Symptomen 4 dagen na ovulatie

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door LIH, 24 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LIH

    LIH Nieuw lid

    24 mei 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hier op het forum.
    Al lange tijd ben ik gevoelsmatig klaar voor een kindje, ivm corona en andere redenen steeds uitgesteld. Maar nu is het zover, we gaan ervoor!!

    Ronde 1...
    Afgelopen woensdag een positieve ovulatietest gehad, donderdag een donker streepje maar wel iets lichter dan de controle streep. 'S avonds geklust..

    Wanneer mijn ovulatie precies was weet ik niet. Vrijdag kreeg ik wel ineens hele pijnlijke borsten (nog nooit zo erg gehad)..
    Nu ben ik sinds gisteren af en toe wat misselijk en een wat rommelig gevoel in mn buik, terwijl ik dat ook nooit heb...

    Zouden dit al eerste symptomen kunnen zijn of beeld ik me dingen in omdat ik het heel graag wil?

    Nog bijna 2 weken wachten tot ik kan testen , als het goed is mijn verjaarda!

    Mocht het raak zijn, hebben jullie nog leuke tips om de vader het te vertellen? We hebben afgesproken dat hij niet weet wanneer ik test..

    Alvast allemaal bedankt!
     
  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Spannend he! Als je afgelopen woensdag een positieve ovulatie test had springt je eitje binnen 48 uur. Dus uiterlijk vrijdag. Daarna bouwt progesteron zich op die nodig is voor een goede zwangerschap. Daardoor ga je dingen voelen. Helaas kan dingen voelen dus voor komen bij wel en geen zwangerschap. Ik hoop natuurlijk voor jou dat het direct raak is. Voor vertelideetjes heb ik gegoogled
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn advies is gewoon echt af te wachten. Je lijf kan je flink voor de gek houden.
    Achteraf gezien heb ik bij beide jongens op ong. 5dpo een felle steek gevoeld.
    Nummer 3 kwam spontaan en onverwachts. Ik weet nog dat ik rond 7dpo eenzelfde soort steek voelde en dat vreemd vond. Hechtte er verder totaal geen waarde aan en nooit meer aan gedacht. Op een gegeven moment had ik het onbestemde gevoel dat ik een test móest doen. Die was knalpositief. Ik was toen 4 weken en 4 dagen zwanger.
     
  4. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ik had deze symptomen heel vaak na mijn eisprong, de ene keer wel de andere keer niet. De keren dat ik zwanger bleek had ik juist geen symptomen. Vaak zie je doordat je bewust bezig gaat met zwanger worden je aandacht meer naar symptomen trekken, terwijl je er voorheen geen aandacht aan besteedde. Ik zou gewoon afwachten, het kan alle kanten op gaan. Maar ga niet alle symptomen analyseren, want echt daar kom je teleurgesteld en verward uit.
     
  5. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Je kan je veel inbeelden ook en jezelf volledig gekmaken. Maaaarrr, je kan wel al dingen voelen. Bij mijn eerste had ik vanaf 4 dagen rommelend gevoel in onderbuik en dagenlang hoofdpijn die niet overging. Toen wist ik gewoon dat het gelukt was. Dus het kan.
     
  6. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Ik zou er niet te veel mee bezig zijn, ook omdat dit jullie eerste ronde pas is.

    En je geeft aan dat je streepje donderdag donkerder was als hij woensdag was, maar alsnog lichter dan het controle streepje? Dan was hij niet positief helaas.

    Ik zou het wat loslaten en de eerste maanden gewoon met de flow mee gaan, hoe meer je je er op focust hoe meer stress je gaat hebben, hoe meer negatief effect het weer gaat hebben op een mogelijke zwangerschap. Het is immers pas je eerste ronde nu, en hou er rekening mee dat het gemiddeld toch wel een half jaar duurt voor je zwanger bent. Weet niet of je aa de anticonceptie geweest bent, maar ook daar moet je lichaam van "afkicken" en daar horen je symptomen wel bij.
     

Deel Deze Pagina