Suikertest 33wk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door piccolina, 17 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Ben vandaag echo gehad en arts gesproken.
    Ben nu 32.4 wk en baby is 2080 gr of zo. Boven curve maar eerste was ook dus groot. Bij 1e geen suikertest want ze schatte haar juist gemiddelt hihi was achteraf 4040.
    Nu dus wil arts dat ik suikertest doe volgende week.
    Prima maar ik ben echt niet van suiker en drankjes.. Ga al spugen bij aanmaaklimonade etc..
    Ik krijg zoiezo keizersnede dus stel dat ik suiker wel heb wat ik mij haast niet kan voorstellen want ik ben niet dik zelf en maar nog 10kg aangekomen en ziet geen suikerziektes is familie iedereen is slank etc.
    Maar stel heb ik suiker wat betekent dat? Ik krijg toch ks dus of baby 4 kg of 5 kg is maakt niets uit.

    Test wordt om 08.00 gedaan. Heb vergeten te vragen of ik niets mocht drinken en eten en hoever van te voren?
     
  2. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Volgens mij moet de suikertest NUCHTER gebeuren. Dus niks eten en drinken.

    Tenminste, dat was bij mij wel zo. (Had ook geen suiker overigens.)

    Dat drankje is net pure limonade zonder water, jakkes. Ik zag daar ook vreselijk tegenop, omdat ik al Hyperemensis Gravidarum had en bij het minste al over mijn nek ging.

    Gelukkig bleef dit wel binnen.
     
  3. Sakura123

    Sakura123 Actief lid

    16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Bij mijn test met 24 weken moet ik vanaf 21 uur de vorige avond nuchter zijn.

    Overigens heb ik begrepen dat, mocht je suikerziekte hebben, het zou kunnen zijn dat je insuline moet gaan spuiten. Het heeft dus niet alleen te maken met de grootte van de baby, maar je zou er weleens heel ziek van kunnen worden anders, en het is ook niet goed voor de baby natuurlijk.
     
  4. zuuske

    zuuske Fanatiek lid

    9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hier ook vanaf 21.00 avond ervoor nuchter, prikken, vies drankje (maar goed, dat is dan even zo), na twee uur precies weer prikken en in de tussentijd weer niks drinken en eten en geen activiteiten ondernemen.
    Had ook geen suiker, baby is gewoon groot. Maar beter zeker voor het onzekere toch?
     
  5. MamaSophia

    MamaSophia Actief lid

    18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Heb het ook moeten doen. Je moet vanaf 12 uur 's nachts nuchter zijn als het goed is. Niets eten of drinken. Ik moest om 8 uur in het ziekenhuis zijn waar eerst een buisje bloed werd geprikt. Daarna kreeg ik het suikerdrankje. Het is een flesje met 300 cl erin. Het is echt mierzoet en ik werd er ook echt ontzettend misselijk van. Daarna moet je twee uur wachten in de wachtkamer en daarna word je nog eens geprikt. Vanaf dan mag je weer eten en drinken. Vervolgens krijg je een half uur later de uitslag.
    Ik moet zeggen dat ik het echt verschrikkelijk vond. Maargoed altijd fijn om zeker te weten natuurlijk.
     
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wat voor arts (gyn?) Zei dat van die suikertest?

    Bij 33 weken nog een test doen, het kan, maar ik weet niet of ze er dan nog actie achteraan zetten.

    Het is wel belangrijk om te weten, want misschien kan je dan nog een dieet volgen. Hoge suikerwaardes zijn namelijk niet zo goed voor de baby.

    Ik vind overigens 2 kilo bij 32.4 weken best nog meevallen?
     
  7. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    Ik heb donderdag een suikertest 😥 zie er ook enorm tegenop omdat ik Hg heb 😷😷 zakjes mee nemen denk ik .... Eigenlijk zit ik ook een beetje aan afbellen te denken 😳
     
  8. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Ik loop in zh dus gyn. was dat;)
    Maar dieet? Ik eet super gezond, snoep niet alleen water etc. Enkel koekje ochtends als ik op dieet moet dan zou ik niet weten wat ik dan nog minder moet eten.. Haha. Vorige zwangerschap ben ik 20kg aangekomen ook met gezondeten: ik had erg veel bloed en placenta van bijna 1kg en grote baby

    Geen idee ze had mij grafiek laten zien. 28wk was middenlijn nu dus +2 boven. Ze zei dat het niets uitmaakt maar ze wil zwangerschapsdiabetes uitsluiten. Vind ook dat ze had moeten na 2 jaar terug kijken maar ze deed niet. Je heb immers 5 min daar tijd om alles te bespreken ze voelen baby niet eens of hartslag laat staan;)
     
  9. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Gezond eten verminderd niet je kans op zwangerschapsdiabetes helaas...

    Ik neem bij de gyn altijd de tijd totdat mijn vragen beantwoordt zijn, moet wel het idee hebben dat je veilig bent bij een gyn
     
  10. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Dat weet ik maar ik heb ook peuter bij die huilt en moest uurwachten etc.
    Gewoon vergeten te vragen. Vind niet erg ben al inmiddels wat gewent dus maak mij ook geen zorgen etc.

    Gezond eten betekent dat stel dat ik suiker heb dieet helpt niet want ik eet nooit suikers haha
    Eigenlijk of ik dat heb of niet ik denk 99% niet maar ik schat ik zowat ga gewoon kotsend 2 uur daar liggen na dat drankje
     
  11. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Het gaat niet alleen om suikers maar ook om zetmeel. Brood, aardappelen, rijst enz. Mijn suiker was zo erg dat ze mijn kleine meid eerder hebben moeten halen. Dus het is niet zo dat ze, omdat je al 33 weken zwanger bent, je ermee laten lopen zonder controle erop te houden en eventueel insuline.
     
  12. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Nee snap ik hoor maar deze ook eet ik amper;)
    Ik eet veel fruit, groente, vlees, vis, water.
    Ben al zogenaamd op dieet haha

    Ik twijfel heer erg of ik suikerziekte heb want bij 1e had ik ook enorme buik, bij deze ook. 1e was zwaar maar geen suiker etc verwacht dat deze gewoon ook zulk kind is ik maak blijkbaar te grote kinderen door enorme placenta;) maar goed zien we we over week..
    Zie gewoon tegenop van die drank. Ben zeurpit ;)

    Overigens je weet het nooit of ze eerder halen etc. Ik had 1e zwangerschapsverg. Met bloeddruk en eiwit etc maar ze geloofden het niet ondanks labtesten hebben ze mij laten lopen tot 40.3 en dan nog ondanks helse pijn, 36 weeen en 0.0 ontsluiting icm 3x epidurale wachte ze op wonder. Dus ik geloof daar niet zo veel van ook bij 1e zelfs met 36wk zeiden ze "o, is klein gemiddelt kindje van c 3.200 " ja hoor tuurlijk.. Nu zeggen ze dus dat ie groot is terwijl dat kan totaal niet waar zijn.
     
  13. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Ben net van zh.
    Het test is mislukt dus...

    Heb drankje op was wel te doen, daarna ging ik naar auto en werd ineens misselijk en moest veel overgeven. Dus ze zeiden dat het overnieuw moest maar heeft geen zin te doen als ik overgeef steeds.

    Volgende vrijdag heb ik afspraak met arts dan hoor ik hoe en wat.
     
  14. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    mocht je lopen dan ?

    ik heb woensdag de suiker test gedaan, de verpleegkundige op de afdeling heeft mij en de andere dame die er was voor de suikertest nadrukkelijk verteld op de stoel te blijven zitten en niet te gaan lopen, hooguit naar de wc maar ook dat liever niet.


    bij mij kwam er wel suiker uit de test helaas.
     
  15. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0

    Ja ik mocht zelfs naar huis rijden 10 min.
    Niet stofzuigen of grote wandelingen maken
     
  16. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Apart dat je weg mocht.
    Ik moest ook in de wachtkamer van het lab blijven zitten.
    Mocht niet weg. En als ik naar wordt moest ik dat meteen aangeven.
    Ik had helaas een te hoge waarde na het drankje. 9.2.
    En moet binnenkort een curve maken en dan waarschijnlijk door naar de internist.
     
  17. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik had een waarde van 9.0 ik moet nu 3 weken een dieet volgen en dan nuchter prikken 1,5 uur na ontbijt en 1,5 uur na lunch prikken en dan word er verder gekeken,

    @ts ik vind het ook raar dat je gewoon mocht lopen en naar huis mocht gaan, hier werd gezegd niet lopen zelfs liever niet naar de wc maar als de nood te hoog werd mocht het


    Heb niet gevraagd waarom dat eigenlijk niet mocht,
     
  18. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Tja weet ik ook niet...ze deden ook niet moelijk dat niet geluk is. Zeiden dat ik niet hoef nog als ik niet wil.
    Blijkbaar is niet verplicht of er andere alternatief voor of 33wk niet meer relevant is?
    Voel min echt misselijk nog steeds en duizelig...
     
  19. Sakura123

    Sakura123 Actief lid

    16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik snap dat het vervelend is, maar voor de gezondheid van je kindje heb je m.i. alles over, toch? Als een suikertest niet lukt kunnen ze misschien een dagcurve prikken.
    Mocht je namelijk echt diabetes hebben, dan zou dat weleens heel vervelend kunnen worden.. Ook voor de baby. Ik zou dus wel even goed overleggen met je gyn.

    Overigens gaat een dieet heus niet altijd om minder eten.. het kan zelfs dat je te weinig eet, of teveel dingen met een hoge glycemische index (google maar eens). Als onder invloed van hormonen jouw lichaam dan de insuline aanmaak zelf niet goed kan reguleren, heb je dus zwangerschapsdiabetes. Dat hoeft niet eens het gevolg te zijn van teveel suiker in je dieet of wat dan ook, maar gewoon vervelende pech mbt je lichaam.
    Dan zijn er natuurlijk ook wel factoren die het risico verhogen.. zoals overgewicht, aanleg in de familie etc.
     
  20. Daenerys

    Daenerys Fanatiek lid

    21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik heb laatst een suikertest moeten doen dmv een suiker curve.
    Ik mocht vanaf 22.00 uur niks meer eten/drinken de avond voorafgaand de suikertest.
    Moest 's ochtends eerst nuchter prikken, 2 uur na het ontbijt prikken, 2 uur na de lunch en 2 uur na het avondeten prikken..
     

Deel Deze Pagina