Suiker te hoog

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vaasje, 3 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ha dames!

    Iemand hier bekend mee?
    Mijn suiker was een uur na de maaltijd 8.4. En heb me na het eten ook echt slecht gevoeld. Drie weken geleden is hij ook geprikt en toen was hij 7.9.

    Nu is het zo dat ik een maagverkleining heb gehad, hierdoor al zes keer per dag eet en bijna geen koolhydraten eet. Dus was ik vooral benieuwd hoe nu verder.
    Morgen ga ik uiteraard het ziekenhuis bellen om het na te vragen maar was toch nieuwsgierig of er meer mama's zijn die dit hadden en wat er gebeurde.
     
  2. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Heb je dagcurve gehad? Die is heel onbetrouwbaaR hangt af wat je die dag eet: stel je eet banaan eens in halfjaar en precies die dag dan kan je suiker omhoog gaan.
    Ik heb suikerdrankje Met 15wk, gehad Nuchter 5.2 erna 5.4. Omdat ik het vreselijk vond en gewoon denk dat het meevalt Heb ik nu met 24wk volgende week dagcurve. Ik heb het overlegd maar kan prima bij mij omdat ik elke dag praktisch dezelfde eer ontbijt/lunch/tussendoor. Na de avondEten meten ze niet meer. Maar stel dat ik verhoogde curve krijgt dan mag ik niet opnieuw dan ga ik direct naar de diëtiste zei de gyn. Dus ik ga opletten dat ik die dag gewoon eet wat ik vaker eet. Stel ik eet 2x per week appeltaart in de ochtend dan ga ik dat dus niet doen :roflmao: en eet in granola of zo
     
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Nee ik heb een lunchcurve gehad.

    Ik mag ivm maagverkleining het suiker drankje niet en eet dus ook geen (of nja nauwelijks) suiker en koolhydraten.

    Ik heb om 7 uur gegeten, kwark met havermout in de ochtend. Toen nuchter gebleven tot 12 uur, toen prikken was hij 3,8. Toen moest ik eigenlijk 2 bruine boterhammen met kaas eten, maar ivm maagverkleining krijg ik er maar 1 op. Om 13 uur weer prikken en toen was hij 8,4 en om 13:30 weer prikken toen was hij nog bijna 7.

    Nu waren dit 2 maaltijden maar normaal moet ik dus 6x per dag eten waardoor m'n suiker ook hoger blijft.
     
  4. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Hmm ja daar heb ik geen ervaring mee, ik neem aan dat je doorgestuurd wordt naar de diëtist en kan daar het bespreken?? Misschien heb je gewoon zwangerschapsdiabetes? Kan ook..
     
  5. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja de gynaecoloog zei dat de diëtiste niet veel kan omdat die diëten die je krijgt 6x per dag eten is en koolhydraat beperkt/arm en dat doe ik dus al haha.

    Morgen heb ik een bel afspraak staan met de gynaecoloog dus ben benieuwd.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  6. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Snap ik maar kan het niet zijn dat het volkorenbrood iets te veel voor je is? Heb je koolhydraatarme brood geprobeerd bijvoorbeeld? En bruine brood is geen volkoren brood Bij de bakkers hebben ze bijvoorbeeld koolhydraadarme en desem etc en bruin brood is daar gewoon win brood met kleurstof

    Misschien ligt het gewoon een Voedingstof wie weet, maar anders als je echt zwangerschapsdiabetes hebt moet je aan insuline of wat?
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Wat ik te horen kreeg dat als dieet geen optie is, dan glucose meten en insuline zetten bij maaltijden
     
    Vaasje vindt dit leuk.
  8. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja dat eet ik al (die heb ik dus ook gewoon gegeten met prikken) omdat gewoon bruin brood al niet goed valt.

    Als het inderdaad echt diabetes is dan vermoed ik spuiten, maar gok dat ik eerst een week thuis meerdere keren per dag moet prikken om een duidelijker beeld te krijgen ook ivm meerdere keren per dag eten.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik hoop voor je dat het geen zwangerschaps diabetes is, vind t altijd zo sneu voor die ukkies dat ze gelijk ook geprikt worden :(
     
  10. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ben benieuwd maar inderdaad kans is dan groot dat je dat moet doen. Balen dan
     
  11. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja dat vind ik ook sneu. M'n middelste kreeg dat ook ivm z'n gewicht (had toen overigens geen suiker) maar hij woog wel heel erg veel, 4970 gram. En de jongste weer ivm z'n vroeggeboorte. Hoop dat het niet hoeft maar hou rekening met het ergste :oops:
     
  12. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Heb inderdaad zwangerschapsdiabetes, ik ben doorgestuurd naar de diëtiste, diabetesverpleegkundige en internist.
    En ze gaf al aan dat ik gezien m'n eetpatroon waarschijnlijk moet gaan spuiten :(
     
  13. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Balen!!!
     
  14. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ja kan er ook nog wel bij deze zwangerschap :rolleyes::$
     
  15. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Vandaag bij de diëtiste geweest en aan m'n eetpatroon kan idd niks veranderd worden.
    Morgen moet ik naar de diabetesverpleegkundige die gaat me leren zelf m'n suiker te prikken dit moet ik dan as maandag weer doorsturen naar de diëtiste.
    Als m'n waardes dan met eetmomenten nog steeds te hoog zijn moet ik gaan spuiten.
     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hoe is het nu met je?
     

Deel Deze Pagina