. Na controle werd gezegd: rafelig maar wel heel.

    Nouja heel verhaal wat er daarna gebeurde en ik zal je de details besparen ;) Tijdens de bevalling en geboorte van zoon en gedoe met placenta heel veel bloed verloren. Naderhand ben ik out gegaan en er is een echo gedaan. Toen bleek er nog stolsels en bloed in baarmoeder te zitten en is er een gyn bovenop me buik gesprongen om alles eruit te krijgen. De echo die daarna gemaakt werd liet zien dat alles ok was. Bloedtransfusie was niet nodig werd er gezegd.

    Ik knapte niet op, voelde me zwak, was doodmoe, kon niet veel dan alleen maar slaaaaapen. Had drie dagen na geboorte antibiotica gehad vanwege blaasontsteking vanwege catheter omdat ik niet uit bed mocht na bevalling. En dat voelde ik ook. Het vloeien stopte netjes op tijd maar het kwam terug. Het begon beneden te ruiken en ik voelde me niet lekker. Maar ik zocht er verder weinig achter want het vloeien enzovoort mocht zes weken duren.

    Drie weken na de geboorte op dinsdagmiddag kreeg ik koorts. Ik belde 's avonds de HAP omdat ik vang was om iets daarvan door te geven aan onze zoon. Ik had verder geen klachten van ziek worden dus hap zei aan koorts kun je zien dat er iets is maar je moet wachten op wat er is. Ik dacht dat ik gewoon ziek aan het worden was door verminderde weerstand. Zondag kreeg ik heftige buikkrampen en deed alles me zeer. Maandagochtend ben ik gelijk naar huisarts gegaan en die stuurde me meteen door naar gyn in zhuis. Ik voelde me echt een wrak en was alleen maar bezig mezelf op de been te krijgen. De borstvoeding moest ik stoppen want het kostte me gewoon veel te veel energie. Kolven en voeden. Ben ik ook mee gestopt want ik trok het echt niet.

    In het zhuis werd een inwendige echo gemaakt (aauuwwww) en ik zag al meteen dat het mis was: resten van de placenta!

    Woensdagochtend ben ik gecuretteerd en daarbij weer veel bloed verloren. Een transfusie was toen nodig. Wat een dagopname had moeten zijn werden drie nachten in het zhuis. Ik had hoge koorts en een baarmoederontseking doordat mijn baarmoeder het vloeien niet kon stoppen door de placentaresten (hij kan niet samentrekken). Ik kreeg een antibioticakuur via infuus maar op een gegeven moment kreeg ik onstoken aderen enzovoort.

    Pas nadat ik vrijdag einde van de middag weer naar huis mocht is het langzaam weer beter gegaan. Lichamelijk dan want geestelijk was het drie keer niks. Uiteindelijk kreeg ik antidepressiva voor een pnd.

    Bij onze dochter waren ook resten achtergebleven maar daar kwamen ze de dag na de geboorte al achter. De verpleegkundige die me kwam controleren vond dat ik teveel vloeide nog en die heeft een echo aangevraagd. Toen bleek dat er weer resten waren achtergebleven werd ik meteen gecuretteerd. Ik was na de bevalling van haar na een maand weer volledig op de been en ik voelde me goed! Ik deed alles weer en liep zelfs van ons huis naar mn schoonouders een uur verderop met een duowagen met mn zoon en dochter erin. Echt een verschil van dag en nacht! En dat door de oplettendeheid en mijn eerderde bevallingsverhaal in het achterhoofd van de verpleegkundige.


    Sorry heel verhaal geworden :)
     
  3. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Bedankt voor je reactie!

    Wat een ellende zeg!
    Gelukkig hier nog geen tekenen van ontsteking. Het onregelmatige vloeien herken ik wel, al is het hier sinds afgelopen vrijdag wel weer continue aanwezig. Soms met flinke stolsels.
    De buikpijn lijkt iets minder, maar is er ook nog steeds.
    Ik ben dus bang dat het nog niet vanzelf eruit is gekomen...
    Dinsdag weer naar de Gyn.
     
  4. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Als eerst gecondoleerd met het verlies van jullie zoontje.
    Bij mij was er ook een stukje placenta achtergebleven bij mijn 2e + 3e bevalling en dat is uiteindelijk zelf uitgekomen. Het was een aardig stukje dus ik wist meteen dat dat het was.
    Ik kreeg ontzettende buikkrampen en 's avonds is dat eruit gekomen.
    Het is wel van belang dat je in de gaten houdt dat je bijv. geen koorts en/of ontstekingen krijgt.
    Sterkte!
     
  5. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Dank je wel.

    Oke, das wel handig dat je het gelijk wist! Was je buikpijn ook gelijk weg nadat het stukje eruit was? Of bleef het nog een tijdje zeuren?

    Ik heb vrijdag flinke kramp gehad en flink wat vers bloed met stolsels verloren ( smakelijk.. sorry!). Dacht dat het misschien daardoor ook eruit was gekomen. Maar buik blijft zeuren, gister ook weer kramp gehad. Niet zo erg als vrijdag, maar toch flinke ongi kramp zeg maar. Ook blijf ik rood bloed met af en toe stolsels verliezen...

    Geen koorts tot nu toe, moet 2x per dag tempen. Moet zeggen dat ik het 1x per dag doe. Blijft mooi stabiel rond de 37.4
     
  6. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Temp. is goed, wel even dagelijks in de gaten houden.

    Nadat het stukje eruit was bleef ik nog wel een zeurderige pijn hebben maar dat heeft een dag of 2 geduurd en is er wel voor de zekerheid een echo gemaakt en het bleek verder allemaal in orde.

    Het kan ook gewoon zijn dan je het in kleine stukje verliest. Als het langer blijft aanhouden zou ik gewoon even vragen of ze een echo kunnen maken.
     
  7. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Vandaag het nieuws gehad dat ik een flinke infectie met een gbs in mijn bm heb. Onze Sam zijn we daardoor ook kwijtgeraakt.

    Mijn buikklachten komen dus niet alleen door het stukje placenta... Over 4 weken krijg ik een echo om te kijken of alles schoon is.
     
  8. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Jeetje meid.
    Hopelijk ben je er gauw van af.

    Sterkte.
     
  9. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Gbs? (Sorry ik weet niet wat je bedoelt)

    Sterkte! Ik hoop dat het indd schoon is en je verder geen last meer hebt!
     
  10. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben bevallen middels een spoed ks.
    bij de nacontrole met 6 weken vloeide ik nog steeds. dit besproken met de gyn die vond het ook te lang duren... echo gemaakt.. er zat idd nog iets maar met echo was niet duidelijk te zien wat het was.
    dus kreeg eerst een kijkoperatie van de baarmoeder gevolgd door een curretage.
    Dat gebeurde 8 weken na de bevalling. Dat iets was idd nog een stukje placenta.
    Heb geen buikklachten gehad maar bleef dus alleen vloeien.
    Moet wel zeggen dat ik wel enorm veel last van mn buik heb gehad van de wond van de keizersnede dus het kan ook heel goed zijn dat die pijn overheerste en ik verdere pijn dus niet gevoeld hebt daardoor.

    Ik wil je veel sterkte wensen. het is al niet niks wat je mee hebt moeten maken en dan ook nog eens zo n nasleep.. dikke knuffel.
     
  11. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Sorry, late reactie.
    Gbs staat voor groep B streptokok.

    Ik krijg 6 januari een echo om te kijken of alles weg is. Tot nu toe nog steeds veel buikpijn en af en toe ineens weer veel vloeien met stolsels. Dus vrees dat er nog iets zit.
     
  12. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Jeetje meid, ook dat nog.

    Heel veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina