stuva ikea kast

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luna86, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.838
    113
    Gelderland
    Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe kast voor mijn zoontje.
    Nu wil ik deze serie hebben in combi met een hoog bureau tussen de kasten. Ik zie dat ze een laag bureautje erbij hebben waar je ook een bak in kan doen, erg handig maar gezien zijn leeftijd is een hoger bureau straks fijner. Wie heeft toevallig een mooie kast combi en wil dit laten zien? Toevallig ook iemand die er een hoog bureau tussen heeft zitten? En nog belangrijker waar heb je dat gevonden :D
    Ik voeg zo even een foto toe van de kast.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.838
    113
    Gelderland
    Zoiets heb ik in gedachten maar dan wil ik dus een hoog bureau ertussen die minder breed is.
     
  3. ashleyp

    ashleyp Niet meer actief

    Dat is wel leuk gedaan op deze foto!

    Ik weet niet welke onderdelen los of vast zijn maar bij de twee buitenste kastjes is het onderste gedeelte (het hout gedeelte) toch weer iets hoger dan het gedeelte waar nu het zitbankje op ligt. Wellicht dat je daar het bureau op kunt leggen of is dat nog te laag denk je?
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan er tzt een bureau met poten neerzetten denk ik. Jongste (5,5 jaar maar wel redelijk klein) heeft nu nog het kleine bureau en dat past nog prima, al zit ze er weinig aan. Echt aan een bureau zitten komt pas rond groep 3 is mijn ervaring.
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.838
    113
    Gelderland
    Volgens mij bestaan die kasten niet uit losse delen. Nu zou ik daar natuurlijk met beugels een bureau aan vast kunnen maken maar vind dat dan weer een beetje zonde om erin te gaan boren. :)
     
  6. Pickle

    Pickle Fanatiek lid

    7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Op de Ikea site heb je een stuva planner, kun je schuiven en puzzelen met kastelementen en deurtjes. Zie je meteen wat er allemaal nodig is en als je klaar bent print je met 1 druk op de knop je boodschappenlijstje. STUVA planner - IKEA Kinderland - IKEA
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.838
    113
    Gelderland
    Mijn jongste moet nog 4 worden maar het leek mij wel handig om dit nu al aan te schaffen zodat we over 3 jaar niet weer moeten veranderen. Zijn huidige kast is niet goed meer en hij mag en moet echt een nieuw kamertje.
    Helaas hebben ze bij de ikea geen hoog bureau wat dezelfde maten heeft qua diepte. (ik kan het tenminste niet vinden :D)
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.838
    113
    Gelderland
    Dank je wel voor de tip, ik ga meteen even kijken!
    Ik zag alleen al wel dat ze geen planken hebben die van dezelfde serie zijn en dus tussen de kasten past qua materiaal en diepte :(
     
  9. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
  10. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    De oplossing die Ikea daarvoor heeft is de hoogslaper. Die is met bureau onder het bed. Even op de site kijken hoe het eruit ziet.
     
  11. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Ik heb voor mijn dochter de stuva kasten, maar ik zal ze niet aanraden de kasten zijn zo smal en de onderkast is eigenlijk te laag om er op een prettige manier iets in te leggen. Maar dat is mijn ervaring
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap geloof ik niet wat je bedoelt. Ik vind het fijne kasten :)
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Je kunt ipv stuva ook die serie nemen die vroeger expedit heette...
    Volgens mij heet het nu kallax.

    Kun je vanalles mee en de kastjes zijn minder diep dus beter te combineren met andere dingen die niet uit de betreffende serie komen.
    En binnen de serie zelf is er vanalles mogelijk met deurtjes, laatjes, stoffen danwel plastic bakken... Ik zag zelfs een deurtje met (nep denk ik) klok.
     

Deel Deze Pagina