Swiffer

Discussie in 'De lounge' gestart door Spectre, 12 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Hallo dames, kon nergens een recent topic vinden en schoonmaak topic zat al een slotje op, dus dacht ik maak gewoon een nieuw topic aan:o:
    Wilde jullie graag vragen wat jullie ervaring is met de Swiffer.
    Ben het dagelijks stofzuigen en moeten dweilen namelijk een beetje beu :) en zoek nu een handig iets om tussendoor de vloer ff schoon te krijgen. Ik kwam uit bij de Swiffer, werkt dit goed om tussendoor ff snel de vloer schoon te maken?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik gebruik de Swiffer vooral voor randjes/hoekjes die met de stofzuiger lastig zijn. Ik stofzuig wel nog dagelijks, dweilen wekelijks. Met alleen een Swiffer zou ik niet dagelijks de hele vloer kunnen doen - te veel kruimels, zand ed, dat pakt hij niet goed op.
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Zelfde hier, dus ikbgebruik gewoon een bezem. :thumup:
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ja, hier ook een bezem voor dagelijks gebruik en dan nog regelmatig stofzuigen en dweilen. Ik heb ooit wel een swiffer gekocht, maar die gebruik ik niet, ik kan me voorstellen dat het zonder kinderen en wel huisdieren fijn is om een extra rondje te doen voor de haren, maar de troep die onze kinderen maken kan zo’n ding niet aan :roflmao:.
    Maar ik vind de bezem toch wel een superaankoop, onze autistische zoon kan slecht tegen geluid van stofzuigen en onze autistische dochter wel wat beter, maar mag ook niet te lang duren.
     
  5. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Geen ervaring met swiffer, maar ik heb een rubberen bezem, zo'n kappers bezem. Echt top! Verder ga ik 2x per dag nog even met de steelstofzuiger erover heen.
     
    Vero0504 en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Dus beter een bezem kopen dan? :)
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  7. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    hier uitermate tevreden mee, tenzij dochter het weer eens voor elkaar heeft om haar drinkfles met dieetvoeding op de vloer te morsen. Maar goed voor dat spul heb je nog net geen schuursponsje nodig bij verwijderen.
    Eigenlijk alleen gekocht voor onder de bank en meubels omdat de stofzuiger voet net te hoog is maar doe nu juist tussendoor de rest ook even met de zwiffer. Scheelt heel veel qua allergische reacties voor stof etc. met een bezem krijg ik dat effect niet. Stofzuigen (avond) en dweilen (wekelijks 2x) doet man of mijn moeder als ze komt helpen met het huishouden.
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik heb de swiffer van jemako. Die pakt goed het zand en kruimels mee.
    Honden haren ook. :thumup:

    Maar doe sowieso dagelijks 1x stofzuigen en de rest dus met die swiffer.
     
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Dat is ook één van de reden dat ik vooral de bezem gebruik ipv de stofzuiger. :oops: (Vanwege mijzelf en jongste dochter)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  10. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Ik vond de swiffer zo klein, was bijna de helft zo klein als de stofzuiger mond ( voor mijn gevoel)
    Ik heb t ding disnweer snel opgeruimd.
    Wat ik wel eens doe is mn dweil als swiffer gebruiken, zo'n plaate rechthoek vam leifheid heb ik.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  11. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik gebruik wel de swiffer doekjes om te stoffen en daarna pas met een vochtige doek. De swiffer “bezem” heb ik wel in huis, maar echt wat een k*tding. Zowel de vochtige als droge swiffer doeken erop werken echt niet fijn. De droge doek viel er ook steeds af :rolleyes:

    Hier een stofzuiger en misschien binnenkort een bezem als ik het hier zo lees.
     
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.842
    113
    Gelderland
    Ik heb hem staan maar gebruik hem eigenlijk nooit.
    Je moet alsnog een stoffer en blik pakken dus extra werk.

    Voor die losse kruimels en tussendoor gebruiken wij de dyson steelstofzuiger. Ik kan hem zo 5 tot 10 keer per dag pakken voor oa een vlieg/spin/kruimels/plukje stof of even gauw bij de achterdeur en kattenbak. Ideaal!
     
  13. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Dan zou ik zeker voor de swiffer van de cleaning academy gaan. Stuk breder dan de echte swiffer en super flexibel en makkelijk mee door het huis te gaan. Doekjes nemen ook enorm veel op.
     
  14. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik gebruik hem alleen om goed onder de bank te komen. Verder vind ik het maar een gammel klein ding. Als je dan toch voor vegen zou gaan heb je daar van leifheit ook een doek voor die op de dweil past.
     
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb alleen een Swiffer voor onder bed, boxspring. Voor de rest vind ik het een vreemd ding en druk ik 90 keer per dag op het knopje van de robot :roflmao:
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Hier met t nodige zoeken zo'n rubberen bezem gevonden. Zit ook een opstaand randje op zodat je m al semi trekker kan gebruiken. Geloof bij de Lidl meegesleept, samen met een veger en blik. Geen idee hoe ze t noemen, las hier kappersbezem?

    Hier twee katten en een 3.5 jarige kruimel kampioen met een passie voor zandbakken op een laminaat vloer (zonder groeven). De swiffer hield t niet bij zeg maar. Op t speelkleed van mn dochter doet de veger en blik met rubber haren t ook uitstekend.

    Als dweil leifheit en hg laminaatreiniger. Ik heb in de huishoudelijke hulp gestaan bij de thuiszorg en heb alles zowat in mn handen gehad. Niks anders dan leifheit sindsdien ook voor de ramen.

    Die HG is knap aan de prijs maar je doet zo lang met die fles dat het wel waard is. De laminaat krachtreiniger en beschermlaag doe ik 2x per jaar (moet alles van zn plek en katten de deur uit ivm pootjes over de beschermlaag als die nog niet uitgehard is en dat blijf je heeeeel lang zien)
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb de xxl, gebruik hem heel vaak. Vanwege mijn werk is het nodig om vaak de vloer te doen tussendoor. Voor ik de swiffer had deed ik elke keer de stofzuiger aan, maar dat is best belastend voor het milieu. Dus nu elke keer tussendoor met de swiffer.

    Stofzuigen en dweilen moet hier overigens nog steeds dagelijks.
     
  18. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Hier stofzuigde ik iedere avond en had ik een bezem gekocht omdat ik me irriteerde aan de kruimels na het eten en dat snel wilde kunnen weghalen. Maar nu ik eenmaal die bezem heb, vind ik de stofzuiger echt een onding. Herrie, lomp ed. Dus ik denk dat ik nu eens per week zuig en dweil en verder pak ik de bezem wanneer er vuil ligt. Kan eens per dag zijn of soms een paar keer. Fijn klusje. :)
     
  19. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik dacht handig voor de kattenharen.. maar daarvoor is de swiffer gewoon te klein, dan zou ik 3x per kamer moeten wisselen van stofdoekje. Dus hij staat bij ons in de badkamer voor mijn haren xD en soms gebruik ik hem voor onder het (baby)bed en commode omdat ik daar niet goed kom met de stofzuiger.
     

Deel Deze Pagina