Surprise Sinterklaas

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kat1981, 4 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hoi dames,

    Volgens mij is er dit jaar geen topic van de surprises die jullie kinderen (of jullie:D) mogen maken voor school, sportclubs of jullie eigen sinterklaasavond.
    Ik vond het wel leuk om hier een topic over te maken.

    Mijn dochter heeft dit jaar haar eerste surprise.
    Ze heeft een jongetje uit haar klas die van friet, gamen, honden en voetballen houdt.
    Waarschijnlijk gaan we een voetbalstadion maken, met Sint en Piet in de doelen, en karakters uit bekende computerspelletjes in het publiek. (dochter wil dat een van die karakters een zak friet vasthoudt, haha)
    Het budget van school is 3,50. En het mag uitschieten naar 4 euro.
    Gedichtje van minstens 10 regels erbij.

    Ik vind het zo leuk he. Uiteraard gaat dochter het meeste werk doen. Maar ik vind het zo leuk om mee te helpen.
    Het is tenslotte ook de eerste surprise van dat jongetje uit haar klas, en ik vind het leuk dat hij ook echt iets leuks krijgt, voor een eerste keer.
    Morgen gaan we kijken bij de action, of so low of we voor dat bedrag iets leuks kunnen kopen

    En jullie? Hebben jullie een idee wat er gemaakt gaat worden?
    Uiteraard tellen de surprises die jullie zelf voor vrienden/familie/werk mogen maken ook mee.
    Ik ben benieuwd naar al die mooie knutselwerkjes, evenals naar de gedichten.
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Hier wordt het ook de eerste keer en ik heb er zo geen zin in. Ik ben echt niet creatief, maar wel een tikkie last van perfectionisme. Dus ik zal vooral veel online inspiratie op moeten doen.
    Geen idee trouwens hoe ze het vieren in de klas. Denk dat na de aankomst volgende week, we er meer over horen.
     
    MissXray en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Wat beginnen ze er vroeg aan! Hier nog geen tekenen van een aankomende surprise.
    Meestal is dat pas 2 weken van te voren.

    Dit jaar hoeft alleen de jongste wat te maken.
    Oudste in de brugklas doet niet meer aan surprise.

    Thuis trekken we lootjes en kopen dan wat voor die persoon en maken er een gedicht bij.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    Hier gaan ze volgende week vrijdag lootjes trekken bij de jongste op school. Nog even geduld hier dus. Dochter heeft er wel super veel zin in.
     
  5. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik hou absoluut niet van surprises maken, maar zal er dit jaar toch aan moeten geloven met onze dochter..
    ik lees dus mee..
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Dit. En ik vrees dat het hier thuis ook op mij aan gaat komen.
     
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.897
    5.583
    113
    Vrouw
    Hier zal het na volgende week wel komen, eerst Sint Maarten :)

    Wat ik al wel weet is dat het of eierdozen of wc-rolletjes worden waarmee geknutseld wordt :p Die hebben we in overvloed namelijk.
     
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.136
    4.354
    113
    Home
    Hier nog niks gehoord zal volgende week wel
    Als ie in het land komt
    Oudste groep 6 zal dit jaar denk ik voor het eerst zijn

    en dit is voor m’n man want ik ben totaal niet creatief of goed in dit soort dingen
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier gaan ze na de aankomst lootjes trekken. Zoon nu voor het 2e jaar en hij heeft er heel veel zin in.
     
  10. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Hier ook de eerste keer surprises op school! Dochter vindt het heel leuk. Ik heb nog geen idee wanneer de lootjes getrokken gaan worden etc maar vindt t wel fijn om hier wat ideeën / eindrusultaten te zien :)
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Nog niet gehoord. Vorig jaar was het ook pas heel laat. Hopelijk dit jaar iets eerder.

    Kunnen we wat langer zoeken naar de cadeautjes. ( vorig jaar onmogelijke dingen die niet meer te koop waren)

    Oja en een thema waar ik eetst de film voor heb gekeken om inspiratie mee op te doen:roflmao:


    Hopelijk dit jaar een wat makkelijker lijstje als thema
     
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dit. Ik denk dat dit een heel mooie activiteit is bij oma uit school:rolleyes:. Hier ook eerste surprise en weinig creativiteit.
     
    owly vindt dit leuk.
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Ja, hier ook weer ... Oudste zit inmiddels in de brugklas, dus met een beetje mazzel blijft het bij 1 surprise dit jaar :)

    Heb toch zo'n hekel aan die dingen, al het gestress er om heen :|
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.692
    1.613
    113
    Vrouw
    Ik geef thuis misschien wel eens te weinig uit handen, maar de suprisestress schuif ik met alle liefde door naar mijn man.

    Hier trekken ze pas op z’n vroegst half november de lootjes. Als ze dat nou eens een weekje eerder deden dan was het net wat relaxter.
     
    Zonnestralen en owly vinden dit leuk.
  15. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.810
    2.405
    113
    Limburg
    Ik hou helemaal niet van surprise, maar dit jaar moeten er voor het eerst 2 gemaakt worden. De oudste houdt er ook totaal niet van en de middelste vindt knutselen wel oké maar heeft het geduld niet ervoor. Maar ja, we gaan ons best maar weer doen haha.
     
  16. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Vorig jaar waren ze bij m’n dochter laat met lootjes trekken, volgens mij 2 weken van te voren. Had toen wel wat moeite om dingen te vinden. Stond bijv. een kubus op het lijstje. Nou, die dingen liggen bijna het hele jaar door bij de Action, maar toen; nergens meer te vinden!
     
  17. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Ja, dat is hier ook zo, mega irritant, dan denk ik: doe dat gewoon lekker een week eerder

    Maar zal wel weer niet in het schema van de meesters en juffen passen :|
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Hier was hier vorig jaar ook erg laat maar toen zaten we ook in een periode dat er een aantal in quarantaine zaten.

    Dus nu hoop ik dat ze eerder zijn. Vorig jaar onmogelijke dingen dus kan die extra tijd wel gebruiken.
     
  19. Anoukskie

    Anoukskie Fanatiek lid

    18 okt 2016
    2.402
    844
    113
    Eventueel vragen of het iets eerder kan? De meesters en juffen hebben misschien niet eens door dat mensen het te laat vinden..

    Bij ons wordt het hele programma en het draaiboek van de sintperiode gemaakt door de ouderraad met 1 of 2 leerkrachten daarbij. Dus de leerkrachten beslissen niet zelf wanneer de lootjes getrokken worden.
     
    rijo en NiekeKris vinden dit leuk.
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    Hier trekken ze dus 11 november lootjes, wel zo logisch om het rondom dat weekend te doen, wat mij betreft, Sinterklaas komt ook de 12e pas aan. En drie weken is ook goed te doen qua surprise, gedicht, enz., vind ik.
     

Deel Deze Pagina