Symptomen per DPO - Deel 7

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PrPe, 18 aug 2025.

1. Lexyloo

Lexyloo Bekend lid

25 jul 2023
    776
    927
    93
    Vrouw

Snap ik hoor. Je wordt zo met je neus op de feiten gedrukt steeds. En je dient het actief zelf toe, wat ook weer anders voelt.
    Ik heb vandaag een uitnodiging voor de griepprik gehad. Ik twijfel heel erg of ik hem ga nemen of niet. Vaak als ik die prik heb gehad kwakkel ik daarna enorm, alsof ik wel griep heb maar dat het niet echt wil doorbreken. En daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Maarja, in de brief staat wel dat jet aangeraden wordt voor zwangere vrouwen.

Ik ga nu zo zonder ovitrelle dus eigenlijk ook wel goed op utrogestan haha maar of ik het altijd zou willen gebruiken weet ik niet. Vooral die "zetpillen" haha. Ik heb echt de neiging om om het uur te willen douchen.

Ik hou ze wel gewoon lekker vrij. Een beetje rustiger aan doen kan vast geen kwaad!

Kikii88 vindt dit leuk.
  2. PrPe

PrPe Fanatiek lid

16 nov 2024
    1.602
    1.353
    113
    Vrouw
    Nee kijk echt enorm uit naar maandag. Omdat de baby vorige keer zo slecht te zien was hoop ik echt volgende keer meer te zien. Dat stelt toch meer gerust. Ookal was alles goed hoor.

Hahha ja precies, sta er ook niet meer van te kijken. Daardoor heb ik volgende week 2 echos dus je hoort mij niet klagen haha.

Lexyloo en Kikii88 vinden dit leuk.
  3. PrPe

PrPe Fanatiek lid

16 nov 2024
    1.602
    1.353
    113
    Vrouw
    Ja snap ik en het is een relatief korte periode ipv met het lange protocol. Wanneer moet je nou terug voor de eerste controle?
    Zo bijzonder dat je gelijk die druk voelt op je eierstokken. Hopelijk is dat een goed teken en worden ze flink aan het werk gezet!

4. PrPe

PrPe Fanatiek lid

16 nov 2024
    1.602
    1.353
    113
    Vrouw
    Ja zaterdag heb ik wel zin in! Ben echt heel benieuwd hoe hij gaat reageren. Hij is 82 dus zal het misschien echt niet meer verwachten haha.

Ja ik zei dat ook dat het me heel onrustig maakt als zij het op de lange baan wilde schuiven die beslissing. Dus was wel gerustgesteld dat ze er in mee gaan als hst mijn keuze blijft na een goede voorlichting. Ik neem die operatie ook echt niet lichtzinnig maar ik denk dat dat voor mij, en dus ook voor ons kindje, het beste is.
    Ja ik ben blij dat ze me maandag even goed gaan onderzoeken. Blijkbaar standaard bloedonderzoek, kon het niet helemaal definiëren. Bloedgroep en hiv zag ik staan iig. Maar ik heb die dingen in ons zkh ook al moeten prikken dus dat zal wel goed komen.

Nee dar hoop ik ook niey! Echt bizar toeval en je moet natuurlijk ook wel een beetje van je huis kunnen genieten! Het is ook een leuk moment zon mooi nieuw huis!

Ja dat gevoel heb ik dus ook. Dus het moet hulp van boven zijn.

Kikii88 vindt dit leuk.
  5. PrPe

PrPe Fanatiek lid

16 nov 2024
    1.602
    1.353
    113
    Vrouw
    Herkenbaar! Ik had ook enorm veel last van de combinatie ovitrelle en utrogestan.
    Fijn dat je je verder goed voelt. Hopelijk kan je deze vibe vasthouden met een mooi resultaat als kers op de taart!

Lexyloo vindt dit leuk.
  6. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    ja precies dat! Oja ik heb ook een uitnodiging gehad, voor het eerst, zal wel voor me Hashimoto zijn. Ik ben alleen nooit ziek, dus ik voel me niet geroepen haha. Maar ik snap je twijfel goed. Ik zou dat ook een beetje eng vinden in deze fase. Je kunt het natuurlijk ook nog altijd doen als je echt zwanger bent, dat de baby al goed ingenesteld is.

haha ja als je het zo stelt, die bende in je onderbroek dat is het hem niet. En ook bij ons erg slecht voor mijn man zijn libido, die is zelf bang dat die medicatie binnenkrijgt haha. Maar een slikvariant van progesteron, dat zie ik wel zitten, hoewel dat weer slecht voor je lever is. Nou goed we gaan het zien tegen de tijd welke mogelijkheden er allemaal zijn.

Aah lekker doe je goed, lekker wat tijd voor jezelf! Ga je nog wat leuks doen?

7. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    Jaa zeker, als mijn cyclus gewoon gaat zoals altiijd hoef ik niet zo lang te spuiten. Ik heb maandag de volgende echo en het zou zomaar kunnen dat ze dan al zeggen woensdag de punctie, of nog even doorspuiten, ben benieuwd!

vanochtend naar acupunctuur geweest. Daarna is die druk op de eierstokken wel een beetje weggegaan, dus ben benieuwd of weer terugkomt. Voor de rest ben ik nog steeds zo extreem moe, koppijn en ben ik aan de diarree. En ik ben zelden aan de diarree, laatste keer was vorige ivf, dus dit doet ook duidelijk iets op dat gebied.

PrPe vindt dit leuk.
  8. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    Aah die zal zeker verrast zijn, super leuk! Heb je een goede band met hem?

snap ik, dan zou je heel erg het gevoel natuurlijk hebben dat ze je enkel gaan willen overhalen, dat is niet fijn. Denk je trouwens dat je over te halen bent haha?

Jaa inderdaad daar wordt je voor de ivf ook al op geprikt. En gaan ze niet suiker oid doen? Ook vanwege je klachten?

Jaa ik denk dat we er vooral van gaan genieten als we er eenmaal wonen, nu is het gewoon erg pittig allemaal. Gaan zo naar de keukenboer, die hebben natuurlijk maandag ingemeten, even laatste puntjes op de i zetten en ik wil nog wat veranderingen aanbrengen. Maar pfff ik ben zo moe, ga eigenlijk liever me bed in, terwijl ik er net uitkom haha. Was vanochtend naar de acupunctuur, toen daarna weer direct me bed in. Gisteren ook al bijna de hele dag in bed, echt bizar die moeheid. Dat had ik vorige keer niet, zal wel verschil in het hormoon zijn. Het staat in ieder geval wel in de bijsluiter.

Jaa ik denk het ook echt, ik heb er ook een goed gevoel over. Hopelijk komt het goede gevoel uit haha.

PrPe vindt dit leuk.
  9. Lila90

Lila90 Actief lid

20 apr 2025
    435
    480
    63
    Vrouw
    Haha wat leuk dat we zo dicht op elkaar zitten. Hoop idd dat ze meegaan met je wens voor een keizersnede. Gewoon op terug blijven komen dat dit echt js wat je wilt!

Ja precies zoiets las ik laatst ook. Ik ga proberen me er niet te druk over te maken. Weet ook nog niet wanneer ze dat willen doen want ga vrijdag dus las voor het eerst naar mijn eigen ziekenhuis voor echo. En me intake is 2 weken later haha. Lekker geregeld.. maar ik ben hier heel simpel in. Wil wel wat bloedwaarden gecheckt hebben dus dat ga ik wel opperen. Goed dat ze dat bij jou ook nu gaan doen!

Ik herken wat je zegt met geen druk op je buik willen, dat heb ik dus de hele dag door. Eten is ook nogsteeds een uitdaging voel me gewoon de hele dag opgeblazen en dat me eten niet zakt. Dus ik draag vooral leggings. En me elastiekje die ik op werk gebruikte is onlangs geknapt:roflmao: dus word tijd voor een zwangeren uniform. Maar eerst volgende week de bekendmaking op werk.

Maandag weer echo las ik! Superleuk hopelijk speelt ie dan geen verstoppertje!

10. Lila90

Lila90 Actief lid

20 apr 2025
    435
    480
    63
    Vrouw
    Nou niet per se vaker maar deze maand dus bizar veel. Eind van de week WEER nachtdienst. Zal wel een bepaald tekort zijn geweest deze maand en dan plannen ze mij altijd in want: geen kids. Dus altijd flexibel. Nou daar komt volgend jaar verandering in! Haha.

Ja bij centering ga je inderdaad alleen en 2 avonden gaat je partner mee want dan gaat het over de bevalling. Heb toch het gevoel dat het niets voor me is. Ga denk ik toch liever 1 op 1 op controle wat ook tijdbesparend is. Heb ook 2 vriendinnen die net bevallen zijn , de baby scheelt dan 10 maanden met die van hun dus ik heb echt genoeg baby aanspraak en bovendien heb ik geen zin in moeder maffia's:roflmao: dus keuze gemaakt haha!

Las dat je al meteen begonnen bent met de ivf ronde. Echt superspannend! Hoe gaat het prikken? Jammrr dat je er zo moe van word maar als het goed resultaat geeft is het het inderdaad allemaal waard. Duim met je mee! Ook top dat er 4 eitjes klaarlagen, hopelijk rijpen die mooi door! Ik ga twins manifesteren voor je haha. De druk voel je in elk geval al. Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt. Volgende week weer echo dan ?

Kikii88 vindt dit leuk.
  11. PrPe

PrPe Fanatiek lid

16 nov 2024
    1.602
    1.353
    113
    Vrouw
    Oh fijn, dat is al snel dat je idd weer kan kijken hoe het ervoor staat. Toch maar geen huisje geboekt hier in de buurt of ga je dat later nog doen?

Hmm ja al die pillen en behandelingen slaan vaak op je darmen. Ik had destijds geen vermoeidheid maar een buik alsof ik 5 maanden zwanger was iedere avond. En dat was niet van mijn eierstokken maar puur mijn darmen die zo reageerden op die medicatie.
    Neem je nog iets van probiotica nav je antibiotica?

12. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw

Jeetje alweer, nou dat is echt veel! Gaat het je nog steeds goed af? Haha ja daar komt zeker verandering in!

Snap ik wel, ik denk dat ik dat ook niet zou willen als ik het zo hoor.

Ja begonnen inderdaad, super spannend. Dat is zo, kom maar op hoor met allerlei klachten, zolang het resultaat maar goed is. Ik ben erg benieuwd hoe het resultaat gaat zijn. Mijn man die begon gisteren erover dat hij het verstandig vond om vandaag een echo te laten maken, voor extra info, voordat ik met de onderdrukker start. Hij zei mocht het toch niet lukken, je wilt gewoon zoveel mogelijk data, zodat je het vervolgtraject kan optimaliseren. Nou eigenlijk wel mee eens, dus zo een echo. Ben erg benieuwd wat er te zien valt. Maar ook bang voor enorme teleurstellingen. Maar bij de kliniek dus maandag weer een echo.

PrPe vindt dit leuk.
  13. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    nou ik heb maandag de volgende echo, we gaan dan even kijken hoe het ervoor staat, als ik woensdag al een punctie heb, dan hoeft het niet. Ja we twijfelen ook een beetje. Dus we bekijken dat per moment.

Ooh echt, dat heb ik dan weer niet. Ja gebruik van die zakjes van vitakruid, smaakt naar melk, heel vies haha.

14. PrPe

PrPe Fanatiek lid

16 nov 2024
    1.602
    1.353
    113
    Vrouw
    Zeker! Het is echt een hele lieve man dus hij zal het wel leuk vinden denk ik.

Nee denk niet dat ik over te halen ben. Ik weet hoe ik reageerde toen met dat uitstrijkje en de pijn die ik niet kon handelen en dat wil ik niet voor mezelf en voor ons kindje. Ons kind heeft er niks aan als ik getriggerd word en een trauma heb na de bevalling en daardoor apathisch ben. Dan neem ik het herstel wel voor lief, als ik mentaal maar in orde ben.

Mijn klachten hebben ze nog steeds niet bekeken of besproken. Ik denk dat dat maandag pas zal zijn. Suiker denk ik ook niet maar heb echt geen idee.

Is ook enorm pittig allebei die dingen door elkaar. En het genieten zal daarna zeker wel komen. Toch hoop ik ook dat je die kleine leuke momenten ook zal hebben zoals de oplevering enzo. Het blijft toch ook bijzonder een nieuwbouwhuis. Hopelijk voel je je snel wat minder moe. Dat herken ik idd ook niet maar zal dan specifiek van deze medicatie zijn.

Kikii88 vindt dit leuk.
  15. PrPe

PrPe Fanatiek lid

16 nov 2024
    1.602
    1.353
    113
    Vrouw
    Ja zeker leuk! Ben heel benieuwd ook wat voor geslacht we allebei krijgen. Wil jij het weten?
    Ja kreeg wel vertrouwen dat als ik een keizersnede wil dat ze daar in mee zullen gaan dus dat stelde me al gerust.

Hahah gek dat dat werr allemaal door elkaar loopt. Word jij vanwege je bmi dan ook niet overgedragen naar de verloskundige? Goed dat je idd dingen wil laten checken al en dat ook aan gaat geven!

Dat opgeblazen herken ik ook echt nog steeds. Gister was het een stuk minder naar kan per dag verschillen. Dan voelt mijn buik zo strak, echr heel vervelend.
    Hahha tijd voor een ander uniform dan ja! Wel fijn dat je het dan eindelijk kan vertellen, kunnen ze een beetje rekening met je houden!

Oh ja dat hoop ik ook zo. Ik merk dat ik me erg onrustig voel en die echo sie onrust niet weggehaald heeft. Gelukkig was gewoon alles goed maar als je niks ziet dan voelt het niet echt geruststellend. Dus zal blij zijn als het maandag is, tel de dagen echt af. Heb echt weer wat geruststelling nodig dat alles goed is.

16. PrPe

PrPe Fanatiek lid

16 nov 2024
    1.602
    1.353
    113
    Vrouw
    Hahah hoe lang gebruik je die zakjes al? Helpt dus nog niet echt?

Ben benieuwd naar je echo zo!

Kikii88 vindt dit leuk.
  17. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    Aah super leuk!!

Ik begrijp je helemaal, en als ik je zo hoor dan denk ik ook dat je er echt verstandig aan doet. En wat je zegt je denkt er echt niet lichtzinnig over. Maar dit klinkt wel gewoon als noodzaak, fijn dat zij dat in ieder geval ook doorhebben!

Nou goed dat er maandag eens goed naar je gekeken gaat worden, wordt tijd!!

Jaa hoop het ook, en inderdaad af en toe kleine momenten zijn ook wel leuk hoor. Het is vooral dat we overal tegen opzien in eerste instantie, en dit is met alles, ook om bijvoorbeeld de kleuren van de muren te bepalen, dan denk ik pfff nou fuck it doe maar alles wit dan maar, heb hier geen ruimte voor. Maar dan denk ik weer nee dat is ook echt niet wat ik wil. En als we dan eenmaal de kleuren hebben uitgekozen ben ik ook super blij, en als ik nu denk aan wat we hebben gekozen voel ik ook blijheid. Maarja het is vooral de dingen ondernemen in eerste instantie, waar we gewoon eigenlijk geen energie voor hebben.

hoop ook dat ik me snel minder moe voel, maar tot dusver nog niet. Net ontbijt gemaakt, pfff ben helemaal van me padje ervan, en ook echt duizelig. En de emoties beginnen ook toe te nemen, voel me erg emotioneel labiel.

PrPe vindt dit leuk.
  18. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    Oeeh weet ik niet eigenlijk, nu wel eventjes al. Het werkte wel hoor tijdens die antibiotica kuur, me darmen werden echt rustiger ervan. Maar die probiotica kan niet op tegen deze medicatie haha. Wat er nu uitkomt is zo enorm dun.

Ik ben ook benieuwd vind het zo spannend, denk dat het meeste op links gebeurt, daar voel ik het meest, misschien ook niet zo gek, gezien er maar 1 op rechts zat. Maar of die door is gaan groeien..

Ik ben op het moment weer erg onzeker, zit ik gisteren TikTok filmpjes te bekijken en op de 1 of andere manier zit ik in het algoritme waarin mensen laten zien hoeveel follikels ze hadden, maar ook hoeveel eicellen ze hadden, hoeveel er rijp waren, hoeveel bevrucht en hoeveel embryo’s. En dan zie ik dingen voorbij komen als 35 eicellen, 34 rijp, 15 bevrucht en 2 embryos. Nou zijn dit ook wel uitspattingen, maar gemiddeld gezien heb je gewoon wel een behoorlijk aantal eicellen nodig voor embryo’s, en die heb ik gewoon niet. Nou goed vannacht gedroomd dat ik 2 eicellen had en ik enorm bang was, maar toen werd ik gebeld werd dat er 2 bevrucht waren en toen werd ik wakker. Voelde ik me alweer iets beter.

PrPe vindt dit leuk.
  19. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.410
    1.793
    113
    Vrouw
    Nou het gaat allemaal rap, cd5 en al een drie laags bms, wel dun nog met 4,7mm, maar we hebben nog even. Het is maar goed dat ik had aangegeven dat zaterdag waarschijnlijk te laat zou zijn om dan pas te starten met onderdrukken, want de grootste is al 11,5. Dus zaterdag waarschijnlijk al boven de 14, en ja vorige keer had ik al een LH piek op 14, dus dan ben je gewoon simpelweg te laat. Vanavond is die vermoedelijk rond de 12 en dat is het perfecte moment om met de onderdrukker te starten.

Er zitten er nu 2 op rechts, 1 dus van 11,5mm, maar die was maandag natuurlijk al 7,5mm. De ander was heel klein iets van 4mm. Links had ik er 1 van 10mm en 1 van 8mm en nog 1 van 4mm.

In ieder geval 3 die reageren op de hormonen, tot dusver. Ik weet gewoon niet hoe ik me moet voelen, enerzijds weet ik dat dit best een mooi beeld is voor nu. Maar als ik al die filmpjes van andere vrouwen bekijk waarop je gewoon mega veel follikels ziet, dat blijft gewoon kut. Ik moet het hier mee doen, en blij mee zijn, en dat lukt gewoon niet altijd even goed. Het is gewoon nog steeds heel confronterend en verdrietig dat ik er nog zo weinig heb. En waarschijnlijk telt ook mee in hoe ik me voel dat ik behoorlijk emotioneel labiel ben geworden van de hormonen, was ik al voor de echo.

Nou goed nu maar hopen dat in ieder geval deze 3 gaan blijven meedoen en er niks verdwijnt, daar heb ik immers ook vaker last van vanishing eiblaasjes….

chaoticgaelle en PrPe vinden dit leuk.
  20. Lila90

Lila90 Actief lid

20 apr 2025
    435
    480
    63
    Vrouw
    Ja opzicht wel, het tempo ligt snachts wat lager en daardoor kan ik ook tukjes doen dus helemaal prima haha.

Oh wat denkt je man goed mee zeg! Heb je dan nu weer een losse echo geboekt? Laat je even weten hoe het ging? Ben benieuwd! Ik snap dat je bang bent voor teleurstellingen. Ook wat je verteld over het algoritme op je telefoon met die filmpjes. Die cijfers zijn echt confronterend. Niet leuk Kiki:( maar bij iedereen is het natuurlijk anders. Ik hoop heel erg dat je een mega succesvolle ronde hebt.

Kikii88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina