Susenna (10maanden) is allang geen baby meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stay Funny, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Hallo iedereen,

Ik heb echt het gevoel alsof Susenna nooit geen baby geweest is
    en dat is ergens toch wel jammer.
    Ben natuurlijk apetrots dat ze zo vlug is,
    maar mis het lekker knuffelen en kroelen..
    Ze wil nu alleen maar alles ontdekken,
    alles zelf doen..

Hoe gaan jullie daar mee om?
    Of ben ik 1 van de weinige met zo'n snelle tante?

Liefs Stephanie

2. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik vind het ook erg snel gaan hoor, mijn meisje is ook erg snel en wil ook niet altijd meer lekker bij me zitten, tenzij ze moe is.
    helaas kunnen we het niet stoppen!en eigenlijk zou ik dat ook niet willen. (soms nog wel)

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier ook een snelle tante :) .

Vanaf een paar maanden wilde ze al niet meer lekker bij me liggen/zitten, maar alles ontdekken. Aan de ene kant vind ik het wel jammer, maar aan de andere kant is het zo mooi om te zien wat ze allemaal kan, doet en wil. Ze is zo enthousiast over alles, dat is al een kadootje om te zien. Ik geniet met volle teugen, en het knuffelen gaat over in lekker bij je zitten om een boekje te lezen, gewoon even naar je toe lopen voor een kusje, even haar hoofd op mijn been leggen en lachen enz.

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ach.. als ze straks wat ouder is komt dat knuffelen en kroelen wel weer terug inderdaad..
    maar toch, als ik uit mn werk kom is ze zo blij om me te zien,
    en dan til ik dr op en dan wil ze eigenlijk gelijk al weer weg..

5. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    heb mn handen wel vol aan dr,
    ze kan sinds vorige week "los" lopen
    en aangezien ons huis niet zo groot is,
    loopt ze van de bank naar de stoel naar de keuken enz..

ze was ook al bijna 9 pond bij dr geboorte,
    dus ik ken t inni mini ook niet..

t voelt alsof we het baby zijn allang voorbij geraast zijn..

*zucht*

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.147
    7.209
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een snelle tante en ook bijna 9 pond bij de geboorte. Bij ons liggen wilde ze na een paar maanden niet meer, nu alleen nog maar om lekker te geinen en te lachen (is ook heel leuk!). Maar ik kan soms wel lichtelijk jaloers worden als ik lees dat kindjes van een half jaar bijvoorbeeld lekker op schoot in slaap vallen!
    Ik heb ook wel heel erg genoten van die eerste maanden, heb soms hele dagen met haar op schoot gezeten terwijl ze bij me sliep en alleen wakker werd om bij me te drinken. Ben zo blij dat ik dat veel gedaan heb en lekker veel van heb genoten!

Aan de andere kant vind ik het heerlijk dat ze zo lekker actief is en al zoveel kan! Ze heeft gelukkig nog niet door dat ze het hele huis door kan kruipen, maar dat zal niet lang meer duren. Heb nu al mijn handen vol aan haar ;). En ook al is ze steeds minder baby, het is en blijft mijn lieve kleine meisje!

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeetje wat knap dat ze al los kan lopen! :D

Dat kroelen en knuffelen komt wel weer, als ze een beetje uitgeraasd is, of alles in huis ontdekt heeft (de kastjes, de laden, de routes, de wc .. ;)). Sverre was ook van het 'zelf doen' en op ontdekking gaan en nooit bij je willen liggen en zitten. En nu komt hij regelmatig bij me voor een knuffel en een kus. :D

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje was nooit echt van het kroelen hoor,maar sinds een paar dagen strekt hij opeens zijn armpjes uit en kruipt tegen me aan.
    ik begrijp wel dat je het jammer vind maar misschien voelt ze zich wel gewoon heel erg veilig bij je en durft ze daarom meer op avontuur?

9. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    nou, t lijkt wel of ze gedachte kan lezen..

haal dr vanmiddag uit bed, en ze heeft wel een half uur met me geknuffeld..
    ze was me waarschijnlijk gewoon even vergeten :rolleyes:

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha....jeetje zeg!
    Zou het dan echt zo zijn dat meisjes veel sneller zijn dan jongens?
    Ruben lijkt echt een beetje een lui jochie (oma noemt het "gemoedelijk" hihi).

Nou ja, hoe ze zich ook ontwikkelen.....ze doen het nou eenmaal zo. Probeer inderdaad van zo'n spontane aktie te genieten!

Dat jouw meiske al loopt zeg! Ik schrijf net in een ander topic dat Ruben vooruit kruipen nog niet heeft ontdekt :-D

Elk kindje is anders en ontwikkelt op zijn eigen manier...geniet ervan!

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier een snelle oom....
    Lekker bij papa en mama zitten gebeurt echt niet meer.
    Wij zijn eerder een klimtoestel.
    Hij geeft wel kusjes enzo, en wil nog wel graag bij ons in de buurt zijn, maar daar is ook alles mee gezegd.
    Hij is echt de wereld aan het ondekken. Kruipen, staan, aan de hand lopen, zich overal aan optrekken.
    En aan ALLES zitten :evil:

Ach, over een tijdje willen ze waarschijnlijk weer kroelen. Zo lief en kroelerig als in het begin zal het nooit meer worden denk ik ;)
    Het grote loslaten is begonnen...

12. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje Sem heeft nooit echt willen knuffelen behalve de 1e 2 maanden toen lag hy nog weleens lekker bij ons,maar daarna wilde hij dit niet meer en wilde hij alleen maar ontdekken en alles zelf gaan uivinden.
    Daarbij was hij ook nog eens erg groot en dachten de mensen dat hij 2 a 3 maanden ouder was dan dat hij werkelijk was
    En ik als ik dan de kindjes van vrienden zie die zijn nog echt zo lekker baby terwijl ze ongeveer allemaal even oud zijn en dan vind ik dit tog wel erg jammer

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.147
    7.209
    113
    Vrouw
    Brabant
    Veel mensen schatten Eva ook ouder in dan ze is, komt ook doordat ze zoveel haar heeft en alles in de gaten wil houden. Toen ik met 2 maanden op het cb was waren er meerdere kindjes van haar leeftijd, en een moeder vroeg of Eva 3 maanden was, terwijl haar zoontje ouder was.
    We hebben van de week de maat 74 tevoorschijn gehaald en daar zit een t-shirtje bij met beertjes erop, gekregen als kraamcadeau. Maar ik vind dat baby achtige helemaal niet meer bij Eva passen ;).

Eva wil trouwens al een tijdje nooit meer op haar rug liggen, zelf als de mobile aan is, draait ze meteen naar haar buik en kijkt dan schuin omhoog naar de mobile. Ik zeg dan altijd: oh ja, op je rug liggen is natuurlijk voor baby's! :D

14. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier juist een wat trager jochie... Wil nog genoeg knuffelen, maar je zit dan dus wel echt te wachten op elke mijlpaal. En heel klein is ie lang genoeg geweest, want hij is met 31 w en5 d met 1820gr en 40 cm geboren! Dus kan mij niet snel genoeg gaan! ;)

15. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Sem wil sinds dat hy 6 maanden was ook niet meer op zijn rug liggen,hy schreeuwt dan alles bij elkaar.
    Op het consultatie bureau zeiden ze dat Sem 2 maanden over de lijn heen zit met zijn groei.
    Hy was toen 9 maand en 75 cm.
    Zelf heb ik er geen idee van het is ons 1e kindje
    Wel zie ik inderdaad dat hy groter is dan kindjes van zijn leeftijd want de kindjes in mijn omgeving die rond dezelfde leeftijd zijn of een maandje jonger of een paar maanden ouder zijn die zijn pas rond de 63/65cm en nog echt van die kleine knuffel kindjes.
    Zijn jullie kindjes ook zo groot ?

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier schatten ze Nathan ook ouder in, mede door z'n bos haar. Maar ook omdat hij met 9 maanden al bijna 12 kilo woog.... Dat terwijl hij "maar" 3360 gr woog bij de geboorte.
    Ik vind het ook wel jammer hoor, van mij mag hij nog wel even baby blijven. Hij zit ook al in maatje 86 (soms nog 74/80) .
    Maar hij heeft (gelukkig ) nog maar 2 tandjes :D

17. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Sem is nu 9,5 maand en weegt 9,5 kilo hy krijgt nu 3 tandjes tegenlijk door en dan heeft hij er in totaal 7 en hij heeft maatje 86 in zijn truitjes maar maat 80 in zijn broek.
    Maarja laat maar gaan he ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.147
    7.209
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was groot bij de geboorte, maar is nu gemiddeld. En ze heeft 2 tandjes :).

19. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
  20. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Heel herkenbaar! Lynn is bijna 9 maanden maar ze kruipt overal naar toe waar ze wil en trekt zich overal aan op. Ze loopt langs de tafels en de bank.
    Toen ze geboren werd met 35 wk was het maar zo'n mini mupke, ze woog nog geen 5 pond. Nu is ze nog steeds klein, maar echt geen baby meer. Ze wilt alles ontdekken. Heel leuk, maar ik vond dat kleine knuffelige ook heerlijk! Wij krijgen er in februari weer een kleintje bij, ik ben heel benieuwd of dat ook zo'n snel kleintje zal zijn.

groetjes, Mayke

Deel Deze Pagina