Symptomen corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door Loveloes, 18 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Zijn er hier mensen die corona hebben/gehad hebben?
    Kun je wat vertellen over wat je voelde/waar je last van had?
     
  2. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Het is bij ons niet officieel vastgesteld, dus mijn reactie moet 'met een slag om de arm' gelezen worden.

    De kinderen: hoge koorts, hoesten, pusogen (de jongste), ijlen, te pas en te onpas in slaap vallen (vooral de oudste was heel moe en sloom). Geen eetlust. Vlekkerige huid, grauw gezicht met rode wallen, opvlammende wangen.
    Mijn man: ontzettend verkouden en kortademig, moe, zware ledematen, vlekkerige rode wangen.
    Ik: al een paar dagen drukkende hoofdpijn, moe, keelpijn, hoesten, opvlammende wangen

    Man en ik zitten er nog midden in.
    Kinderen zijn opgeknapt. De oudste was 1,5 week echt ziek met koorts en al (op en af), de jongste bijna een week.
     
  3. Msee

    Msee Niet meer actief

    Mijn man is zojuist naar het corona spreekuur geweest.
    Testen doen ze niet, alleen in ziekenhuis om te zien of de patient genezen is (aldus onze huisarts)
    Man hoest al dagen en koorts gaat heen en weer. De hoest is enorm. Eerst in de keel met schale pijn maar nu vanuit de longen.
    Zo af en toe een nies maar niet verkouden.
    Bij de huisarts is er bloed afgenomen en hij heeft een ontstekingswaarde van 120. Heeft nu antibiotica gekregen.
    Zoontje hoest ook ontzettend veel. Zodra één van de twee het benauwd krijgt moeten we direct bellen.
     
  4. LaLune

    LaLune Actief lid

    27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Dan zijn de testen wel erg schaars, jeetje.
    Let erop dat je benauwdheid tijdig herkent!
    Wat doen jullie extra aan voeding/supplementen/anders...?
     
    GossipGirlxoxo en Trirani vinden dit leuk.
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik weet ook niet zeker of ik het heb gehad. Ik las alleen van een corona patient. Echt precies haar symptomen heb ik dus gehad. https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/artikel/5059846/josh-veldhuizen-vertelt-wat-haar-corona-symptomen-waren

    Maar vorige week maandag ( 9 maart tot 14 maart) ben ik een week ziek geweest met de volgende symptomen:

    Hele erge hoofdpijn ( drukkend en bonzend bij inspannen...ik ben bekend met migraine en dit was anders) Pijn in mijn nek en rug. Moe en hele lichte keelpijn. Ook vlammende wangen. Ineens opkomende warmte en daarna licht misselijk. Ook last van mijn darmen. Geen diarree maar weeig gevoel. Maar geen koorts ( 37,3)


    Onze dochter hoest al 2 weken en had veel last van haar keel.
    Zoon heel even een beetje keelpijn en hoofdpijn gehad. Man niets af en toe maar is verder ok.

    Geen idee dus of dit het was.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Msee

    Msee Niet meer actief

    Een gezonde maaltijd op tafel en geregeld fruit. We zitten veel buiten in de tuin, maar met de antibiotica mag hij de zon niet meer in.
    Ik laat hem continu temperatuur meten en vraag hem tig keer op een dag hoe z'n pijn, gevoel, stress op schaal van 1 tot 10 is, of hij benauwd is of pijn op de borst/rug heeft.
    Ik vind het echt heel eng, vooral savonds als ze beide zo enorm hoesten. En als de koorts weer over de 39 heen vliegt. Dit is al sinds vrijdag en loop aardig op reserves, maar mankeer zelf gelukkig niks dus kan ze goed verzorgen.

    Beide zijn het trouwens normaal gezonde mannen nooit een longontsteking of iets gehad. Mijn man heeft serieus voor het eerst vandaag onze huisarts ontmoet, in beschermpak en al.
     
    conejita vindt dit leuk.
  7. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Dit herken ik dus ook heel erg.
    Ik heb dat momenteel ook. We gaan bewust nu niet de deur uit. Even afwachten of het erger wordt en wacht sowieso tot het over is. Niet snor ziek, maar me gewoon niet lekker voelen. Continue rillingen, maar heb geen koorts. Keelpijn, rugpijn, kouuuuud

    Daarom wilde ik graag weten wat bij anderen de symptomen zijn. Ik wacht het maar af.
     
  8. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Ik ben vorige week bij de huisarts geweest omdat ik een drukkend gevoel op mijn borst had en pijn tussen mijn schouderbladen.
    Geen koorts, hoesten of verkouden.
    Daarom mocht ik ook gewoon op het spreekuur komen.
    De huisarts heeft naar mijn hart en longen geluisterd en mijn bloeddruk en saturatie gemeten.
    Dit was allemaal goed.
    Toch knap ik niet op.
    De pijn blijft, inmiddels heb ik een droge hoest en elke dag lichte verhoging.
    Verder ben ik erg moe.
    Vooral die pijn op mijn borst en tussen de schouderbladen vind ik eng.
     
  9. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik heb precies dit. En benauwd, maar dan meer het gevoel dat je wat zwaarder ademt, niet sneller/kortademig.
    Met 38,3 (verhoging, ik heb eigenlijk altijd 37,5 ofzo). Plus hoofdpijn.
    Maar als ik de Zweedse (regionale) cijfers mag geloven is er nog amper Corona hier. Dus dan zou het wat anders moeten zijn? :)
     
  10. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Ik woon zo'n beetje in het epicentrum :confused:
    Ik heb toch maar even een saturatiemeter laten kopen.
    Vind het na allerlei verhalen op internet ( waarom lees ik dat?!) toch wel een beetje eng.
    Het duurt nu ook al meer dan een week.
    Gelukkig heeft verder niemand last hier in huis.
     
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hier heeft mijn man hetzelfde sinds gisteren (dus 4 dagen later). Hoest wat meer dan ik. Geen koorts. Wel sneller kortademig dan anders (bijv bij traplopen, terwijl hij normaal 5km hardloopt).
    Dochter heeft ook gisteren 1 dag koorts gehad en een snotneus, is nu weer beter.
     
  12. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Edit: ik dacht in een ander topic te zitten :oops:
     
  13. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hier ook al een week last van 'gekke' dingen:
    - niezen, maar kan hooikoorts zijn
    - keelpijn, heb ik echt nooit
    - hoofdpijn, heb ik ook praktisch nooit
    - temperatuur tussen 37.6 en 37.8
    - hoesten, eigenlijk pas sinds gisteren
    - spierpijn tussen mijn schouderbladen
    - opgezette klieren

    Tja, zeg maar wat het is.. als ik zo corona zou hebben, teken ik ervoor. Zit al wel een tijdje in isolatie thuis.
     
    Nellie4 en Mississippi vinden dit leuk.
  14. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik heb ook klachten, mogelijk conform Corona. Mijn man ook.
    Onze zoons hebben vlak voor wij klachten kregen, erg gehoest. Mijn man schrok ervan toen hij hen hoorde toen. Gelukkig waren zij binnen enkele dagen weer in orde.
    Vrijdag hebben wij na de scholen uit waren, bericht gekregen dat er een gezin met kinderen op één van de scholen van onze zoons in quarantaine moest wegens Corona.

    Mijn klachten begonnen met droge hoest, niet lekker en vermoeid zijn, zeer (ongewoon) vlekkerige huid, spierpijn rondom de borst, en vervolgens kreeg ik enkele dagen later ongeveer 1 graad verhoging. Geen koorts, maar ik heb dan ook een lage basistemperatuur. Tevens heb ik buikklachten gehad en lichte keelpijn/hoofdpijn.

    De verhoging is afgenomen, de droge hoest is er nog, maar ik ben sinds het begin toenemend benauwd met steken in de borstregio waar de longen zitten. De rechterkant meer dan links. De benauwdheid neemt nog toe, de steken zijn ook nog niet over.

    Ik wil graag een interview met jullie delen waarvan ik zelf vanmorgen schrok. Ik vond dit mediafragment tamelijk indringend wegens de longfoto's en omdat ik het verhaal van de arts herken. Voor diegenen die gevoelig zijn voor dergelijke media, is het misschien verstandig om deze over te slaan.

     
  15. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Wij zijn niet getest maar volgens huisarts zeker corona. Mijn vriend extreem hoofdpijn, hoge koorts, spierpijn, droge hoest. Ik heel benauwd, droge hoest, vreselijke druk op mijn borst, pijn op rug, keelpijn, en kan niet door ademen want dan wordt ik duizelig. De klachten bij mij worden erger, maandag arts gebeld, hij belde vandaag weer terug. Helaas kan hij niks geven. Vrijdag zou hij weer bellen. Als het erger word gaf hij aan dat ziekenhuisopname kan zodat ik extra zuurstof kan krijgen. Dit zie ik absoluut niet zitten. Hoop zo dat het op knapt. Vind het best wel eng.
    Mijn vriend knapt gelukkig op
     
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ach jee....dus toch. Heel veel beterschap
     
    jada08 vindt dit leuk.
  17. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant

    Heel veel beterschap. Hopelijk knap ook jij snel op.
     
    jada08 vindt dit leuk.
  18. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    Mijn dochter heeft een luchtweginfectie. Heeft sinds vrijdag dagen koorts gehad, heel veel hoesten, hoofdpijn en toenemende vraag benauwdheid.

    Op hoestspreekuur geweest bij ingepakte arts zij en ik een mondkapje .

    Ze wordt niet getest maar kan prima corona zijn.
    Ze heeft Ventolin gehad en dat geeft lucht,
    Ikzelf hoesten, benauwd en wat koorts.

    Dus bij ons staat hoesten en benauwdheid voorop.
     
  19. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Ik heb al bijna een week bijna hetzelfde!
    - elke dag een flinke niesbui waarbij ik een aantal keren achter elkaar moet niezen (normaal niet)
    - geen keelpijn, maar wel een gek gevoel, alsof ik verkouden ga worden/keelpijn ga krijgen.
    - Hoofdpijn, niet veel maar wel aanwezig. Ik heb ook nooit hoofdpijn.
    - temperatuur niet gecheckt.
    - even moeten hoesten ‘s avonds, kriebelhoest waarbij ik dacht: nu begint het, maar het stopte.
    - Pijn tussen schouderbladen
    - Geen idee of ik opgezette klieren heb/had, maar zou kunnen want het voelt irritant op die plek.

    Als dit Corona is en het blijft hierbij vind ik het prima, heb ik het iig gehad en heeft de rest van het gezin hopelijk ook gehad (of krijgen ze het hopelijk ook mild.)
     
  20. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    989
    1.712
    93
    Vrouw
    Heb sinds paar dagen kriebelhoest,niet veel, veel hoofdpijn (maar dat heb ik vaak), keelpijn die minder dan een minuut duurt:confused: en dat dan paar keer per dag, maagpijn, ribben doen pijn en schouderbladen/nek, diarree.
    Gisteren bij naar bed gaan was oudste niet lekker, vandaag wakker geworden met droge hoest en hoofdpijn.
    Jongste had een week of 3 geleden hele erge hoest,maar bij haar is het daarbij gebleven gelukkig, want als zij verkouden wordt, wordt ze echt goed ziek.
    En iedereen in het gezin lijkt veel meer te niezen dan gewoonlijk, tot nu toe niemand ooit last gehad van hooikoorts.
    Hele vage klachten allemaal, die ik niet herken van gewone verkoudheden.
     
    bosi333 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina