Symptomen borsten prille zwangerschap bij borstvoeding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rosabel, 19 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosabel

    Rosabel Lid

    21 aug 2020
    57
    12
    8
    Vrouw
    Hallo,

    ik wist niet goed hoe ik het kort in de titel moest schrijven, maar ik vroeg me af of er hier meer vrouwen zijn die zwanger zijn geworden terwijl ze nog borstvoeding geven en of je voor NOD al wat voelde aan je borsten?
    Want ik lees wel eens dat men voor NOD al wat merken aan de borsten dat ze zwanger zijn (nog voor NOD) maar ik vraag me dus af of je dat ook voelt ook al geef je nog borstvoeding, want dan zijn de borsten toch al voorbereid op de borstvoeding?!

    ik zit nu 6 dpo (denk ik) en ik ben natuurlijk een beetje aan het voelen en proberen te herkennen of het misschien raak zou kunnen zijn maar ik voel dus nog helemaal niks aan mijn borsten.
    Ben benieuwd naar ervaringen!!!
     
  2. Olifantje1234

    Olifantje1234 Nieuw lid

    11 jan 2019
    3
    3
    3
    Vrouw
    Ik volg hier even. Geen ervaring. Geef zelf ook nog borstvoeding, ben vorige maand voor het eerst ongesteld geworden sinds de geboorte. Na de vorige kinderen werd ik direct weer stipt elke 28 dagen ongesteld, zit nu op dag 35

    Volgens mij heb ik eens begrepen dat vooral de melk productie kan verminderen en dat het voeden door de gevoelige tepels heel erg pijnlijk kan zijn! Ik ben ook benieuwd naar ervaringen
     
    Rosabel vindt dit leuk.
  3. Rosabel

    Rosabel Lid

    21 aug 2020
    57
    12
    8
    Vrouw
    Spannend!
    Je hebt waarschijnlijk wel getest, neem ik aan?
    Ik weet nog dat mijn cycli eerst nog wat langer duurden na de bevalling en na ongeveer een half jaar werd het weer heel regelmatig zoals voorheen.
     
    Olifantje1234 vindt dit leuk.
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Toen ik mijn oudste nog borstvoeding gaf en zwanger werd van mijn jongste voelde ik pas rond een week of 6 wat aan mijn tepels. Voorafgaand menstruatie was het met borstvoeding duidelijker, toen zei mijn zoontje eerder "op.
     
  5. Olifantje1234

    Olifantje1234 Nieuw lid

    11 jan 2019
    3
    3
    3
    Vrouw


    Ha ja denk dat ik al 8x getest heb allemaal negatief. Ik denk dus dat alles gewoon nog weer op gang moet komen! Ben de vorige 2x gewoon verwend denk ik dat alles weer gelijk normaal ging toen het eenmaal weer begon
     
    Rosabel vindt dit leuk.
  6. Olifantje1234

    Olifantje1234 Nieuw lid

    11 jan 2019
    3
    3
    3
    Vrouw

    Moet er nog even aan toevoegen dat ik ook heel ongeduldig ben met zulke dingen . Wacht jij netjes tot dat je overtijd bent?
     
    Rosabel vindt dit leuk.
  7. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Ik ben onverwacht zwanger geworden tijdens borstvoeding. Nog geen menstruatie gehad, maar ineens liep het niet lekker meer. Kolven lukte niet meer, tsr bleef uit. Daarna ook bij live voeden trage tsr, waardoor zoonlief begon te bijten, en tepels werden veel gevoeliger. Voeden werd een ramp en ben helaas met ongeveer 8 weken zwangerschap gestopt. M’n zoon was toen 8 maanden. Had eigenlijk willen voeden tot een jaar of zelfs tandemen, maar het was niet meer te doen :(
     
    Rosabel vindt dit leuk.
  8. Rosabel

    Rosabel Lid

    21 aug 2020
    57
    12
    8
    Vrouw

    nee, hihi, ik heb al een aantal keren getest... maar negatief. Ik dacht dat vandaag of morgen mijn nod is.... Maar gisteren negatief getest. Ik voel verder ook helemaal niks geen symptomen.
    We al een week nare menstruatiekrampjes en heel erg moe, maar door die negatieve test van gisteren vrees ik dat het niet door een zwangerschap komt....
    ik heb nu geen testen meer in huis dus ik wacht gewoon af. Als ik woensdag niet ongesteld ben dan zou ik eventueel een test kunnen gaan doen.
     
  9. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Ik was zwanger toen ik nog BV gaf, maar heb nooit iets aan mijn borsten of productie gemerkt. Wel merkte ik dat mijn dochtertje snel ging afbouwen, maar daar was ze al een beetje mee bezig dus of dat nou echt door de zwangerschap kwam weer ik niet...
    heb je dus ook net niets aan:roflmao:
     
    Rosabel vindt dit leuk.
  10. Daria1988

    Daria1988 Actief lid

    9 jul 2015
    130
    15
    18
    NULL
    NULL
    #10 Daria1988, 27 sep 2020
    Laatst bewerkt: 27 sep 2020
    Bij eerste twee merkte ik pas later in de zwangerschap wat aan mijn borsten (werden ook niet meteen groter ofzo). Bij derde gaf ik nog borstvoeding, ik merkte al vrij snel dat het pijn deed en onprettig voelde. Mijn zoontje wilde ineens ook super vaak drinken (hij was 14maanden). Ben toen ook vrij snel gestopt en dit vond zoontje niet zo erg want het ging makkelijk.

    Voor de duidelijkheid, voor nod heb ik nooit iets gemerkt qua borsten of de borstvoeding. Succes met zwanger worden :)
     
    Rosabel vindt dit leuk.
  11. Rosabel

    Rosabel Lid

    21 aug 2020
    57
    12
    8
    Vrouw
    Mijn dochtertje is 22 maanden en die krijgt dus nog borstvoeding, maar ik merk nu dus nog helemaal niks aan mijn borsten.
    vandaar dat ik vrees dat ik niet zwanger ben. Maar ik heb nog hoop zolang ik geen bloed zie. Geen bloed geeft moed.

    ik testte echter bij vorige zwangerschap wel ruim voor nod positief.
     
  12. Rosabel

    Rosabel Lid

    21 aug 2020
    57
    12
    8
    Vrouw
    Volgens mijn banner ben ik nu twee dagen overtijd, maar het kan ook zijn dat ik vandaag mijn NOD heb. Als ik vandaag niet ongesteld wordt, dan ben ik 1 dag overtijd. Toch?
    Rode duivels zijn nog nergens te bekennen. Ik voel me verder ook totaal niet zwanger.... Dus het is wel raar en spannend. Doordat mijn test afgelopen zaterdag negatief was denk ik dat ik niet zwanger ben, maar als ik overtijd ga lopen wordt het toch wel weer spannend....

    Ik wacht het eerst af en ga (als de ongesteldheid wegblijft) later deze week pas een test doen.
     

Deel Deze Pagina