Symptomen corona bij peuter

Discussie in 'Corona forum' gestart door Nummer4, 3 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.547
    113
    Vrouw
    Welke symptomen had jouw peuter bij corona?

    Mijn peuter is niet fit. We komen nergens met hem, ik kom zelf alleen in de supermarkt, man werkt thuis, we hebben zelf nergens last van, andere kinderen ook niet.

    Hij heeft nu drie dagen diarree en sinds vandaag een snotneus, voelde vanavond wat warm aan maar kon ook de vermoeidheid zijn. Kan van alles zijn dus.

    Zeker weten betekent testen, maar eerst even inventariseren hier en dan morgen een afspraak maken als hij niet opgeknapt is na vannacht ;)
     
  2. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Er heerst gewoon van alles nu. Ik ben in vier weken tijd 2x stront verkouden. Het hoeft niet gelijk corona te zijn. Ik zou als het mijn peuter was ook niet laten testen.
     
  3. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.547
    113
    Vrouw
    Ja, ik weet dat er van alles heerst maar vraag me dan toch af hoe hij het uberhaupt heeft opgelopen...

    Maar sowieso daarom hier eerst inventariseren hoe peuters corona doorstaan, met welke symptomen. Diarree is daar volgens mij niet 1 van (?)
     
  4. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hoihoi,

    Hier de afgelopen weken ook af en aan zieke kindjes gehad. Er heerst naast Corona volgens mij ook nog van allerlei andere virusjes van buikgriep tot het RS virus. We hebben de jongste dochter laten testen, omdat ze naar een dagcentrum gaat. Dat was negatief, vervolgens kregen de rest van mijn kinderen het ook, maar die hadden al zomervakantie en heb ik uiteindelijk toen de oudste van 9 ook nog koorts kreeg, laten testen, omdat zij toch wat andere klachten had en we bijna op vakantie (binnen Nederland wel) gingen. Dat was gelukkig ook negatief.

    Wat mijn kinderen hadden: de jongste 2 hoesten en koorts. De oudste twee misselijk, buikpijn en koorts. Maar geen Corona gelukkig. Wij komen ook vrijwel nergens, maar denk dat mijn dochter het van haar dagcentrum mee had genomen.

    tijdens de eerste lockdown kreeg mijn dochter van toen bijna 3 ineens hoge koorts. Wij kwamen toen al weken echt nergens en lieten zelfs de boodschappen bezorgen. Ik heb me toen ook zo afgevraagd waarvan ze nou koorts kon hebben. Maar meestal kom je daar toch niet achter. Beterschap voor je peuter!!
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  5. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Mijn jongste had vrijwel elke maand hoge koorts. Gelukkig is de frequentie het afgelopen jaar afgenomen. Kinderen pikken snel van alles op en vaak weet je de reden niet. Ik laat haar (en mijn andere kids) dan ook niet testen. Dan had ik al minimaal 10x met haar bij de teststraat gestaan.
    Er heerst van alles. Lekker uit laten zieken zou ik zeggen. Maar goed, daar heeft iedereen z’n eigen mening over.
    Doe wat voor jullie zelf goed voelt.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  6. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.547
    113
    Vrouw
    Dank je @Willemijntje19
    Voor hetzelfde geld zijn het kiesjes die nu doorkomen en heeft hij daar flink last van, of toch wat opgepikt 2 weken geleden in het verzorgingstehuis waar we mijn vader op zochten. Sindsdien is hij nergens meer geweest. Ik blijf het apart vinden hoe ze zomaar een virusje te pakken kunnen krijgen.

    Hoop in ieder geval dat hij er snel weer van af is. Wie weet morgen ineens onder de vlekjes, zesde ziekte gaat ook soms gepaard met een luchtweginfectie.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.981
    113
    Vrouw
    Hmm, lastig hoor. Ik heb het niet in mijn directe omgeving gehoord, maar volgens mij komen buikklachten en diarree wel voor bij kinderen met corona.

    Mijn jongste is 5 en inmiddels 3x getest. Hij heeft er gelukkig helemaal geen moeite mee. Hij is getest omdat we corona in huis hadden en wij wilden weten of hij ook (al) besmet was. En dat was hij, daardoor kon hij toen de scholen weer open gingen weer naar school. Anders had hij nog 10 dagen langer dan de laatste binnen moeten blijven.

    Mijn kinderen (5 en 9) hadden 0,0 klachten.

    Ik denk dat ik in jullie geval pas zou gaan testen al er meerderen in het gezin klachten krijgen. En dan dus in de eerste instantie alleen de ouderen in het gezin testen. Voor nu zou ik dan kiezen voor peuter uit laten zieken. Er heerst echt meer dan alleen corona.

    Beterschap
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  8. Smoothie123

    Smoothie123 Actief lid

    7 apr 2016
    196
    57
    28
    Onze dochter heeft het gehad. 4 jaar.
    Mijn man testte positief. Toen zaten wij dus in quarantaine. 9 dagen later heb ik een zelftest gedaan omdat mijn stem anders werd. Mijn zelftest was positief, bij de GGD later ook positief getest.
    Mijn dochter had al 2 dagen wat diarree, niet extreem maar toch (dit heeft ze noooit! Eerder obstipatie!) dus voor ons wel iets dat we dachten er klopt iets niet. En een heeeel klein beetje loopneus. Ik heb een zelftest bij haar gedaan welke onmiddellijk positief was!
    We hebben haar niet laten testen bij de GGD omdat het voor ons duidelijk genoeg was met 2 positief geteste ouders en we dit ook gewoon niet wilde voor haar.
    Klachten bij haar dus: 2 dagen wat diarree en een licht loopneusje. Maar verder niks aan de hand.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  9. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ja bijzonder is dat hè.. mijn peuter had toen tijdens de eerste lockdown echt 3 dagen flink koorts. Op de 3e dag maakte ik mij zo’n zorgen dat ik de huisarts heb gebeld. (Ik was toen zelf net bevallen van de jongste, dus een lijf vol hormonen en veel piekeren). De huisarts zei het volgende: sommige virussen hebben een langere incubatietijd en het kan prima dat je dochter het bijv. nog via je andere dochters heeft gekregen die vlak voor de lockdown nog op school waren. De assistente aan de telefoon zei nog: kijk maar of je kind over een aantal dagen vlekjes heeft, dan is het één van de vele kindervirusjes zoals de 6e ziekte. En inderdaad na een aantal dagen had ze vlekjes.

    Het kan idd ook het bezoek aan het verzorgingshuis geweest zijn. Maar bijv ook nog via je oudere kinderen, ik weet niet hoe lang zij al vakantie hebben? Bij ons thuis hebben de oudste kinderen vaak niks en dan zijn de jongeren ziek. De oudsten hebben bij ons al wat meer weerstand vergeleken met de kleintjes.

    En wat hierboven ook gezegd wordt: misschien wel even laten testen als er meer in het gezin zien worden.

    Beterschap hoor! Nooit leuk zieke kleintjes.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou mijn peuter sws niet laten testen. Je geeft zelf al aan dat jullie nauwelijks ergens komen. Ik zou zijn klachten afwachten en wordt die nu veel zieker dan is het vroeg genoeg om er weer verder over na te denken.
    Beterschap en hopelijk knapt die snel op. Ik ga er wel vanuit dat je kinderen wel hun dagelijkse portie buitenlucht krijgen. Met zijn allen opgehokt in een huis is nu ook niet echt gezond ;)
     
    Nummer4 en Nikki23 vinden dit leuk.
  11. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.547
    113
    Vrouw

    Thanx, ja dat was sowieso het plan, eerst even aankijken, evt huisarts als hij zieker wordt of de diarree aanhoudt, en als wij zelf klachten krijgen ben ik de eerste die getest wordt. Man is al volledig gevaccineerd, ik nog niet.

    Alleen ik (hooikoorts) en mijn oudste zijn al eens getest omdat hij zelf weer naar school wilde en anders nog een week thuis moest blijven. Gelukkig nog geen corona in huis gehad.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.547
    113
    Vrouw

    Ik druk op leuk maar het is natuurlijk verre van leuk. Dank je voor je antwoord!
    Mijn zoontje heeft altijd al dunne ontlasting, maar dit zijn bijna tanden luiers, zurig en dun.

    Dus diarree als symptoom komt wel voor. Dacht dat het als 'zelden' stond aangegeven op de site van het RIVM maar kan me vergissen.
     
  13. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.547
    113
    Vrouw

    Dank je!
    We zitten inmiddels in de vierde week van de vakantie.

    Bij de oudste was ik panisch als het om koorts of ziekte ging, ik hing meteen aan de telefoon. Gelukkig weet ik nu idd dat er zoveel onschuldige kinderziekten zijn, ze zullen ze toch allemaal een keer moeten doorlopen uiteindelijk.

    Had het toevallig met een vriendin er over omdat haar dochter onder de vlekjes zat ineens. Omdat we vrijwel nergens meer komen, komt de peuter ook niet meer zoveel in aanraking met virussen. Hij zal vanaf de herfst naar de peuterspeelzaal gaan, dan zullen we nog wat meemaken vrees ik. Van de ene in de andere kinderziekte.


    Edit: waterpokken gaan ook gepaard met een verkoudheid vooraf... Die heeft een hele lange incubatietijd...
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  14. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.547
    113
    Vrouw

    Met 2000m2 erf zit dat wel goed ;)
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha gelukkig maar.
     
  16. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.406
    362
    83
    Zuid-Holland
    De kans is klein dat het corona is, mijn oudste is al zo vaak getest en maar 1x was het corona, toen mijn man het ook had. Als je er wel bang voor bent gewoon laten testen, dan weet je het zeker. Diarree kan een symptoom zijn heb ik al een paar keer gelezen. Maar hele grote kans dat het wat anders is natuurlijk.

    Mijn peuter en kleuter hadden een snotneus toen ze corona hadden. Echt heel veel snot en duurde nog lang ook.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  17. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Ja er heerst vanalles idd. Hier peuter en baby hand voet mondziekte gehad vorige week en twee weken geleden. Oudste dochter heeft nu keelpijn. Oudste zoontje had afgelopen week oorpijn. En de baby is nu ook weer aan het snotteren en hoesten.
    Pff dat vind ik eigenlijk het enige nadeel aan een groot gezin, als ze allemaal ziek zijn :confused:
    Maar een peuter testen zou ik ook niet doen.
     
  18. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Mijn peuter had geen diarree toen hij Corona had.
    Wel hoge koorts (twee weken), was heel moe, benauwd en piepende longen…
     
  19. Elsje54

    Elsje54 Actief lid

    14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Mijn zoon had een kuchje voor een dag, mag het geen hoesten noemen. Getest omdat de rest vh gezin t had. Dochter had een loopoor. Beide positief. Daarna nog meerdere keren getest omdat ze echt flink hoestten en toen negatief dus je weet het niet. Mijn ervaring is wel dat Kids vaak pas positief testen als de ouders t ook hebben. Ik test ze wel laagdrempelig, ben zelf ook besmet geraakt door een baby of peuter op het kdv waar ik werk.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  20. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn peuter is chronisch verkouden, en heeft vorig jaar 4x in het ziekenhuis gelegen vanwege virusjes waarvan hij heel benauwd werd.

    Meer dan chronisch verkouden is hij niet geweest toen zijn test positief uitsloeg (pas laten testen toen mijn man corona had en het dus van de peuter bleek af te komen later). Dus meer dan eventueel wat snot hebben we niet gemerkt
     

Deel Deze Pagina