Hi! Ik doe weer een ronde mee! Na mijn miskraam vorige maand heeft mijn eisprong ongeveer 2 weken later plaatsgevonden dan normaal. Afgelopen donderdag (14-8) had ik een vaste smiley op mijn ovulatietest, dus ik ga er even vanuit dat zaterdag (16-8) 1 DPO is. 1 DPO: lage rugpijn 2 DPO: lage rugpijn, veel plassen 3 DPO: af en toe wat maagzuur, veel plassen 4 DPO: acne, erg moe, af en toe wat maagzuur, veel dorst. 5 DPO: opgeblazen gevoel, af en toe wat maagzuur, slecht geslapen. Last van rusteloze benen midden in de nacht. Heel veel dorst! Edit: 's avonds in bed veel maagzuur, winderig, chagrijnig.. 's Middags zomaar zitten kokhalzen uit het niets?? 6DPO: opgeblazen gevoel, winderig, heel erg moe, vreemde dromen gehad vannacht, hongerig maar geen eetlust, af en toe wat steekjes in mijn onderbuik, acne is erger geworden . Edit: na het avondeten kokhalzend boven de wc gehangen?! Rond 22:00 wat vreemde krampen en wat steken in m'n onderbuik aan de linkerkant, 's avonds in bed weer hetzelfde, maar dan aan de rechterkant.. Ook weer een warm gevoel in m'n onderbuik. Hele dag obstipatie gehad... 7DPO: maagzuur, misselijk, warme opvliegers, lichte hoofdpijn, opgeblazen gevoel en winderig, heel moe, lichte steken in m'n onderbuik. Ook weer erg vreemd gedroomd vannacht. Het is nog niet eens 10:00, dus ben benieuwd wat de rest van de dag gaat brengen .
hi Kikii88, dankjewel voor je reactie echt wauw! Had echt even nodig om het van me af te schrijven en dat je reageert dankjewel! Je gaat zo erg in je hoofd zitten. Ja vind alle symptomen zo onduidelijk. Pijn in mijn onderrug is niet typisch voor mij als ik ongesteld ben. En heb nu voor het eerst die soort tintelingen in mijn borsten. Ook nog nooit gehad. Alleen heb ik maar een paar Cycles gehad na het stoppen met het geven van borstvoeding. Heb geen anticonceptie meer gebruikt (al denk ik 2,5/ 3 jaar) Dus het kan ook zijn dat mijn menstruatie is veranderd. Maar bij de vorige had ik niet deze symptomen. Maar vind het allemaal heel spannend. Mijn temperatuur is nog hoog. Gister ook misselijk. Maar ben weer bang dat ik dingen in beeld en dat het niet waar is. Wilde wachten tot ongeveer 13 a 14 dpo maar vind het nu spannend omdat ik nu het bruine bloedverlies heb. Maar ook de laatste Cycles had ik een opbouw van bruine afscheiding en dat werd steeds dikker en nu is het helder niet dik en in één keer. Om ook wat meer info te geven we hadden een paar dagen voor mijn ovulatie dag het gezellig gehad. Dus ik hoop niet te ver er voor. Je geeft aan om toch een testje te doen zou die nu al positief kunnen uitwijzen?
hi Kikii88, dankjewel voor je reactie echt wauw! Had echt even nodig om het van me af te schrijven en dat je reageert dankjewel! Je gaat zo erg in je hoofd zitten. Ja vind alle symptomen zo onduidelijk. Pijn in mijn onderrug is niet typisch voor mij als ik ongesteld ben. En heb nu voor het eerst die soort tintelingen in mijn borsten. Ook nog nooit gehad. Alleen heb ik maar een paar Cycles gehad na het stoppen met het geven van borstvoeding. Heb geen anticonceptie meer gebruikt (al denk ik 2,5/ 3 jaar) Dus het kan ook zijn dat mijn menstruatie is veranderd. Maar bij de vorige had ik niet deze symptomen. Maar vind het allemaal heel spannend. Mijn temperatuur is nog hoog. Gister ook misselijk. Maar ben weer bang dat ik dingen in beeld en dat het niet waar is. Wilde wachten tot ongeveer 13 a 14 dpo maar vind het nu spannend omdat ik nu het bruine bloedverlies heb. Maar ook de laatste Cycles had ik een opbouw van bruine afscheiding en dat werd steeds dikker en nu is het helder niet dik en in één keer. Om ook wat meer info te geven we hadden een paar dagen voor mijn ovulatie dag het gezellig gehad. Dus ik hoop niet te ver er voor. Je geeft aan om toch een testje te doen zou die nu al positief kunnen uitwijzen?
Aah graag gedaan, is fijn hè om het even te kunnen delen. Dat je deze symptomen niet herkend van eerdere cyclussen klinkt inderdaad heel hoopvol. Mocht het niet zo zijn dat je zwanger bent, dan denk ik niet dat je je dingen ingebeeld hebt, symptomen vanuit progesteron zijn gewoon heel erg overeenkomend. Wel ben je nu natuurlijk alerter op alles wat je voelt, omdat je het zo graag wilt. En bij alles ga je denken ooh ja dit is mogelijk positief en misschien ben ik wel zwanger, vaak vrij snel gevolgd door een gedachte van het zal wel niet gelukt zijn. Tijdens de wachtweken denk ik wel honderd keer per dag dat ik mogelijk zwanger ben, maar ook honderd keer per dag dat het toch wel weer niet gelukt zal zijn. dat je temperatuur nog mooi hoog is, is wel positief, dan is je progesteron in ieder geval nog niet dermate gezakt. Hoe lang is je luteale fase normaal? wat betreft het testen, ziekenhuizen zullen altijd aanraden wacht tot minimaal 14DPO en als je zekerheid wilt is dit ook een goed advies. Echter zijn er veel vrouwen die op 10DPO of eerder al positief testen met een early test. Het nadeel alleen van vroeg testen is dat het je ook gek kan maken, want als die negatief is, dan kan dit je weer erg onzeker maken. Dus ja het ligt er ook een beetje aan hoe je bent of dit helpend voor je is of juist niet. ik zelf zit niet in zak en as met een negatieve test op 10DPO, ik hou wel hoop t/m 12DPO. En sommige vrouwen vinden het fijn om in de waan te blijven dat het mogelijk gelukt is en willen daarom niet vroeg testen, ik zelf heb wel een voorkeur om gewoon direct te weten waar ik aan toe ben. Zelf heb ik zoiets als ik op 12DPO nog niet positief test met een early test dan is het wel afgelopen. In principe zeggen ze dat zaad een paar dagen kan overleven, maar ook hiervan denk ik weer dat het verschilt per persoon, maar je maakt zeker een kans als je rondom je ovulatie het gezellig hebt gemaakt! super spannend!! Ben benieuwd hoe het afloopt!
hi, jaa super fijn om het even te delen en niet gevoel te hebben dat je gek word haha. En vooral er open over te kunnen praten want niet iedereen begrijpt het waar je het over hebt. Dus dank hiervoor! Ja als ik die dingen ook hoor denk ik best hoopvol maar het kan nog steeds over gaan in menstruatie natuurlijk. Wel fijn om te weten dat het dus ook te maken kan hebben met progesteron en je niet deze dingen inbeeld. Maar je let idd wel meer op wat je voelt natuurlijk. In slaap komen is ook lastig heb had het ook heel warm afgelopen dagen. En rond dat 7 a 8 beetje verkouden gevoel. Ja mijn temp is nu 3 dagen rond de 36,70 en met de sprong iets ervoor 37. Het is wel iets lager geworden maar niet zoals hij is buiten deze weken dan is hij rond de 36,40. Ik durf niet te zeggen hoe lang mijn luteale fase precies is is nog heel wisselend merk wel dat het langer is tot ik bruine afscheiding heb. Als ik mag vragen heb je dit zelf ooit ervaren voor je bijv positief testen? Of zeg je dit is een beetje de grens van zoveel bruin verlies mag je hebben voor je over gaat naar menstruatie. Ja ik ga even kijken hoe het vandaag blijft gaan en anders ga ik morgen testen. Vind dat wel spannend omdat je dan zo’n gevoel hebt van het is bijv negatief en dan voelt het als een teleurstelling. Maar ik zou het daarna een paar dagen later nog een keer kunnen proberen. Gister echt bizarre pijn in mijn onder rug normaal nooit en dat is nu ook weg alleen de tintelingen in mijn borsten lichte hoofdpijn. En dan nog moeilijk dus in slaap komen en heel warm. Maar dankjewel voor je tips en het luisteren. Ik zal je op de hoogte houden!
nee ik geloof niet zo in dat inbeelden, je voelt wat je voelt, maar goed er zijn mensen die er anders over denken, maar ik geloof hooguit dat je alerter bent en alles opmerkt. Oeeh ja maar ik ben niet de juiste persoon om dit aan te vragen haha. Zonder medicatie heb ik altijd bruinverlies voor mijn menstruatie, soms ook wel een week van te voren. maar goed de eerste keer dat ik zwanger werd had ik ook bruinverlies voor de positieve test. En ik lees het ook vaak, dus het kan zeker een innestelingsbloeding zijn. het is ook allemaal heel spannend he!
Nou meiden, hier opluchting. En @Lila90 misschien gaan we toch wel twinnen, of misschien zelfs tripple-en haha. Belangrijkste die rechter is doorgegroeid van 9,5 naar 13, dus duidelijk dominant geworden. En boven de 11 uitgekomen, dan vallen ze vaak niet meer af. En…. Die twee aan de linkerkant zijn toch ook gegroeid , die waren vorige keer kleiner dan 4 en nu 9 en 10. Had ik zo nooit verwacht, verwacht je toch niet dat elke follikel die je hebt gewoon groeit! Me bms was drielaags, wel nog erg dun met 4,5. Dus hopelijk gaat dat nog wel doorgroeien… maar goed me lichaam slaat in ieder geval nog wel aan op Letrozol, pfew…
Ja chatgpt zei ook dat ik wel in de zon mag maar idd niet te warm mag worden. Maar dan stress je weer van wat is te warm nou ja komt vast goed. Ben vanmorgen ook licht misselijk wakker geworden. Echt zon kater gevoel. Dus denk dat dat toch weer een nieuw symptoom is. Spannend! Ben benieuwd! Duim voor je!!
Ohhhh meid wat een goed nieuws en een opluchting!! Je gebruikt nu geen letrozol meer toch? En dan zorgt je lichaam voor het verder groeien toch? Spannend meid! Duim zo hard voor je! Misschien dus toch nog een wat langzamere cyclus door die ivf cyclus. Die heeft bij ons ook veel in de war geschopt!
Hi dankjewel voor reageren! En voor de bemoedigende woorden helpt veel!! Ik ga het even afwachten blijft spannend en zo veel emotie. En ik ben het ook met je eens je voelt wat je voelt. Ik ga het aankijken en jij ook heel veel succes ik las net je berichtje! Lief dat je mijn vraag wilde beantwoorden. Keep you posted!
Ooohh yesssss wat een super nieuws! Ohh dit word gewoon jouw ronde, het MOET gewoon! 3 kanshebbers die andere gaan ook echt wel doorgroeien hoor, beetje raar als ze nu ineens stoppen. Wauwwww kikii Bij mij was bms in 2 dagen tijd van 6 naar 11 gegaan dus hopelijk maakt die ook nog een groeispurt bij jou. Aaah spannend zo, ben zo blij voor je!
haha ik snap hem, zou waarschijnlijk precies hetzelfde doen! Vooral goed drinken! Trek je het een beetje de warmte? Of heb je misschien wel juist meer last van de warmte nu? Oeeh hopelijk is het alleen bij de ochtend gebleven en de rest van de dag niet misselijk? Ja zou goed kunnen dat je nu die fase ingaat, hopelijk wordt je niet te misselijk en valt het mee!!
Jaa zo blij!! Nee Letrozol gebruik je maar 5 dagen, het zorgt er in feite voor dat het je oestradiol verlaagt zodat fsh kan pieken. Dus die aanzet is dan al gemaakt en soms duurt het even voordat je follikels dit oppikken. Voor veel dames zeker met pcos, die vinden deze cyclus van mij nu een droom cyclus. Alleen voor mij is dat helaas niet zo, ik heb door vroege eigroei korte cyclussen en lange cyclussen wijzen op een stapje verder.. maar goed het valt nog mee, en het kan ook door stress oid komen. Maar ik kan er niet omheen dat ook nu dit aan de orde kan zijn. Dat er af en toe lange cyclussen gaan komen. Totdat ze dus helemaal uitblijven. Dat het nog van de ivf komt lijkt me zeer onwaarschijnlijk, die ronde na de ivf was me cyclus wel heel raar, op diverse vlakken, maar vorige ronde was een ronde zonder stimulatie en verliep voor een ronde zonder stimulatie eigenlijk heel normaal voor mij, misschien zelfs nog wel beter dan gemiddeld. En dit is al de derde ronde na ivf, dus kan het me niet voorstellen haha. maar heel blij, durf er wel vanuit te gaan dat deze van 13,5 in ieder geval verder groeit. En of die andere 2 hard genoeg doorgroeien zal erom hangen, maar wat ik wel weer zie, is dat ik opnieuw op Letrozol meer reageer en alweer met 3 stuks, dus oftewel dat ivf protocol was gewoon echt ruk voor mij.
jaaa echt goed he!! Aah zo lief je reactie haha. Jaa hoop het ook echt. zo 5 mm in 2 dagen, dat stemt hoopvol. Ik heb alleen bij mezelf nog nooit meer dan 7 gezien en dit was maar 1 ronde, alle andere rondes was het 6mm. Maar normaal heb ik wel met een eitje van rond de 13 al een bms van 6 en echt verder groeit het dan niet meer bij mij. Maar goed deze cyclus is toch wat anders dan normaal en jouw berichtje is heel hoopvol, dus ben al blij als het maandag 6 gaat zijn!! Weet je ook nog welke cyclus dagen dit waren en hoe groot je eitjes toen waren, toen het 6mm was maar ook toen het 11mm was? hoe voel jij je nu? Heb je al testdrang? En hopelijk niet grieperig geworden?
hi helaas is het bruine verlies net meer geworden en meer rood. Dus ik ben er bang voor nog wel de vage symptomen. Maar ben er denk ik bang voor en voel me rot maar test morgen ochtend even voor de zekerheid.
Aah wat naar, dat is altijd heel vervelend om rood bloedverlies aan te treffen. Heel begrijpelijk dat je je rot voelt, zeker omdat je goede hoop had. Helderrood bloed is zelden goed, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit, zolang het niet doorbreekt heb je nog kansen! Je kunt morgen ochtend ook even kijken hoe je temp is, als je echt ongesteld gaat worden heb je goede kans dat die al lager is. En anders hoop ik dat je volgende ronde meer geluk hebt!
Ik kan heel goed tegen de warmte dus nog geen enkele last van gehad! Moet zeggen dat het hier nu ook rond de 30 graden is ipv 40 dus dat is heel goed te doen! Nee duurde tot de middag ongeveer en daarna werd het beter! Denk idd dat de klachten misschien nu gaan toenemen. Die dipstick was vanmorgen ook echt een stuk donkerder dus meer hcg!
Ah ja dan zou het kunnen dat het niet meer van de ivf is idd! Maar mega goed nieuws dat die ene vast groter is en de rest gaat hopelijk toch nog meedoen! Super jammer dat je geen trigger krijgt maar in ieder geval heb je wel utro ter ondersteuning! Hoop zo dat dit het gouden recept gaat zijn!!
Ik ben natuurlijk begonnen met letrozol zonder een menstruatie te hebben gehad. Dus dan tel ik dat als dag 3 en zo verder. Dan was dag 13 mijn echo: bms 6mm en een eitje van 16mm en 1 van 14mm Op dag 15: bms 11mm en eitjes 20mm en 16mm. Ik voel me nu oke, heel normaal. Geen klachten behalve moe dus daar word ik dan weer een beetje onzeker van en dan denk ik dat het niet gelukt is. Maargoed heb nog zeker wat dagen te gaan tot de test dus wie weet komt er nog wat aan klachten. Heb ook geen gevoelige tepels of borsten ofzo was je heel veel leest. Pff Heb geen testdrang omdat ik weet dat de Ovitrelle nog in mn systeem zit en ik dan positief test. Voor me gevoel is het totaal nutteloos om te testen hahha Ik hoop ook maandag dat alles mooi doorgegroeid is en ook je bms!
Vandaag 7 dpo. Had vanmorgenvroeg last van maagzuur en gehele dag door rommelende buik. Niet dat ik ergens last van heb, maar hij is zo goed hoorbaar. Zelfs dat mijn dochter net vroeg mama wat is dat