Symptomen per DPO - Deel 7

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PrPe, 18 aug 2025.

1. Miertje21

Miertje21 Actief lid

24 feb 2023
    107
    96
    28
    Vrouw
    Haha oh wat toevallig!:roflmao:

2. mmoniquee

mmoniquee Actief lid

19 dec 2014
    493
    108
    43
    Update
    4dpo:
    Niet slapen, druk in onderbuik, winderig
    5dpo:
    Nacht plassen, honger nacht, onderbuikpijn, rare smaak in mond
    6 dpo: Nog viezere smaak in m'n mond. Buik beetje mwah, vaak naar toilet (grote boodschap) chagrijnig
    7 dpo: snachts misselijk, nare dromen, hoofdpijn.

Nu zijn mijn misselijkheid en viezere metaalsmaak in mn mond vooral snachts aanwezig. Meer die dit hebben vooral snachts?

Lila90 en Kikii88 vinden dit leuk.
  3. Lila90

Lila90 Actief lid

20 apr 2025
    435
    480
    63
    Vrouw
    Zal gelijk ff een lijstje maken.
    Dit is mijn 1e ronde met ophoging naar 5mg Letrozol én Ovitrelle.

1DPO: opgeblazen, drukkend gevoel onderbuik.
    2DPO: slecht geslapen, opgeblazen, wilde droom gehad. In de avond krampen.
    3DPO: wederom slecht geslapen maar wel moe:confused: rustige buik.
    4DPO: goed en veel geslapen, wel gekke dromen. Af en toe krampjes en opgeblazen gevoel.
    5DPO: Slecht geslapen, opgeblazen gevoel. Beetje zware buik met af en toe krampen. Veel plassen.

Kikii88 vindt dit leuk.
  4. Tijgeroog

Tijgeroog Lid

23 jul 2025
    20
    18
    3
    Hoi, ik zit vandaag op 8dpo, ik heb nu een dag of 2 met toenemende mate last van mn tandvlees. T is rooiig, voelt ontstoken, en enorm gevoelig. Het bloedt overigens niet. Ik heb over het algemeen vrijwel nooit last van mijn tandvlees. Ik poets standaard 2x per dag en stook... is dit een bekend iets of is dit toevallig? Las iets over zwangerschaps gingivitis, maar geen idee of het een bekend iets is en of het al zo vroeg kan plaatsvinden... zit in 2e ronde van 1e kindje.

Kikii88 vindt dit leuk.
  5. Miireii87

Miireii87 Bekend lid

7 nov 2024
    688
    640
    93
    Vrouw
    Hier ff een update.

Bij de kliniek hadden ze de laatste keer met het bloedprikken ook mijn schildklier meegenomen. Die was wat aan de hoge kant voor ivf. Dus contact gehad met de huisarts en ophogen was geen probleem. Ik dacht, mooi, dan heb ik dat goed geregeld voor de start van ivf. Laat ik dus gister na 6 weken weer bloedprikken en daar kreeg ik vandaag de uitslag van. Nog hoger dan voor de ophoging van de medicatie! De ophoging heeft dus NIETS gedaan. Lekker dan. Nu zit ik dus middenin het traject met een te hoge tsh. Ik mag wel weer ophogen maar of dat nog zinvol is voor deze ronde..?

Ik baal. En ik heb slaapdienst gehad dus ik ben doodmoe.

Kikii88 vindt dit leuk.
  6. Tweedekeerzwangerr

4 jul 2021
    51
    53
    18
    Vrouw

Hoe hoog is je tsh nu? Ik zou sws verhogen.. ik heb ook gedoe met m’n schildklier gehad en zit nu eindelijk goed

7. Miireii87

Miireii87 Bekend lid

7 nov 2024
    688
    640
    93
    Vrouw
    Ja verhogen ga ik ook zeker wel doen, ik heb alleen een recept van de huisarts nodig en helaas zijn ze niet zo snel de laatste tijd. Hij is nu 2.8. Toen de kliniek prikte 2.7 en ben ik dus opgehoogd. Het is nog niet heel hoog ofzo maar voor ivf adviseren ze toch max een tsh van 1.5.

Ik ben geboren met een schildklierafwijking dus het is mij niet onbekend, maar ik vind het wel gek dat de medicatie nu niets heeft gedaan. Ik ging van 137mg naar 150mg.

8. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    Aah wat ontzettend lief lieve ThoSu :). Je berichtje raakt me echt en doet me goed, super lief. Dankjewel en ik hoop het ook heel hard.

hoe gaat het met jou? Je zal wel een behoorlijke buik hebben inmiddels, of valt het mee haha? En ben je de zomer een beetje goed zwanger doorgekomen? X

9. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    jeetje wat balen zeg. Jij hebt al jaren een stabiele schildklier toch? En dan uitgerekend nu slaat ie op hol. Erg vervelend. Vooral dat de verhoging gewoon niet geholpen heeft en je alsnog een hogere waarde hebt. Is je t4 wel gestegen? En ga je nu nog meer ophogen?

10. Tweedekeerzwangerr

4 jul 2021
    51
    53
    18
    Vrouw
    Jeetje wat balen zeg! Net nu… ik snap alleen niet waarom jou huisarts langzaam zou doen, ik heb de laatste tijd gewoon een paar keer gebeld en gezegd ik wil m’n medicatie verhogen want zus en zo en toen zeiden ze direct ja prima.

11. Miireii87

Miireii87 Bekend lid

7 nov 2024
    688
    640
    93
    Vrouw
    Haha ja dat doe ik ook hoor! Alleen voordat het recept daadwerkelijk bij de apotheek ligt, zijn we vaak 2 dagen verder. Daarmee zijn ze niet zo snel helaas.

12. Miireii87

Miireii87 Bekend lid

7 nov 2024
    688
    640
    93
    Vrouw
    Ja klopt! Ik begreep door chatgpt dat de pil ervoor kan zorgen dat mijn tsh wordt verhoogd en daarnaast straks de puregon ook dus het zou mooi zijn dat ik voor de tijd kan ophogen. Ik ga vandaag nog een keer de huisarts bellen. Mijn t4 is de vorige keer niet meegenomen bij de kliniek dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Nu was hij 21. Dus die is prima.

13. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    776
    927
    93
    Vrouw
    #73 Lexyloo, 21 aug 2025
    Laatst bewerkt: 21 aug 2025

Helaas moet ik het wel echt goed bijhouden, anders is de timing van de terugplaatsing niet goed. Anders had ik het testen gewoon lekker gelaten en het indd om de dag gezellig gemaakt haha.
    Er rijpt dus naast onze mooie embryo nog een eitje en eigenlijk is ons gezegd geen gemeenschap te hebben in een terugplaatsingscyclus. Maar misschien nemen we dat risico toch maar wel. Hoe bizar zou het zijn als de TP lukt en mijn natuurlijke ei ook bevrucht raakt. Dan koop ik echt een lot haha.

Oh wat spannend! Dat zou inderdaad echt een geweldig verjaardagscadeau zijn voor je vriend! Ik ga duimen dat jullie het met mooi nieuws kunnen gaan vieren!

En inderdaad, voor ons allemaal!

Lila90 en Kikii88 vinden dit leuk.
  14. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    776
    927
    93
    Vrouw

Pfff wat een rollercoaster weer. Het zit je echt niet mee. :( Vind het zo naar voor je! En snap heel goed dat je niet weet hoe je moet voelen. Ik blijf toch voor je hopen en duimen!

Kikii88 vindt dit leuk.
  15. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    Aah jammer dat ze je t4 niet standaard meenemen. Het zou kunnen dat je tsh nog net even achterloopt, ik had het hier laatst met de endocrinoloog over, dat t4 wat dat betreft ook heel belangrijk is om altijd in het plaatje mee te nemen. Met een t4 van 21 heb ik trouwens een te snel werkende schildklier. Nu is dit natuurlijk per persoon verschillend, maar het laat wel uitwijzen dat je behoorlijk wat schildklierhormoon in je bloed hebt en dat je in de bovenste referentiewaarde kader valt.

wel jammer dat het zo lang duurt voordat je een recept kan ophalen. Ik heb nu thuis diverse dosissen liggen(25,50,62.5,75,87.5en 100) waarvan mega veel van 25mg zodat ik bij een hoge of lage bloedwaarde zelf direct kan puzzelen en verhogen of verlagen. Ook vanwege als ik zwanger wordt en ik dus direct met 25 procent moet ophogen. Misschien kun je ook wat van die 25mg pillen aanvragen zodat je met een positieve zwangerschapstest ook direct kunt ophogen. Maar bij afwijkende bloedwaardes ook snel kunt schakelen.

Ik weet niet welk merk levothyroxine jij slikt? Ik slik thyrofix, ik kan je anders wel wat 25mg pillen toesturen als je hetzelfde merk slikt en ze je dat niet willen geven zodat je snel kunt schakelen in het vervolg. Ik heb namelijk zelf toch een hele apotheek hier thuis liggen en mega veel voorraad. Komt ook doordat ik zo lang naar de juiste dosis gezocht heb en elke keer dus ook extra die 25mg pillen kreeg.

Hoe voel je je verder? Beetje gewend aan de decapeptyl of is het alleen maar erger geworden?

Miireii87 vindt dit leuk.
  16. Miertje21

Miertje21 Actief lid

24 feb 2023
    107
    96
    28
    Vrouw
    Hi! Ik doe weer een ronde mee!
    Na mijn miskraam vorige maand heeft mijn eisprong ongeveer 2 weken later plaatsgevonden dan normaal. Afgelopen donderdag (14-8) had ik een vaste smiley op mijn ovulatietest, dus ik ga er even vanuit dat zaterdag (16-8) 1 DPO is.

1 DPO: lage rugpijn
    2 DPO: lage rugpijn, veel plassen
    3 DPO: af en toe wat maagzuur, veel plassen
    4 DPO: acne, erg moe, af en toe wat maagzuur, veel dorst.
    5 DPO: opgeblazen gevoel, af en toe wat maagzuur, slecht geslapen. Last van rusteloze benen midden in de nacht. Heel veel dorst!
    Edit: 's avonds in bed veel maagzuur, winderig, chagrijnig.. 's Middags zomaar zitten kokhalzen uit het niets??
    6DPO: opgeblazen gevoel, winderig, heel erg moe, vreemde dromen gehad vannacht, hongerig maar geen eetlust, af en toe wat steekjes in mijn onderbuik, acne is erger geworden :mad:.

Kikii88 vindt dit leuk.
  17. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    lief van jou. Inmiddels iets meer rust en de arts in Brussel gesproken over het zaad. En die geeft aan dat morfologie het meest subjectieve parameter is. Hij maakt zich geen zorgen, met name ook omdat mijn man zulke hoge aantallen heeft, en dat ondanks dat maar 1 procent goed is dat dat alsnog meerdere miljoenen zaadcellen zijn die dus goed zijn. Uiteraard zouden we meer kans maken als hij een hogere morfiliteit had en verlaagt dit de kans wel, maar hij zegt je bent 3 keer zwanger geweest, Brussel vind 3 keer op basis van mijn verhaal, dus die zaadcel weet de eicel te bereiken. Wel kan een lage morfiliteit ook wijzen op dna fragmentatie, en dus ook verhoogde kans op miskramen, dus aanpassingen en supplementen waren aan te raden. Maar hij zei ook u gaat niet lang ovulatie inductie meer doen, en bij ivf selecteren we sowieso de beste zaadcellen, dus ik zou een dna fragmentatie test niet aanraden want het kost u honderden euro’s en als het eruit komt dan is de enige oplossing om leefstijl aanpassingen te doen en dat doet uw man al. Dus al met al wel jammer, hij heeft blijkbaar niet dat super super zaad wat Nederland altijd gezegd heeft, en wat hij volgens de Nederlandse testen nog steeds zou hebben, maar gelukkig wel alsnog meer dan voldoende. Dus hierin zijn we gelukkig iets meer gerustgesteld.

Ik las dat jij een dubbele kans gaat creëren, zou ik ook doen hoor! Lijkt een tweeling je ook leuk trouwens? Bijna vakantie hè, wanneer ging je ook alweer?

18. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    Dubbel..

19. Miireii87

Miireii87 Bekend lid

7 nov 2024
    688
    640
    93
    Vrouw
    Mijn t4 is altijd al hoog geweest ten opzichte van mijn tsh, ik ben niet anders gewend.

Vroeger had ik ook een hele lading aan verschillende dosissen in huis, maar omdat het al zo lang stabiel was, heb ik alles teruggebracht naar de apotheek. Stom eigenlijk he. Ik slik zelf euthyrox, dus een ander merk slikken is niet zo slim. Wel bedankt! Ik ga zo weer bellen, vanochtend was de wachttijd langer dan een half uur en ik had een afspraak dus moest ophangen haha.

Het heeft zich aardig gestabiliseerd moet ik zeggen, ik voel me nog wel moe maar het emotionele is er wel af gelukkig.

Kikii88 vindt dit leuk.
  20. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    Aah gelukkig is dat dan wel normaal voor jou. Aah dat is wel jammer dat je niet al die dosissen nog hebt. Maar misschien kunnen ze toch wat 25mcg extra uitschrijven, onder het mom van dat je bij een positieve zwangerschapstest sowieso moet ophogen.

nee dat moeten we maar niet doen dan, schijnt toch wel verschil te kunnen zitten in het ene of andere merk.

fijn dat je je weer wat beter voelt! En je mag bijna beginnen aan de puregon, en de eerste echo komt ook dichtbij. Vind je het spannend?

Deel Deze Pagina