Symptomen lijken minder

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Jaime, 14 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland
    Hoi Dames,

    Ik ben nieuw hier en wou wat kwijt...
    Momenteel ben ik 5w5d zwanger van een tweede. Bij de mk voor de eerste ging het ook mis rond dit termijn en ook nu lijkt het bm groei gevoel weg... :( wel erg moe en met kleine vlaagjes misselijk vooral innde ochtend. Mijn borsten voelden sws niet erg pijnlijk/gevoelig wss omdat ik nog bv geef. Onze eerste zwangerschap is ook geindigd in een mk dus een 3e lijkt me vreselijk. 1 Juni heb ik pas een echo. Ben een beetje opzoek naar steun hier!
     
  2. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.125
    1.795
    113
    Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd!
    Probeer niet vast te houden aan symptomen, symptomen komen en gaan en sommige hebben heel veel symptomen en sommige merken helemaal niks. Uiteindelijk zeggen symptomen ook helemaal niks. Hier had ik heel vroeg in de zwangerschap even “symptomen” en daarna is dat weg gegaan om niet meer terug te komen. Probeer te vertrouwen dat het goed gaat!
     
    Wollig en Jaime vinden dit leuk.
  3. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland
    Dankjewel Glitterhartje!

    Lijkt erop dat het gevoel in de bm er weer is :) De twee dagen dagen dat het weg leek, waren ook de dagen dat ik het erg rustig aan heb gedaan. Mogelijk dat het daarom niet voelbaar was. Wat zal ik blij zijn als we de eerste echo hebben gehad...
     
  4. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.656
    2.647
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! een heel herkenbaar verhaal. Mijn dochter is al 7 maanden nu maar hoevaak ik in het eerste trimester van de zwangerschap ben gaan googlen of het wel klopte dat plots even of een aantal dagen een symptoom weg was, is echt heeel erg vaak. :p

    Mijn tip: probeer het een beetje los te laten en vooral te genieten van het wonder in je buik!
     
    Hotsaflots88 en Jaime vinden dit leuk.
  5. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hoi!

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hier ook gehad dat ik ineens een week lang (ongeveer zelfde termijn als jou) geen symptomen had. Na een week kwam het in alle hevigheid weer terug. Inmiddels 25 weken zwanger.

    Het komt vast goed!
     
    Hotsaflots88 en Jaime vinden dit leuk.
  6. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Heel herkenbaar, ik had dit rond die tijd ook. Had toen eigenlijk nergens last meer van, alleen een beetje moe. Inmiddels 21 weken. Symptomen zeggen echt niks, maar dat wachten op die echo is vreselijk.. hou vol, het komt vast goed :)
     
    Hotsaflots88 en Jaime vinden dit leuk.
  7. Axxx2

    Axxx2 Lid

    14 mei 2022
    8
    4
    3
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde, maar nog iets eerder 4 weken zwanger. Dus nog maar net! Vandaag moet ik ‘officieel’ ongesteld worden. Heb de afgelopen dagen wel wat roze/bruine afscheiding gehad, maar vanochtend nog een zwangerschapstest gedaan en die was positief. Wel elke test een licht streepje. Dat maakt mij ook onzeker, omdat de pijnlijke borsten komen en gaan. Alsof je lichaam het nog niet weet ☹️. Hopelijk kan ik me vasthouden aan een positieve zwangerschapstest..!
     
    Jaime vindt dit leuk.
  8. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

    symptomen komen en gaan is mijn ervaring. Later ook met wel schopjes voelen en dan weer niet, paar dagen niet kunnen slapen van maagzuur en daarna nergens last meer van etc etc.

    Het zegt heel weinig. Ik heb aan de start weinig kwaaltjes gehad bij een goede zwangerschap en bij een missed abortion voelde ik van alles, en ging het overgeven ook gewoon door toen ik al weken wist dat het niet goed zat.
     
    Jaime vindt dit leuk.
  9. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland
    Hoi Axxx2,

    De afscheiding zou innestelings bloed kunnen zijn en mijn test was ook licht, maar wel duidelijk zichtbaar. Maakt fan ook verschil op welk moment van de dag je een test doet (concentratie van de urine) De testen werden hier wel donkerder. Uiteindelijk is het helaas alijd maar afwachten... Vreselijk he.... Wel leuk dat we rond hetzelfde termijn zijn uitgerekend als allrs goed mag verlopen!! :)
     
  10. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland
    En de andere dames,

    Dankjullie voor de reacties, zo fijn om herkenning te lezen en helemaal rond het zelfde termijn! Ik voel nu wel echt weer de bm groeien, maar heel af en toe ook een steek in mn vagina, links vooral. Niet de bm maar echt de tunnel zeg maar

    Iemand dit ook meegemaakt?
     
  11. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Hey! Ik ben nu 5 wk en 6 dagen zwanger. Ik heb ook helemaal geen symptomen. Niks.. alleen dat weeiig gevoel van het groeien van de bm. En ja af en toe ook steken. Ik denk dat dat banden zijn ofzo hoor? Doet soms flink pijn haha.
     
    Jaime vindt dit leuk.
  12. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland

    Lijkt erop dat we in het zelfde (be)schuitje (met muisjes) zitten hihi. Is dit jouw eerste of tweede verwachtte kindje?
     
  13. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen

    Hey. Oh sorry ik zit niet zo vaak op het forum. Dit is ons tweede kindje. De symptomen kwamen pas later na 6 weken. Ben nu de hele dagen wel wat beroerd haha. Maar onze echo was goed gelukkig. En hoe gaat het bij jou?
     
    Jaime vindt dit leuk.
  14. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Bij mij begonnen de kwaaltjes pas echt meer te komen rond jouw termijn. En dan nog met dagen erbij dat ik dacht, ik voel me helemaal niet misselijk nu! Ben ik wel zwanger? En dan de volgende dag weer de hele dag door een misselijk gevoel.
    Het verschilt heel erg. Tijdens mijn vorige zs was ik helemaal niet misselijk en had ik alleen wat meer honger, bijvoorbeeld. Het kan zo verschillen. Misschien ben je net iemand waarbij het qua kwaaltjes erg meevalt... :) maar het kan nog komen gezien je erg pril zwanger bent.
    & Gefeliciteerd!
     
  15. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.027
    1.647
    113
    Vrouw
    Hoe was je echo?
     
    Jaime vindt dit leuk.
  16. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland
    Goed! Kloppend hartje gezien! Symptomen gaan op en af merk ik en soms zijn er zelfs momenten bij dat ik vergeet dat ik zwanger ben. Alleen ben ik wel een week terug gezet. Daar maak ik me wel beetje zorgen om... Klopt niet volgens mijn berekening.

    Bij de eerste mk ging het mis rond de 9 weken die ik nu zou zijn, dus vind nog 3 weken wachten tot de volgende echo wel lastig...
     
    Sasja88 en Finca vinden dit leuk.
  17. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland

    Ik vergeet ook vaak te reageren hihi. Onze echo was ook goed. Volgens mijn berkening zou ik nu rond de 9 weken zijn. De vk denkt eerder 8. Dus over 3 weken horen we meer bij de termijn echo.

    Fijn dat jouw echo ook goed was! Wanneer heb jij je termijn echo?
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  18. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Oh nou ja het zegt ook nog niks ze kunnen het toch nog niet goed zien. Ik heb 29 juni mijn termijn echo. Zou dan rond de 12 weken moeten zijn.
    Ga jij de 13 weken echo doen? Wist helemaal niet dat dat nu kon.
     
    Jaime vindt dit leuk.
  19. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland

    Hoi!

    Ik heb vandaag een extra echo ter geruststelling gehad en blijkt dat ik 5 dagen ben teruggezet ipv een week! Alles zag er goed uit en ik heb 28 Juni de termijn echo! Dan ben ik wss 11+3.

    Leuk dat we heel dicht bij elkaar zitten!
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  20. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland

    En nee wij doen geen 13 weken echo. Als er iets mis is wil ik dit pas met de 20 weken echo weten, liever na 24 weken. Uit geloofsovertuiging zullen wij nooit een kindje aborteren en zal ik het dragen zolang het kan. NIP test enzo doen we ook niet.
     

Deel Deze Pagina