Supplementen zaadkwaliteit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jasmijne, 4 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Zijn er hier vrouwen waarvan de man suppementen heeft gebruikt voor het verbeteren van de zaadkwaliteit? Welke raden jullie aan?

    Wij hebben de uitslag van zaadonderzoek vandaag gekregen. Man moet minderen, liefst stoppen met roken. Daarnaast wil ik nog verder kijken wat we kunnen doen.
     
  2. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Ik hoorde van een verkoper van een natuurwinkel dat foliumzuur voor mannen ook goed schijnt te zijn, maar vaak vergeten wordt.
    Ik weet niet in hoeverre dit klopt, heb er geen onderzoek naar gedaan, maar misschien wel de moeite waard!
     
  3. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ik lees even mee!
    Vriendlief heeft hier extra vitamines.. verder nog niets gerichts op zaadkwaliteit
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Foliumzuur en zink zijn belangrijk zo uit mijn hoofd, maar stoppen met roken zal idd het beste zijn. Hoop voor je dat hij dat offer wil brengen voor zijn zwemmend leger ;)

    Man kreeg gewoon multivitamines, maar goed had super hoge vcm dus had t daar niet voor nodig (heeft ook alcohol volledig laten staan, al zei hij gelijk na het horen van zijn vcm: oooooooooooh nou zet het bier maar weer koud :p )
     
    Rosa5 en Kangerootje vinden dit leuk.
  5. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Mijn man moest vitaminepreparaten slikken, mocht geen sauna bezoeken, geen laptop op schoot, geen mobiel in zijn broekzak, niet roken, geen strak ondergoed dragen en mocht op speciale gelegenheden max 2 glazen alcohol drinken (liefst geen).

    Mijn man heeft azoöspermie. Geen vruchtbaar zaad.

    Door deze leefregels, en een heel hoop geluk, zijn wij toch 2x zwanger geraakt doormiddels ICSI.
     
  6. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Mijn vriend drink gelukkig helemaal geen alcohol. Hij gaat nu in ieder geval minderen met roken en heb van vidigran fertility for men besteld. Zitten alle vitaminen voor vruchtbaarheid in.

    Mijn vriend had ook moeite met het opvangen van sperma, er was een deel verloren gegaan. Daardoor was het lastig goed te bepalen of het nu echt slecht was of niet. Wel is gezien dat de beweeglijkheid dus niet goed is. Aantal zaadcellen per ml was 70 miljoen. Alleen die VCM was lastig te bepalen omdat het volume dus niet klopte, omdat niet alles in het potje zat. Balen...maar goed had het toch ingeleverd omdat hij sowieso al wat moeite heeft met op commando produceren.
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Mijn man slikt Ubiquinol Q10, foliumzeer, zink en selenium. Allemaal voor een goede zaadkwaliteit. Vooral de Ubiquinol Q10 is aan te raden!
     

Deel Deze Pagina